"אני לא אשם! אני הקורבן"




"זה הוא, הוא האשם במצבי. בגללו פיטרו אותי מהעבודה, כל מה שעובר עליי, זה רק בגללו."

אחת הדרכים הפופולאריות להתמודד עם קשיים זה למצוא את האשמים שגרמו לה, בדרך כלל זה קל. לקחת אחריות? זה כבר קשה כפליים. בכל מערכת זוגית כלשהי, עסקית, חברית, אינטימית אשר עולה על שרטון כולם תמיד צודקים, האשם הוא לא אני

 

אני הוא אתה וגם את, חלק מאתנו בוחר תמיד להתמודד מול האני של עצמו, ובדרך כלל כשמגיעים אליי שותפים וזוגות לתהליך פישור כל אחד מן הצדדים יודע בוודאות מי האשם בשבר בגדול, אף אחד בשלב הזה לא בוחר לומר "אני אשם".

סיגל (שם בדוי) היא בת 39 ואימא במשרה מלאה ל-4 קטינים, היא נשואה ליואב, בן 43 ואיש קבע בשירותי הביטחון. מזה כשלוש שנים הקשר הזוגי ביניהם מקרטע לו, העבודה הקשה, חינוך הילדים שגדלים, השגרה המעיקה גרמו לזוגיות שלהם להישחק לה, הוויכוחים ביניהם גברו מיום ליום והכעס שלהם אחד על השנייה רק החמיר עוד ועוד, עד שהגיע הרגע שבו הופסקה לחלוטין התקשורת המילולית ביניהם וזאת עברה להיכתב בהודעות נאצה אחד כלפי השנייה באפליקציית ההודעות הידועה WHATS APP והם החליטו להתגרש.

סיגל קיבלה את מספר הטלפון שלי מחברתה הטובה אשר אותה בחרה לשתף בתהליך המורכב אשר אותו היא עוברת וביום גשום ומעונן אף נפגשנו לראשונה במגרש האימון שלי לשיחת טרום אימון ראשונה.

"יואב אשם בכול, הוא לא מפרגן לי, הוא לא מעריך אותי, הוא מקלקל את הילדים, אכפת לו רק מהעבודה שלו, נמאס לי ואני לא יכולה יותר, הוא לא מבין אותי אף פעם ורק בגללו אני אומללה."

"מתי היית מאושרת?" שאלתי בהיסוס.

"לא זוכרת, זה היה מזמן, נראה לי שאף פעם לא." ענתה בפשטות.

"מהו אושר בשבילך?" הקשיתי בכוונה.

"ילדים, משפחה, זוגיות טובה, עבודה מכובדת" ענתה לי בביטחון.

"ובמידה ואלו יהיו, האושר יגיע מבחינתך?" שאלתי.

"כן. חד משמעית" ענתה.

"אני מניח שזוגיות טובה הייתה לכם בתחילת הדרך, לא?" שאלתי.

"האמת שכן, הייתה לנו זוגיות מצוינת, יואב הוא החבר הראשון שלי, תמיד הוא דאג לי, שמר עליי ופינק אותי" ענתה בביישנות.

"נשמע אחלה גבר, יואב ומה השתבש בדרך?" המשכתי לשאול.

"הילדים נולדו, הקריירה של יואב דרשה ממנו וממני עוד ועוד, בהתחלה עוד היינו נסחבים עם 2 תינוקות לתורנויות שבת מידי פעם עד שהתעייפתי מזה ובשבתות שהוא היה צריך להיות תורן היינו מתפצלים, אני והילדים להוריי והוא לתורנות, כשהיה חוזר ביום ראשון או שני מהתורנות של שבת ידיו היו עמוסות בשקיות מלאות בצעצועים לילדים וקרמים בשבילי כאילו לפצות על משהו, התחלתי לחשוד שאולי בשבתות תורנות שלו הוא בוגד בי, מסביבו תמיד היו חיילות צעירות ומושכות ותמיד קינן בי הפחד שאולי...."

"יואב טיפוס בוגדני?" שאלתי.

"תמיד הוא אהב אותי והביט בי בהערצה שגרמה לי להרגיש מיוחדת במינה ומעולם הוא לא הפר את האמון בינינו" ענתה נחרצות.

"והחשדות? הם נבעו מקנאה?" הוספתי לשאול.

"בעיקר מקנאה, אני די קנאית למען האמת ואני חושבת שזה די נורמאלי לקנא, מי שלא אוהב לא מקנא ומי שמקנא זה רק מאהבה" ענתה בהתפלספות.

"ואיך יואב הגיב להתפרצויות קנאה שלך?" שאלתי.

"הוא לא אהב את זה, בלשון המעטה. הוא תמיד אמר לי שאני מדמיינת דברים ושלעולם הוא לא יבגוד בי ובילדים שלנו ואותי זה לא שכנע יותר מידי, הפיתויים גדולים ואפשר ליפול ולכן הייתי מצלצלת אליו עשרות פעמים ביום והייתי שומעת מסביבו נשים וגברים צוחקים ונהנים כשאני בבית תולה כביסה, שוטפת את הרצפה ומחליפה טיטולים והייתי משתגעת מזה שלפעמים הוא גם לא היה עונה לי ואומר לי שהוא אוהב אותי מספיק, כאילו היה מתבייש בי או משהו כזה" סיפרה בהרחבה.

"אני מניח שהוויכוחים הללו היו נמשכים גם כשיואב היה חוזר הביתה..." אמרתי.

הלוואי ויכולתי לעשות קסמים, קסם  אחד עכשיו מול סיגל היה עוזר לי להתקדם איתה בבת אחת אל הסוף המתוק, לו יכולתי להחליף ביניהם ליממה אחת בלבד....

"במידה ואת בטוחה לחלוטין שאת רוצה להתגרש מיואב, אני יכול לעזור לך", כך בחרתי לומר לסיגל לאחר שאבחנתי הרגל אחד משמעותי וניכר שגורם לסיגל לחוות אומללות.

"כבוד וקנאה מוציאים את האדם מן העולם, את המשפט הזה לא אני המצאתי אך הוא בהחלט כלי מצוין שנמצא באמתחתי ושאשמח להעביר לו אותו פשוטו כמשמעו ובנוסף אליו גם הטכניקות הנדרשות לך כדי להצליח ולהשתלט עליהם, אני לגמרי יכול להבין אותך ואת יואב, אתם זוג נפלא ואמיץ, בחרתם למסד את אהבת נעוריכם ולהקים ביחד קן משפחתי מעורר השראה, יואב, עובד קשה למחיית משפחתו ולעומתו את עיקר הבית ועושה ימים כלילות כדי לחנך את ילדיכם ולבנות את הקן שעליו חלמת כל חייך, השגרה והשעמום והמחשבות הרבות גורמות לך לקנא ביואב, לאו דווקא בנשים שמסביבו אלא בשגרת יומו, בכך שהוא בחוץ, רואה אנשים, צוחק, נהנה ואת בבית עובדת קשה, אכן סיטואציה לא פשוטה עבורך ולכן אני מאמין שלו רק תרצי לחוות אושר ושמחה תוכלי גם לעשות זאת, הכול מתחיל אצלך ואת לגמרי יכולה לבחור, אני חושב שאהבה כזאת גדולה ומשמעותית כמו שיש לך עם יואב חבל להפסיד ולפספס ובטח ובטח חבל לשבור ולהרוס, במידה ותתחייבי לתהליך אימוני מורכב ומלהיב, מרגש ונוקב ובעיקר 100% אמיתי מול עצמך בלבד את תוכלי לחלוטין למצוא את האושר מתחת לכל הבלגן שנוצר בחייך" כך אמרתי לסיגל בביטחון מלא.

"ויואב, מה אתו? גם הוא צריך להגיע? הרי גם הוא חלק מהבעיה, גם הוא צריך להשתנות, גם הוא צריך לרצות"  ניסתה לתרץ...

"בשלב הזה, לא. בשלב הזה זאת את ואני בלבד, תצטרכי לסמוך עליי ועל התהליך, איננו יכולים וגם אינני רוצה בשלב הזה לשנות את יואב, ברצוני לשנות את עצמי, התפקיד שלי בתור מאמן אישי מנטלי ומדריך בשיטת NLP הוא בגדול להוות עבורך את המראה הנקייה והמדויקת ביותר ולהציג לך את עצמך כפי שאת, ללא מסכות, ללא תירוצים, ללא האשמות, זאת את מול המראה וכשאנו בוחרים להביט ולהקשיב באמת אנו מצליחים לראות ולשמוע את כל האמת הדרושה לנו כדי ליצור שינוי לטובה בחיינו".

סיגל בחרה להתחייב, היא בחרה להשקיע ולנסות שוב.

היא בחרה לקחת אחריות על חייה ותוך כדי תהליך היא למדה שהכול מתחיל ונגמר בה, האושר והאומללות שמנגד תמיד בתוכה, ממש כמו החולצה או המכנס שמונחים לנו בארון הבגדים, אנחנו בוחרים מה ללבוש בכל רגע נתון, אנחנו בוחרים את האושר והשמחה ולעיתים גם את העצב והכעס, התקשורת בינינו נבנתה לה באומץ ובכנות וכמות הדמעות שניגבה סיגל במהלך הדרך העידו שמשהו טוב עובר עליה, היא הצליחה לראות את האמת לאחר שהקליפות שעטפו אותה הוסרו במהלך התהליך בעדינות וברגישות.

לא וויתרנו גם ברגעים קשים ולכן תמונת הניצחון של סיגל ויואב תהיה חקוקה בזיכרוני לנצח.

בעולם שבו קל להחליף כל דבר שנשבר במוצר חדש אפשר לתקן, ברוב המקרים התיקון משתלם ומוכיח את עצמו כיעיל, השלום עדיף על פני המלחמה והאהבה הרבה יותר חזקה מכל מכשול.

אני מזמין אתכם לתקן, לתקן את הזוגיות ואת חינוך ילדיכם, את המצוינות האישית שלכם שדעכה במהלך השנים ובעיקר לתקן את עצמכם, זה פשוט שווה כל סכום שבעולם.

אני מזמין אותך לפגישה שבה אגרום לך להאמין בעצמך הרבה יותר, אני מזמין אותך באופן אישי לפגישת הכרות לא מחייבת שבה אספר לך על "מחנה אימון אישי" ממוקד מטרה עבורך או עבור ילדיך (12-18) - "מחנה אימון אישי" הוא בן עשרה מפגשים,

אחת לשבוע למשך שעה -  אימון מרגש ומלהיב, נוקב וחסר פשרות שבו אפתח לפניך ארגז כלים מלא שצברתי במהלך 22 השנים האחרונות בדם, יזע ודמעות,  אני לא מתכוון להפסיד מראש ואתן הכול כדי לנצח עבורכם כי במחנה האימון האישי שלי, את/ה השחקן הראשי.

שלכם באהבה ובאופטימיות,

אמיר גז- מאמן מנטלי לחיים ומדריך בשיטת

  N.L.P -  ֹNeuro Linguistic Programming

'תקשורת וניתוב לשוני פיזיולוגי'

053-7509552

072-2509552

 

בקרו אותי בפייסבוק – אמיר גז – מאמן מנטלי לחיים –

https://www.facebook.com/amirg4944/

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה