לפי התחזיות הצפויות כ- 40% מהאוכלוסייה הבריאה עתידים לפתח סכרת. לאחרונה גם טיפלתי בלא מעט מקרי סכרת בקרב ילדים, מחלה זו קשורה יותר מכל מחלה לתזונה ולאורח החיים המערבי.

הגורמים להתפתחות סכרת:

1. תזונה עתירת פחממות ריקות וסוכרים פשוטים

2. זיהומים ויראליים

3. מצבי סטרס ועקה ממושכים

4. ליקויים במערכת החיסון

5. טראומה

  התסמינים להתפתחות סכרת:

1. תחושת צמא

2. תכיפות במתן שתן

3. עייפות מתמשכת

4. ערפול ראייה

5. ריפוי איטי של פצעים

6. נימול וחוסר תחושה בידיים וברגליים

7.  עור מגורה ויבש

מחלה זו מלווה בסיבוכים רבים בתפקודי הגוף כגון: כיבים ברגליים, עלייה בלחץ הדם, בעיות לב. לכן חשוב להיות עירניים ומודעים למזון הנכנס לפה שלנו ושל הילדים. חשוב לבצע בדיקות דם פעם בשנה ואם מאבחנים תסמינים ראשונים של התעוררות הסכרת לטפל מייד.

אז מהי התזונה המומלצת למניעה ולטיפול בסכרת?

קודם כל תתחילו להפעיל את הגוף. פעילות גופנית חיונית להזרמת הדם, לשריפת שומן ולהמרצת האיברים. כל אחד והיכולות שלו, אבל בלי תירוצים! תתחילו להתעמל ותרימו את הילדים ממסכי המחשב והטלוויזיה ועודדו אותם לפעילות גופנית.

 

אכלו מזונות בעלי אינדקס גליקמי נמוך, כלומר מזונות שמפעילים יותר את מערכת העיכול, עשירים בסיבים תזונתיים כגון: קטניות, ירקות, זרעים ואגוזים לא קלויים.

הימנעו מאכילת חיטה, העדיפו לחם שיפון או כוסמין, שערך הגלוטן שבהם מופחת והם "מניעים" יותר את מערכת העיכול. התרחקו מכל הסוכרים הפשוטים, סוכר לבן, ממתיקים מלאכותיים (מלטיטול סורביטול אספרטיים) שנמצאו מסוכנים לבריאות. העדיפו סטיביה, סוכרלייף שמופק מסלק.

אכלו כל 3 שעות, ארוחות קטנות ונכונות תורמות לשריפת שומן ושמירה על רמת סוכר מאוזנת בגוף. הפחיתו אכילת מזון מהחי מזון מעובד ומזוקק- העדיפו חלבונים מהצומח כך תימנעו מהגוף לייצר דלקות. שלבו צמחי מרפא המסייעים באיזון האינקס הגליקמי, קינמון, ג'ימנמה, חילבה. טלו אומגה 3 - כך תשמרו על שלמות כלי הדם. שלבו צמחים ה"מנקים" את הכבד כגון:כורכום (בכמוסה) שן ארי, גדילן, ארטישוק, ניקוי כבד מתון הוא חלק חשוב בטיפול בסכרת. הכי חשוב להתחיל מגיל קטן ולהרגיל את הילדים לאכילת פחמימות נכונות, ירקות ופירות טריים.

 

מומלץ ליטול תוספים שמסייעים בטיפול בסכרת- במידה ואובחנתם כי יש סכרת. פנו לאנשי מקצוע וקבלו הדרכה מותאמת אישית.

קחו את הבריאות בידיים שלכם ותהיו לי בריאים.

להמשך הכוונה- פנו אלינו

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו