גאווה, כבוד ויוקרה לעיר יבנה: כלת פרס החינוך בפעם השנייה
16.03.20 / 20:19
משרד החינוך הודיע לא מכבר על זכייתה של העיר יבנה, בפעם השנייה מאז שנת 2005, בפרס החינוך הארצי.
אלי מזוז, חבר מועצת העיר ויועץ ראש העיר לענייני חינוך: "הדואג לימים זורע חיטים, הדואג לשנים נוטע עצים, הדואג לדורות מחנך אנשים" (יאנוש קורצק).
ברכות חמות על הזכייה בפרס החינוך, הדבר אינו פשוט כלל ובא בעמל רב ובהשקעה של שנים. ראש העיר, צבי גוב-ארי, וכל העוסקים במלאכת הקודש, שמו לנגד עיניהם בראש ובראשונה את נושא החינוך. הדבר ניכר בהשקעה פדגוגית, אסטרטגית ותקציבית, מתוך ראייה של מערכת החינוך כמה צעדים קדימה אל השנים הבאות.
אני שמח וגאה להיות חלק מהמערכת ושותף בקידום נושא החינוך בעיר. ברכות לראש העיר היקר, לאגף החינוך על כל עובדיו, מנהליו ומנהלותיו, למנהלי ומנהלות בתי הספר, לגננות, למורים, לסייעות, לאנשי המנהלה ולבעלי התפקידים השונים העוסקים בחינוך. שנזכה להמשיך להוביל בתחום זה, להתקדם ולהשתלם בו תמיד".
ראש העיר גוב-ארי התייחס להודעת משרד החינוך ולזכייה בפרס היוקרתי, המוענק ליבנה בפעם השנייה בתולדותיה (הפעם הקודמת היתה בשנת 2005).
גוב-ארי אמר: "אני רוצה לברך את המורים וסגלי ההוראה, מנהלי בתי הספר, מנהלי יחידות הסמך, החינוך המשלים ועובדי המינהלה ואת כל השותפים שלנו בעשייה החינוכית המפוארת בעירנו. אמשיך להצעיד את החינוך יחד עם העוסקים בדבר למען בניית הדור הבא, דור המתאים לחזון של ערכים עמוקים, יכולות והשכלה גבוהה. כך נבטיח את עתידה של מדינת ישראל".
בתמונה: ביקור שר החינוך בעיר בתחילת שנת הלימודים הנוכחית. צילום: עמרם כהן
בהודעת משרד החינוך בעניין הזכייה, נמסר:
הזוכות בפרס החינוך לרשויות תשע"ט - 2019: אופקים, אור-יהודה, באר-שבע, יבנה, יוקנעם עילית ומעלה אדומים.
שר החינוך, רפי פרץ: ״פיתוח הפריפריה מניב פירותיו ויש שכר לעמלנו. עם כניסתי לתפקיד, הגדרתי את פיתוח הפריפריה וצמצום הפערים כיעד מרכזי וכדגל אותו מערכת החינוך חייבת להניף. אני שמח שמרבית הרשויות המצטיינות מגיעות מהפריפריה, רשויות שהשקיעו בחינוך, טיפחו מצוינות, ותרמו תרומה משמעותית לחברה. אני מברך את הרשויות על קבלת הפרס, נמשיך לפעול ולהגדיל את הפיתוח בחינוך בפריפריה ומקווה שגם בשנים הבאות נראה הישגים יפים כאלו״.
מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "מערכת החינוך צועדת קדימה ומכשירה את תלמידיה לעולם של המחר, לעולם משתנה שמצריך מגוון רחב של מיומנויות, והיא עושה זאת בזכות פועלם של אנשים מצוינים, שהובילו את הרשויות שלהם לזכייה בפרס החינוך היישובי לשנת תשע"ט. הרשויות הזוכות הצטיינו בחדשנות פדגוגית, בערבות הדדית ובחינוך לערכים, הצעידו את בוגריהן לשגשוג ולצמיחה, ואנו גאים בהם על הישגיהם. ברכות חמות לרשויות הזוכות – יישר כח".
מנהלת מחוז מרכז, עמליה חיימוביץ: "החינוך ביבנה איכותי, מגוון ובעל ייחודיות פדגוגית. מערכת החינוך ביבנה מנוהלת מתוך חזון וראיה אסטרטגית וצופת עתיד. ראש העיר ומערכת החינוך התמודדו היטב עם צמיחה מואצת של העיר והשכילו לשלב בין השכונות הותיקות לחדשות. אני מברכת את המורים, הגננות, המנהלים, מפקחי הרשות, מדריכות, ואנשי אגף החינוך על עשייתם החינוכית אשר מקבלת כעת הכרה והוקרה".
הרשויות: אופקים, אור-יהודה, באר-שבע, יבנה, יוקנעם עילית ומעלה אדומים זכו בפרס על רקע פעילותן הבולטת, המעמיקה והרחבה בתחום החינוך ועל קידומם של תהליכים ייחודיים וחדשניים בתחום הפדגוגיה.
חברי ועדת הפרס בראשותה של המשנה למנכ"ל, גילה נגר, סיירו ברשויות ובחנו את העשייה שלהן מקרוב, והתרשמו שהזוכות מקדמות לצד חדשנות פדגוגית גם ערכים חברתיים שהניחו תשתית של ערבות הדדית וקהילה צומחת. תחומי המעורבות האישית והחברתית בקהילה יחד עם טיפוח האקלים החינוכי הפכו לדגלים מרכזיים וסמני דרך של כל רשות שמהוות מודל לחיקוי.
מכלול העשייה העשיר זיכה אותן בפרס איכות ומצוינות. להלן התבחינים שעל בסיסם וועדת הפרס קבעה את הזוכות:
אשכול ערכים ואקלים חינוכי: א. פיתוח יוזמות ותכניות רשותיות לקידום מעורבות חברתית ואזרחית. ב. טיפוח אקלים מיטבי לפיתוח החוסן והצמיחה האישית ולקידום סובלנות, הכלה, השתלבות ומניעת נשירה (בהתייחס לאוכלוסיות מגוונות:עולים, ילדים ונוער בסיכון, טיפוח מחוננים, מצטיינים וחינוך מיוחד) ג. קידום תפיסה הוליסטית ורצף חינוכי בין מגוון מסגרות החינוך הפורמליות והבלתי פורמליות. ד. טיפוח מעורבות הורים, קהילה ושותפויות לקידום מערכת החינוך.
אשכול למידה והישגים: א. קידום למידה, הוראה ודרכי הערכה, המותאמות למאה ה-21 ומובילות להישגים לימודיים, למימוש עצמי ולמצוינות. ב. חיזוק המנהיגות החינוכית ופיתוח ההון האנושי לקידום ההוראה. ג. ביצוע יוזמות רשותיות לקידום החינוך המדעי, הטכנולוגי והמקצועי. ד. קידום חינוך איכותי בקדם יסודי.