"מרגיש ששני הצדדים היו צריכים להתאוורר"



תומר בן חיים, ששיחק ביבנה 4 שנים ולבש את סרט הקפטן, חוזר למועדון עמו הוא מזוהה יותר מכל. "הילד" לא מפחד להצהיר: "הביאו אותי בשביל להנהיג ובשביל לעלות ליגה", "לא אובססיבי לגבי סרט הקפטן, אך טבעי שאקבל אותו" ומודה: "הקהל הוא ההבדל בין עלייה לכישלון". ראיון ללא מעצורים

(צילום: חסדאי כהן)

"תומר בן חיים חזר למכבי יבנה" זעקו הכותרות באותו יום חמים בחודשי הקיץ שלקראת פתיחתה של עוד עונה, עונה שנייה ברצף שמכבי יבנה תשחק בליגה א' דרום, זאת לאחר שנשרה מהליגה הלאומית לפני שתי עונות. אבל למרות זאת, נראה שעונה אחת הספיקה לקברניטי העיר שהבינו שקבוצה בליגה הלאומית זו קבוצה (ואגודה) שונה לחלוטין מעוד קבוצה שמדשדשת בליגה א'. מבחינת העניין, החשיפה וכן, גם השאיפה של השחקנים הצעירים הרבים שגדלים בעיר ורוצים שיהיה להם לאן לשאוף בעתיד.

תומר בן חיים אמנם לא גדל ביבנה, אך אין ספק שמתוך כל הסגל שבנה אלי כהן, הוא ללא ספק המזוהה ביותר עם הקבוצה מכולם. בן חיים הוא מנהיג מלידה. כך הוא היה בכל קבוצה בה שיחק, כך הוא היה ביבנה, כך הוא מגיע להיות ביבנה. ליוסי זוזוט, מאמנו לשעבר וחברו הקרוב לימים, יש משקל גדול בהחלטה שלו להגיע. אפשר להגיד שאם לא ברכת הדרך של המנהל המקצועי של מחלקת הנוער, יכול להיות שתומר בסופו של דבר לא היה מגיע למכבי יבנה, אך כאמור, סוף טוב הכל טוב מבחינת כל הצדדים.

בראיון בועט וחסר מעצורים, בדיוק כפי שהוא על המגרש, תומר בן חיים מספר על השנה "בגולה", על החיים החדשים בתור איש משפחה, על השינוי בסגנון שלו, טוען שיבנה לא צריכה לשאוף לשום דבר מלבד עלייה, מאמין כי סרט הקפטן לא יקבל אם הוא מנהיג או לא מנהיג וקורא לקהל של מכבי יבנה לשוב אל המגרשים בקריאה נרגשת.

תומר, תספר בבקשה מה בדיוק סלל את הדרך שלך בחזרה למכבי יבנה?

"בגדול מי שיודע את הסיפור של השנה שעברה וקצת מעורה בפרטים, יודע שאם זה היה תלוי בי לא הייתי עוזב בכלל את מכבי יבנה, אבל זה דברים שאני מעדיף שלא להיכנס אליהם, לשמחתי השנה הם פנו אליי וברגע הראשון שאמרו לי שרוצים אותי ואמרו לי שרוצים שאני אחזור להוביל את הקבוצה, בכלל לא הייתה לי אופציה מבחינתי, ברגע שיבנה פנו אליי ויתרתי על הרבה דברים ועל הרבה כסף. בוא נגיד שעשיתי הרבה ויתורים בשביל לחזור הביתה". 

ואיך התחושה ללבוש שוב את המדים? התגעגעת?

"התחושה מצוינת, חבל על הזמן. תחשה ממש טובה. זו תחושה של בית, זה המקום שאני מרגיש בו הכי נוח, הכי טוב והכי בטוח. מקום שנתן לי כל כך הרבה ובשיא הצניעות, גם אני נתתי לו ואני שמח לחזור הביתה. אני מרגיש כאילו מעולם לא עזבתי, הייתה תקופת ריענון שאולי שני הצדדים היו צריכים, אני פשוט שמח לחזור הביתה".

איזו יבנה מצאת? שונה מזו שהייתה כאן?

"מבחינת שחקנים אז מן הסתם השתנו הרבה שחקנים, המאמן השתנה, הצוות מקצועי השתנה, ההנהלה נשארה אותו דבר ביחד עם יוסי לגזיאל נציג העירייה שדואג שהכל ידפוק כמו שצריך, הדבר הכי חשוב שהיה לי חשוב שלא השתנה מבחינתי זה שהאופי של המועדון כמועדון, נשאר מה שהוא היה. זה נשאר מועדון משפחתי וחדר הלבשה חזק מהכל ושכולם באמת חברים אחד של השני ורוצים בהצלחה אחד של השני ושיש אווירה טובה בחדר ההלבשה, זה הדבר הכי חשוב מבחינתי".

הבטיחו לך את סרט הקפטן בחזרה?

"לא, לא הבטיחו לי ואת האמת גם לא דיברתי על זה עם אף אחד במועדון. באופן טבעי אני מרגיש הכי בנוח והכי מצפה לזה אחרי 4 שנים שהייתי קפטן הקבוצה זה נראה לי הכי טבעי בעולם, אבל אני חייב גם להגיד שאני לא מתעסק בזה כל כך. מה שיחליט המאמן וההנהלה זה בסדר מבחינתי עם או בלי הסרט על היד אני אנהיג את הקבוצה גם ככה, אולי יש אנשים שזה יותר מדבר אליהם אבל אם זה לא יקרה ויחליטו משהו אחר אז הכל בסדר, זה לא יעסיק אותי בהמשך זה בטוח".

מה לדעתך צריכות להיות השאיפות של יבנה השנה?

"חד משמעתי לעלות ליגה, בשביל זה הגעתי, בשביל זה הביאו אותי ואת שאר השחקנים, אם הייתה כאן מטרה אחרת לא הייתי בא, באתי לבית שלי ולהחזיר אותו לטופ, לעלות ליגה, לסגור מעגל וזה חוב קטן שיש לי אולי לאחר אותה עונת ירידה ארורה. באתי לסגור מעגל ולעלות את הקבוצה הזו לליגה הלאומית, מעבר לזה שום דבר אחר לא מעניין אותי".

באופן אישי, אתה כבר לא ילד, איש משפחה, אתה מרגיש שגם התבגרת במשחק שלך?

"אפשר להגיד שאני קצת יותר רגוע, כן מצליח לעשות את ההפרדה כי משחקים של אחרי הפסד היו בשבילי כמו שבוע, אבל היום כשאתה מגיע הביתה גם אם אחרי הפסד לצערי ואתה רואה את החיוך של הילדה אתה אומר עם כל הכבוד לכדורגל יש דברים הרבה יותר חשובים בחיים. אז כן, אני קצת יותר רגוע, אבל מבחחינת התשוקה והחשק למשחק זה משהו שלעולם לא ישתנה בי ומי שמכיר אותי באמת יודע שאני יכול לעשות גליצ'ים על האספלט בשביל לנצח את החברים שלי בשכונה כי הרצון לנצח יותר חזק מהכל". 

איזה תומר בן חיים נראה השנה?

"נראה את אותו תומר בן חיים שראו בכל העונות שהייתי במכבי יבנה. תומר שרץ ונלחם בשביל כולם ובשביל הקהל ובשביל המועדון שמוותר על עצמו לא מעט פעמים ומסכן את הבריאות שלו בשביל הקבוצה ובשביל הקהל. זה תומר המנהיג שסוחף את הקבוצה כי בשביל זה חזרתי, תומר שעושה הכל בשביל לעלות לליגה הלאומית. אני לא מתבייש להגיד את זה. נכון שיש הרבה דברים בדרך ואנחנו הולכים לקראת עונה קשה וארוכה במיוחד, אבל בסופו של דבר זו המטרה, אין מה לספר סיפורים. עשו כאן סגל מאוד רחב וטוב כדי שנגיע למטרה הזו".

מה דעתך על המאמן אלי כהן מההיכרות שלך?

"אני מכיר את אלי הרבה שנים, עבדתי איתו עדו בקדנציה הקודמת כשהוא היה עוזר מאמן של יוסי זוזוט, כבר אז היה ברור שהוא בחור שיגיע להיות על הקווים ומאמן ראשי בבוגרים כי הוא מאוד אוהב ללמוד ורוצה להתפתח כמאמן. הוא בחור מדהים ואיש טוב, הוא נותן המון ביטחון. כמאמן ראשי עוד לא יצא לי לעבוד איתו יותר מדי אבל אני בטוח שהוא יעשה הכל כמו כולנו בשביל לעמוד במטרה, כולם רוצים להצליח".

מה חסר ליבנה בשביל באמת להיות פקטור לעלייה?

"אנחנו כבר פקטור לעלייה וכבר מועמדים לעלייה, זה נכון שיש עוד 3 קבוצות מאוד חזקות שיתמודדו איתנו, אני חושב עדיין שחסרים לנו 2 שחקנים בעמדות מסוימות, אני סומך על אלי וחיים שידאגו לסגור את החורים האלה אבל כבר עכשיו עם הסגל הזה אנחנו מועמדים לעלות ולשם אנחנו מכוונים".

מילה על הקהל? צריכים אותו במלוא הדרו בשביל להעפיל לליגה הלאומית.

"אין ספק, הקהל זה הערך המוסף של יבנה מאז ומתמיד, לשמחתי הצלחתי לחוות איתו גם רגעים יפים כשהמגרש היה מלא מפה לפה. אנחנו היינו מתחילים את המשחק ביתרון כשהאצטדיון היה מלא, אני יכול להבין שבעונה של כישלונות היה קשה לו להגיע, היה לו קשה להשלים עם זה ואין מה לעשות, גם אני הייתי אוהד פעם ואני יודע מה זה כישלונות ושלא בא לך להגיע לראות את הקבוצה. אני קורא מפה לכל הקהל שכן יחזור למגרשים וכן יעזור לנו לעמוד במשימה, אפשר להגיד אפילו בלתי אפשרי אם לא יהיה לנו את הגב של הקהל בכל משחק".

 

 


 
$(function(){setImageBanner('52400bd4-3f2b-410d-9197-6196448bb717','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('b54274c4-9634-408f-aa56-7e0d63cf60f6','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה