לכולם מגיע להיות בני מצווה

$(function(){setImageBanner('31cd5177-5a25-4a4a-aff3-6e4ba8efc6eb','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31010,'Image','');})

במעמד מרגש במיוחד חגגו השבוע 10 בני מצווה מיבנה את טקס הגעתם למצוות בכותל המערבי בירושלים. הדבר התאפשר הודות לתרומות מצד אנשיפ וגופים רבים שנרתמו למשימה. היום (שישי) תתקיים המסיבה שלהם באולמי 'וסיליו'

מאת: יואב גד

ביום שני השבוע – 10.7.17 יצאנו עם קבוצה של 10 בני מצווה מיבנה ומשפחותיהם לירושלים, לחלק הראשון של האירוע לכבוד הנערים בני המצווה ביבנה. עלינו לירושלים עם אוטובוס שנתרם ע"י חברת מוני סיטון לאירוע. הגענו לרחבת שער ציון, שם קיבל אותנו דויד רינגלר (DVD) מלשכת "הודיני", של הבונים החופשים ואשר כמדריך מוסמך וותיק הנחה והדריך אותנו כול יום הסיור בירושלים בעיר העתיקה.

נכנסנו לקבר דוד, הנערים וההורים היו נרגשים ביותר, התפללו וברכו. הנשים, בעזרת הנשים -בכו מרוב התרגשות, התפללו בדבקות והיה ממש קשה להוציאם ע"מ להמשיך במסענו. כמובן שקיבלנו הסבר, הצטלמנו....והמשכנו למוזיאון השואה הצמוד לקבר דוד.

קיבלו אותנו ופרגנו לנו בבואנו. ההסבר של נציג המקום, בן ונכד לניצולי שואה, היה מרגש וחודר ללב ולעצמות נשמותינו. גם דוד רינגלר הוסיף מהידע שלו, בין השאר – מצא את מצבת קהילת הוריו, גם הבל דובילנסקי כנ"ל, ראינו סט תפילין מזערי שהכינו יהודים אסירים במחנות הריכוז ומזערו אותם ע"מ להסתירם מפני הנאצים, ראינו קרמטוריום "וסבונים" שהכינו..., מצבות ושרידי ספרי תורה שנשרפו וחוללו....ועוד.

המשכנו רגלית ל"קישלא" – תחנת המשטרה של העיר העתיקה - מחוז דוד , בצמוד למגדל ומוזיאון דוד. את הביקור במקום הכינו ותאמו לנו שוטרי תחנת יבנה – שני זכריה ובני גרינהיים, מאגף הקהילה . ראוי כאן לציין את התנדבותם ונכונותם ועזרתם הרבה בארגון היום הזה, ותאומי הסיור והביקור ברחבת הכותל, על כול המשתמע מכך.

ב"קישלא" קיבלו אותנו מפקדי המשטרה במקום, והדריך אותנו בחמ"ל פקד הדר מרשה. להדר מרשה , בן העדה האתיופית, סיפור מופלא משלו, בפעם אחרת נפרט... אבל חשוב לציין שהדר משמש סמל ומופת ודוגמא לכוח רצון, הגשמה ו"חדירה למגע" – הגשמת חלום.

הסבירו לנו את המשמעות של הפיקוח והשליטה על העיר, על העיר העתיקה, עם כול המורכבות, עם הצורך לשמור על בטחון כול התושבים והאזרחים הגרים שם, החיים ומבקרים במקום, שמספרם מגיע לאלפים ביום, ולמאות אלפים בעיתןת שונות. במהלך השנה , נוסיף עליהם את מליוני התיירים והמבקרים , והרי לכם – "משימה כמעת בלתי אפשרית עבור צוות לעניין" !!!  שאפו גדול למשטרת ישראל בכלל, ולמחוז דוד בירושלים בפרט  !!!

את הביקור בתחנה וחשיפת התכנים בפני הנערים ומשפחותיהם איפשר מפקד המרחב - תנ"צ דורון תורג'מן. משם המשכנו בשיירת המסע רגלי, ברחובות הצרים מאוד...למטה ("למעלה") אל רחבת הכותל.

קיבל אותנו בכבוד מפקד הנקודה המשטרתית במקום. התמקמנו בסככות מוצלות עם כסאות וכיבוד ושתייה שהכנו מבעוד מועד.

הגיע רב הכותל (שהוזמן ע"י רס"ב שני זכריה השוטרת שלנו), הרים דרשה וברך את בני המצווה ומשפחותיהם. הצטלמו יחד, וירדנו לרחבת קידמת הכותל המערבי, לשולחנו ארוכים שהוכנו ע"פ בקשתנו ובתאום.

חילקנו לבני המצווה , לכ"א בנפרד, סט תפילין מושלם שרכשנו עבורם. הם עם ההורים ואלי דקל והבל דובילנסקי ומוטי זאדה ורב המקום – התארגנו, הניחו תפילין, התפללו, הכינו פתקים..."ועלינו" אל אבני הכותל המערבי בחרדת קודש ובהתרגשות רבה. התפללנו, הנחנו את הפתקים האישיים ודוד רינגלר תקע בשופר שהכין והביא עמו מהבית.

האמהות, יחד עם שני זכריה, התמקמו בעזרת הנשים, התפללו, הצטלמו ובאו לראות את בניהם עם התפילין עומדים ומתפללים מול אבני הכותל.

ערכנו צילום "משפחתי" של כולנו, של כול בני המצווה ואנשי המסע לירושלים. חזרנו לאוטובוס שחיכה לנו ממש בכניסה לרחבת הכותל, והחלנו את דרכנו בחזרה, בירידה ליבנה.

בדרך, כמובן, התרגשות ושיתוף בחוויות ....והחלנו בחלוקת סט בגדים מושלם שרכשנו עבור בני המצווה מבעוד מועד – מכנסיים, חולצות, גרביים, לבנים, חגורה, עניבה, נעליים.

כל זה לקראת החלק השני, והלא פחות חשוב – המסיבה "באולמי וסיליו" (תרומת בעלי המקום) והבעלים והעורך הראשי של המקומון "יבניתון" –שלום נגר . האירוע יתקיים ביום שישי הקרוב – 14.7.2017 בשעה 11:30.

בתוכנית – התכנסות, דברי פתיחה וברכות, הזמר אורי שבח, שני קוסמים מלשכת "הודיני" של הבונים החופשים– ניר סלמה ומיקי לעברוס, קייטרינג , DJ ....ויהיה שמח !!!

רוצה לבסוף להודות לכול אלו שסייעו לממש את אירוע בני המצווה, הכול בהתנדבות ומתרומות ורצון טוב. .....אנשים טובים באמצע הדרך....!!!

ליוזמים והמבצעים – אלי דקל והבל דובילנסקי, למנהלות חנות "הזדמנות שניה" ביבנה על תרומתן, לבעלים של חברת ההסעות מוני סיטון על העמדת האוטובוס לרשותנו בדרך לירושלים, ללשכות בילו ולחרמון של הבונים החופשים שתרמו, לאורי לוי + מוטי סטרוקובסקי (מסעדת זויה), חיים זר, יואב ספיר ואדריאן מלכוס ולבני הרשקוביץ, לעיתון "יבניתון" ולבעליו שלום נגר, לעורך המקומון "יבניתון" – אוהד צויק, לרשת מזוז וחנויות שובע, אופנת הרצל, מוטי זאדה מ"גשר", אורי שבח הזמר, לקוסמים מלשכת "הודיני" של הבונים החופשים– ניר סלמה ומיקי ליברוס, לחנות הנעלים בנווה שאנן וחנות העניבות פלווקו, לדוד רינגלר מהבונים לשכת "הודיני" שהדריך אותנו בסימטאות העיר העתיק בירושלים, לשוטרי תחנת יבנה – שני זכריה ובני גרינהיים, ולמת"ח יבנה שלומי בן שיטרית, וסליחה אם שכחתי מישהו נוסף שלא במתכוון או מדעת.

$(function(){setImageBanner('8997837b-1495-4739-9d74-2ada530e4823','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31012,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('43e7c430-1fd2-4e09-a5b9-89677046f147','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,31013,'Image','');})