מה זה קידום אורגני

$(function(){setImageBanner('313eba4d-1680-44c5-aa8d-27945458038e','/dyncontent/2024/9/8/f8053b85-55cb-4af9-8eac-2efc831f016b.jpg',18411,'בלו אייס אייטם כתבה ',525,78,false,33990,'Image','');})

מאז הפציע המושג "קידום אורגני" בשמיה של גוגל, מוצפת הרשת באתרים העוסקים בסוגיה המעניינת והמורכבת הזו מה זה קידום אורגני. באופן צפוי למדי, ישנן לשאלה זו מספר תשובות אפשריות, אשר כל אחת מהן סוקרת את המושג מזווית אחרת שלו, אולם על דבר אחד לפחות מצליחות כל הדעות להסכים - קידום אורגני הוא הדרך לבסס את נראותו של אתר ברשת על ידי הפיכתו לאטרקטיבי יותר למנוע החיפוש של גוגל ולגולשים אנושיים גם יחד.

קידום אורגני VS קידום ממומן

ההגדרה הנפוצה ביותר של קידום אורגני מתייחסת לכלים ולאמצעים בהם נעשה שימוש בעת הקידום. כשההנחה היא בעוד שקידום ממומן "שותל" את האתרים במקומות בדירוג בהם לא זכו בזכות (אלא בשל התשלום לגוגל), הקידום האורגני הוא הדרך הטבעית יותר להכניס אתר לתוצאות החיפוש על ידי התאמתו לקריטריונים של מנוע החיפוש. גם כאן, ברוב המקרים, אותה דרך "טבעית", לכאורה, דורשת זמן, מאמצים ושירותים של אנשי מקצוע מנוסים, כך שה"טבעיות" של החיפוש האורגני הינה רק יחסית לצורת הקידום של אתרי הקידום הממומן ולא "טבעית" באופן אבסולוטי. באופן אבסולוטי, אף אתר לא היה מקודם בשום דרך או צורה, לא בתשלום ולא בחינם, ואז, תוצאות הדירוג היו טבעיות ביותר ונמדדות לפי אלמנטים אובייקטיביים ככל האפשר, כמו מספר הגולשים המגיעים אליו ללא כל סוג של קידום כלשהו וכן הלאה.

 

עד כמה הקידום האורגני הוא אכן "אורגני"?

כפי שהזכרנו קודם, מדובר בתהליך שמטרתו להעלות אתר לראש תוצאות החיפוש, כאשר הגולשים מקלידים בחלונית החיפוש מילות מפתח או ביטויים מסוימים. אותם ביטויים נשתלים באתר, במסגרת אחד מהשלבים של האופטימיזציה שלו ו"רומזים" לעכבישוני האינדוקס כי בדף זה נמצא תוכן ההולם את שאילתת החיפוש. הקידום האורגני מתחלק למספר רבדים: מצד אחד "הזמנה" של עכבישוני האינדוקס לאתר לצורך הבדיקה שלהם, ומצד שני, הפיכתו של האתר לקל ונגיש על מנת שעכבישוני האינדוקס יוכלו להתמצא בו בקלות וימצבו אותו בראש תוצאות החיפוש. אף אחד משני השלבים האלה איננו מותיר דבר ליד המקרה: מ"ההזמנה" לאינדוקס האתר בקובץ Robot.txt והגשת האתר לסריקה ב- Webmaster Tools ועד לתגיות מטא למיניהן הנשתלות בדפי האתר השונים ורומזות-מודיעות לעכבישוני האינדוקס כי כאן נמצא המידע אותו מחפש הגולש.

 

עכבישונים? גולשים אנושיים?

אם גם אתם עמדתם על הפרדוקס המצוי בין עכבישוני האינדוקס (שהינם, ברור לכל, אינם אנושיים) לבין מטרתה המוצהרת של גוגל (הפיכתה של הרשת לקלה ונגישה לגולשים בשר ודם), תנוח דעתכם. על פי הצהרתה, גוגל איננה מסתפקת רק בעכבישונים החכמים האלה, אלא משלבת בקריטריונים לדירוג גם נתוני תעבורה אנושית. כך או אחרת, הדירוג איננו מבוסס על הצבעתם בעכבר של גולשים אנושיים בלבד.

מה זה קידום אורגני לוקח את קריטריוני הדירוג של גוגל הידועים לנו, ומתאים את האתר אליהם, כדי לזכות בציון גבוה יותר (ועקב כך, גם במקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש). מדובר בתהליך איטי, שיכול לארוך מספר חודשים, גם כאשר הוא נעשה בצורה הנכונה והמקצועית ובקידום האורגני אין שום דרך (וגם אין מטרה כזו) לקצר אותו. הוא חייב להיעשות ביסודיות, תוך התייחסות לכל מרכיבי האתר, אלה הפונים אל העכבישונים וגם אלה הפונים לגולשים האנושיים.

 


 
$(function(){setImageBanner('100d2ea0-c0bf-4aaa-b2e3-ab03a6981b58','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,33501,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('62d06309-d1b6-430d-ae39-df8c31fb83e4','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,33502,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה