#יוצרות_את_הבום: 5 זמרות ישראליות שרות לאיזון פס הקול הישראלי

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('206b33cc-4db7-4342-abca-2de615b5eea5','/dyncontent/2024/11/3/df0fd569-76a9-4891-804e-67058dd74b58.jpg',18639,'קיבוץ השלושה אייטם כתבה ',525,78,true,33995,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('206b33cc-4db7-4342-abca-2de615b5eea5','/dyncontent/2024/9/8/f8053b85-55cb-4af9-8eac-2efc831f016b.jpg',18411,'בלו אייס אייטם כתבה ',525,78,true,33995,'Image','');},15]]);})

לרגל יום האישה הבינלאומי, YouTube וגלגלצ חברו יחד לשיתוף פעולה ראשון מסוגו הקורא לאזן את פס הקול הישראלי. במסגרת כך חברו קרן פלס, דורון טלמון, נסרין, נטע ברזילי ועדן דרסו לביצוע משותף לשיר המקורי "בום". ההכנסות מהקלטת השיר יתרמו לעמותת "יסמין" שפועלת לקידום שינוי חברתי וכלכלי עבור נשים יהודיות וערביות בישראל. צפו

על רקע תת הייצוג של נשים בתעשיית המוזיקה ולקראת יום האשה הבינלאומי, YouTube וגלגלצ חברו לקרן פלס, דורון טלמון (ג'יין בורדו), נטע ברזילי, נסרין והראפרית עדן דרסו בפרויקט מוזיקלי מיוחד שחוגג את העשייה המוזיקלית של יוצרות וזמרות בישראל. 

במסגרת שיתוף הפעולה, הקליטו האמניות את "בום": שיר מקורי שנכתב והולחן על ידי קרן פלס (מילים יחד עם עדן דרסו) המשלב בין העולמות המוזיקליים של כל אחת מהמשתתפות. ברוח התקופה, הקליפ לשיר, שביימה לליב סיון, צולם ברובו בבתי המשתתפות עם צוות מצומצם.

צפו >>>

לצד הקליפ, YouTube וגלגלצ הפיקו סרטון בכיכובן של חמש המוזיקאיות. הסרטון קורא לאיזון הפסקול הישראלי, בכך שיותר נשים יצרו, יכתבו ויפיקו מוזיקה, יותר נשים ישתלבו בתעשייה, וישתפו ביניהן פעולה. כך יגדל ההיצע, והציבור הרחב יוכל להאזין ליותר זמרות ישראליות. 

את הסרטון מלווה פעילות ברשתות החברתיות שתזמין גולשות וגולשים לבחור במוזיקאית ישראלית שהם אוהבים במיוחד, במטרה להציף את הרשת ביצירה של נשים עם התיוג #יוצרות_את_הבום.

קרן פלס: ״מודה על הזכות להוביל פרויקט מעצים וחשוב כזה ששם בפרונט את המוזיקאיות הישראליות והיצירה שלנו. כל הנשים שתרמו מכשרונן לשיר, הגיעו לאולפן בפתיחות ונדיבות הדדית, מתוך אהבת המוזיקה ותחושת שליחות לדבר. עברתי חוויה מעוררת השראה ואני גאה בתוצאה ובחברותיי המדהימות למקצוע. בום עליכן!״

חנית מרינוב, סמנכ״לית שיווק Google בישראל: "YouTube מאפשרת ליוצרים מכל העולם להציג את הכישרון שלהם, ללא שומרי סף. אך לאורך השנים, אנחנו רואים שפחות נשים נהנות מכך. מידי שנה אנחנו מפרסמים את עשרת הקליפים האהובים ביותר בישראל ומשנת 2015 ועד היום- רק 20% מהם היו של זמרות. מכאן נולד הרעיון לפנות לגלגלצ לקידום פרויקט מוזיקלי משותף שיעביר את המסר שלא מדובר בגזרת גורל, אלא במצב שצריך לשנות. לשמחתי, מצאנו פרטנריות מעולות״.

נדב רביד, מנהל גלגלצ: "כתחנת הרדיו המואזנת בישראל וכתחנה ציבורית, יש לגלגלצ אחריות לא רק לשקף את המציאות, אלא גם, לפעמים, לנסות לתקן אותה. 40% אחוז מהשירים שאנחנו מנגנים, או מבין אלה שאנחנו מוסיפים לפלייליסט, הם שירים שנשים מעורבות בביצועם, על אף שרק כרבע מהשירים שנשלחים לגלגלצ מדי שבוע הם כאלו. לצערי, בכל פעם שבחירת המוזיקה היא בידי הקהל, כמו בדירוגי המצעדים השנתיים, אנחנו רואים ייצוג חסר ליוצרות וזמרות. לכן, כש-YouTube פנתה אלינו, שמחנו על ההזדמנות לכונן שיתוף פעולה בין שתי פלטפורמות המובילות בישראל. ביחד נוכל אולי לעורר השראה ולאזן קצת את המגרש בו פועלות היוצרות״ 

גם בשנה החולפת נשים היו מיעוט בתעשיית המוזיקה הישראלית. רק כ-30% מהסינגלים שיצאו בשנת 2020  הם של נשים או ‏עם מעורבות שלהן, ורק כרבע מכלל היוצרים בארץ, הן נשים (27% לפני נתוני אקו"ם). מאחורי הקלעים של תעשיית, המוזיקה הנוכחות של נשים דלה אפילו יותר: נדיר מאוד לפגוש מפיקות מוזיקה, טכנאיות סאונד, נגניות ועוד. 

עם זאת, הסוגיה לא ייחודית לישראל. מחקר אמריקאי מ-2020 מצא שמקרב 800 השירים הפופולריים ביותר בארה״ב בין השנים 2012-2019, נשים היוו רק 21.7% מקהילת המבצעים, 12.5% מכותבי השירים ו- 2.6% בלבד ממפיקי המוזיקה. 

ההכנסות מהקלטת השיר יתרמו לעמותת "יסמין" שפועלת לקידום שינוי חברתי וכלכלי עבור נשים יהודיות וערביות בישראל.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה