'אמור מעט, עשה הרבה'



זה המשפט שמנחה את סרן אלפי נעים מיבנה, המשרת כקצין בחיל הקשר. לקראת יום העצמאות הוא נבחר לאחד ממצטייני קצין הקשר הראשי

 יום העצמאות מהווה בכל שנה הזדמנות להוקיר את החיילים והמפקדים המצטיינים של צה"ל, ומוענקים בו אותות הצטיינות מנשיא המדינה וממפקדים בכירים בצבא. בין המצטיינים השנה נמצא גם סרן אלפי (אלפונסו) נעים, מצטיין מטעם קצין הקשר הראשי, תא"ל נתנאל כהן. אלפי, בן 27 מיבנה, משרת כקצין בפרויקט של אחת מתוכניות הדגל של אגף התקשוב בתחום תקשורת הרדיו.

אלפי גדל בעיר יבנה למד בבית הספר "האורן" והרחיב עשר יחידות אלקטרוניקה וחמש פיזיקה. את דרכו הצבאית החל בעתודה הטכנולוגית בלימודי י"ג – י"ד, משם המשיך לעתודה האקדמית במסגרתה עשה תואר ראשון בהנדסת חשמל במכון הטכנולוגי חולון, אותו סיים בהצטיינות.  את השלמת הקצונה של אגף התקשוב סיים כחניך מופת, תואר הניתן על ידי חברי ההשלמה. בסיום קורס הקצינים שובץ להיות מפקד טכני בגדוד "פסגות" של יחידת הלוחמה האלקטרונית בחיל התקשוב, המשלבת טכנולוגיה ולוחמה. ביחידה לוחמים ולוחמות, אשר לוקחים חלק בפעילויות מבצעיות בגזרות מאתגרות ברחבי הארץ. "התפקיד שלי היה במתכונת בסיס פתוח, אך לאחר שבועיים ביחידה רציתי לקחת חלק מהגדוד ועברתי למתכונת בסיס סגור. לקחתי חלק בכל פעילויות הגדוד. תקופת "צוק איתן" הייתה עמוסה ומאתגרת, בה קידמנו פרויקטים רבים" הוא מספר על תקופתו ביחידת הלוחמה האלקטרונית.

כיום משרת אלפי במחלקת מעוף שבחטיבת לוטם. "אני עובד יחד עם חברות אזרחיות ולוקח חלק בצוות פיתוח של פרויקט בתחום תקשורת הרדיו הצבאית. לאחרונה בצענו את הניסוי הראשון, ועברנו אותו בהצלחה. זה מדהים להתחיל משהו ולראות אותו גדל וגדל.

"הדבר הכי חשוב שהאגף עושה זה להקל על החיים של המשתמש בקצה, כל חייל, לוחם או מפקד בכל דרגה. אנחנו מנסים לחשוב איך להפוך את הכל ליותר נגיש ונח, לחשוב בראיה של משתמש ולא של מהנדס. אנחנו רוצים ליישם פרויקטים שיקלו על המשתמשים ויעניקו לצה"ל תועלת מבצעית. התפקידים באגף התקשוב מכילים עבודה טכנית ומבצעית, וזה שילוב אידיאלי" הוא אומר.

למרות לוח הזמנים הצפוף אלפי גם מתנדב בעמותה לעזרה מידית לניצולי שואה, ונוהג לחלק אוכל לנזקקים. "הגעתי להתנדב דרך פייסבוק. אפשר להירשם לעמותה דרך המייל או להגיע לבית העמותה ולהירשם במקום. לפני החגים הביקוש תמיד עולה וזקוקים להרבה מתנדבים.  אנחנו מביאים אוכל ומקיימים ערבים משותפים בפסח ובראש השנה. אני מגיע כשאני יכול, יש מתנדבים שמגיעים הרבה יותר" הוא אומר.

איך הרגשת כשנודע לך על קבלת ההצטיינות?
"חשוב לקבל הערכה מדי פעם, אבל אני מאמין בעבודה צנועה. יש משפט שאומר- 'אמור מעט ועשה הרבה' וזה מה שמנחה אותי".

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה