הדס לב: המצב העגום של הכלבים המשוטטים



באזור הדרום ובמקומות נוספים ברחבי הארץ ישנה תופעה של כלבי רחוב, כלבי בר, שחיים ברחובות ומתרבים ללא שליטה. בינתיים למדינה אין מענה חוץ מלשים אותם בהסגר ולהרדים אותם

אנחנו הפעילים למען בעלי החיים, מוצאים את עצמנו במרוץ אחרי הזמן בהצלות שלא נגמרות לעולם. ובעצם, בשביל מי? המציאות הקשה של חתולי הרחוב וכלבי הרחוב הרי לא תיגמר אף פעם.צילום: הדס לב

אני בין האנשים שהולכים כל יום להאכיל להקות של כלבי בר באזור הדרום, מכספי האישי. משמע, כל יום אני מאכילה למעלה מ-100 כלבים במספר מקומות באזור באר שבע והסביבה. הכלבים הללו נולדו לחיי רחוב, יש כאלו שנזרקו מבתים של אנשים, יש כאלה שלא יודעים מה זה בית, מה זה בני אדם. ויש כאלו שמגיעים מהפזורות, אחרי התעללות כזו או אחרת, וכבר לא סומכים על בני האדם.

הרשויות ברחבי הארץ, לצערי הרב, מנסים ללכוד את אותם כלבים ולהעביר אותם להסגרים או לכלביות. יש מקומות בהם לכלבים אין יום אפילו כדי למצוא בית ופשוט מרדימים אותם באותו יום שהם הגיעו. ויש מקומות שפועלים בהם עמותות ופעילים למען בעלי חיים ומנסים להציל אותם.

צילום: הדס לב

אתם שואלים למה הורגים את הכלבים? כי מישהו קם בבוקר והחליט שההסגר מלא מדי ואין מקום לכלבים אחרים שיש להם סיכוי לצאת משם בגלל שהם יפים או גזעיים. זה קורה בכל מיני הסגרים בארץ ישראל בשנת 2017. לא חשבתי שנגיע לשנה הזו ועדיין זה יקרה.

בנושא כלבי הבר, יש מקומות בארץ שווטרינרים נותנים הוראה להרוג את הכלבים, לפעמים באש חיה ולפעמים בחיצי הרדמה.צילום: הדס לב

אני רוצה רגע להסביר לכם מהו כלב בר. בודדים כלבי הבר שיתקפו בני אדם. בדרך כלל הם יברחו מכם כי הם פוחדים ממגע של אנשים. הם יכולים לבוא לאכול רק אם אתם תתרחקו מהמקום כמה מטרים, ואז יבינו שאין סכנה. אם באופן נדיר כלב בר תוקף, זה רק כשהוא מפחד מאוד ומנסה להגן על עצמו. או למשל, כלבת בר תתקוף כשהיא מנסה להגן על הגורים שלה. באופן כללי הם לא אמורים להציק לאף אחד. אז למה ללכוד אותם? למה להרוג אותם על לא עוול בכפם? אני שואלת את עצמי כל יום.צילום: הדס לב

הבעיה העיקרית עם כלבי הבר היא שהם מתרבים באופן שאי אפשר להשתלט עליו. לאחר כל עונת ייחום צצים בכל הארץ אמהות עם גורים. כל אמא ממליטה 5-8 גורים, אם לא יותר, וזה לא נגמר.

אנחנו בתור פעילים והעמותות מנסים להציל אותם. בהרבה מצבים מה שקורה זה שאנחנו מצליחים לקחת רק את הגורים ללא האמא, ואז היא ממליטה שוב ושוב. מה שאנחנו רוצים זה שיהיה חוק בישראל, כמו חוק חתולי הרחוב במסגרתו מעקרים או מסרסים ומחזירים אותם לשטח, וכך התופעה תצטמצם ויהיו פחות כלבי בר משוטטים ופחות גורים להציל מדי שבוע. כמו כן, שיחייבו את בעלי הכלבים בקנס מאוד גדול על נטישת כלב, והמקרים הלוו גם יתמעטו.

בחודש האחרון הוצלו מרחבי הדרום 15 אמהות, ובסך הכל למעלה מ-60 גורים. זה פשוט לא נגמר. רוצים לעזור לנו להמשיך ולהציל אותם?

לתרומות:
לחשבון הפייפל [email protected] או לחשבון הבנק 222097, סניף 564, בנק הפועלים 12 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה