מי שלבד מרגיש עוד יותר את הבדידות, כי כולם חוגגים ביחד, ומי שבחיק המשפחה עסוק בשאלות והרהורים שעולים כל חג, אנחנו מזמינים או מוזמנים? מה נקנה מתנה? מה יקנו לנו? מה נאכל? אולי נעלה במשקל? הילדים בחופש, הם המון בחופש... המון זמן להיות ביחד, וכל  משפחה עם המתחים שלה שבשגרה, בחגים הם זוכים לזכוכית מגדלת ואז גם שם בתוך המשפחה אפשר להרגיש לבד.

בחגים אנו מצפים להתחלה חדשה שלנו ושל המשפחה, לעיתים הציפייה מוגזמת, ישנה תקווה להרגיש מאושר ורגוע, בפועל ישנן הוצאות מוגזמות על ארוחות בתקווה שייצאו מושלמות, ואם לא יישרנו את ההדורים עם בני במשפחה זה לא ייעלם כי החג הגיע, בנוסף תסמינים פיזיים של קשיי שינה, עצבות, מתח לקראת ארוחת החג, חרדה, תאבון מוגבר או חוסר תאבון.

עשרה טיפים למעבר קל יותר לתקופת החגים:

*תחליטו על ציפיה מותאמת מציאות לגביי החג

*אתם לא חייבים להראות שמחים אם אתם לא.

*אם אתם מארחים תבקשו עזרה, תגישו ארוחה פרקטית ותהיו אתם .

*אם להיות מארח זה מלחיץ אל תגידו "לא" כשמזמינים אתכם.

*תשתפו כשקשה, כשלא נעים, כשזה מעיק. עצם השיתוף משחרר ומקל.

*גם בתוך החופשה הארוכה מותר לכם להיות לבד, קחו לכם את הזמן הזה ותאפשרו לבן זוגכם.

*תהיו אמפאתיים ורגישים- לחלק מהאנשים זה מאד קשה.

*אל תצפו למושלם, למשהו נשגב, להתחלה ללא עבר, זה פשוט לא קיים.

*אל תרבו בשתיית אלכוהול.

*תבחרו להסתכל על הדברים החיוביים בארוחה המשפחתית, בחופש, בחג.

 

תקוו, תשאפו, תעשו בשביל, תחתרו למטרה סבירה, תבחרו בחג שמח !

 

מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו