"חינוך מנהלים באהבה לילדים ובמקצועיות"
26.08.18 / 15:35
פגשנו את המועמדת לראשות העיר, רונית ארנפרוינד כהן, שסיפרה לנו על מהפיכת החינוך שהיא מתכננת: "העצמה לסגל החינוכי, אגף נוער, העשרה אומנותית וגם רצף חינוכי וחינוך למדעים ואומנויות מגיל צעיר". התכנית המלאה בכתבה
המועמדת לראשות העיר, רונית ארנפרוינד כהן, מדברת לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרבה על השאיפות והנושאים הרבים שעל סדר היום לדעתה. "בהמשך לעובדה כי החינוך הינו מהנושאים החשובים ביותר לחיי התושבים בעיר, אני מבקשת להציג את עיקרי התוכנית אותה אקדם בשנים הקרובות", אמרה רונית.
רצף חינוכי לאורך כל היום. "אבנה תכנית אב תוך תפיסה חינוכית כוללת מטרום-טרום חובה ועד י"ב. מסגרות החינוך יפעלו ברצף עד אחר הצהרים. מנהלי בתי הספר יהיו אחראים על הרצף החינוכי והפדגוגי לאורך כל יום הלימודים כולל פעילות הצהרונים".
"גם בנושא חינוך למדעים ואומנויות כבר מגיל צעיר יש לשים דגש על למידת יסודות החשיבה המדעית, המתמטית והלשונית החל מכיתה א', זאת כדי ליצור לתלמידים תשתית חינוכית מדעית מוקדמת ככל האפשר, יחד עם חשיבה ביקורתית לכל טקסט שמוצג ומנותח מזווית חשיבה שונות".
"לדעתי, העשרה אומנותית מקדמת מצוינות. תכנית העשרה של מוזיקה ואומנויות בכל בתי הספר היסודיים כמפתח להרחבת הכישורים היצירתיים, לימודיים והחברתיים של כל תלמיד/ה. תלמיד/ה טוב/ה = אזרח/ית מודע/ת, מעורב/ת וביקורתי/ת. תוכניות מעורבות בקהילה מכיתה א' ועד כיתה יב' - כאשר יש רצף והתאמה בין יכולות וכישורי הגיל לבין התכניות לצרכי הקהילה המקומית ביבנה".
לגבי אלימות בבתי הספר?
"אפס סובלנות. צריך להכין תכנית של שיח נכון ומכבד, קבלת האחר/ת והשונה ו"מלחמה" באלימות ברשתות החברתיות. החל מכיתה א'".
"סדנאות חדשנות והעצמה לסגל החינוכי. מורה טוב/ה היא/הוא מורה שמעודכן/ת בכל החידושים הטכנולוגים ובפדגוגיה המפתחת חשיבה וחקירה עצמאית. אקדם השתלמויות לצוותים החינוכיים מתוך אמות מידה של יושר, מוסר וסולידריות כתפיסה פדגוגית, התפתחות ובחינה מתמדת של כלי ההוראה כחלק מהתמודדות ומניעת שחיקה".
מה עם אוטונומיה ניהולית ותקציבית למנהלי בתי הספר וחיזוק הקשר הבין דורי והעצמת הקהילה?
"המנהלות/ים תוכלנה/יוכלו להתאים את התקציב ותוכניות הלימוד לאופי בית הספר תוך בחינה אחראית של צרכי התלמידים/ות. לגבי הקשר והעצמת הקהילה, אפעל להקמת כיתות גמלאים/ות בתוך בתי הספר- הגמלאיות/ים שישתתפו בשיעורי העשרה בתוך המסגרת של בתי הספר ויעבירו שיעורים והתלמידים/ות ילמדו על חשיבות הקשר עם הדור הוותיק בישראל".
"בנוסף, גם מגוון רחב של אשכולות למידה לבגרות - הרחבת מגוון אשכולות הלמידה לבגרות על מנת להרחיב מענה לתחומי העניין השונים של התלמידים/ות. הקמת מסגרות חינוכיות חדשניות נוספות- מונטיסורי, דמוקרטי וקשת. מתן מענה הן להורים והן לתלמידים/ות שיוכלו להתחנך וללמוד לפי דרכם/ן ואמונתם/ן. הקמת אגף תרבות מקצועי ובנית תוכנית תרבות רב גילאית, מותאמת לתוכניות הלימודים ולחינוך הבלתי פורמלי".
תמיד מדברים על כך שהנוער והצעירים צריכים מקומות בילוי, מסגרות ועוד.
"הקמת אגף נוער, צעירים, חיילים וסטודנטים הוא חלק בלתי נפרד ממהפכת החינוך. את ההקמה יוביל צוות מקצועי ובשיתוף עם מועצת הנוער והצעירים. האגף ייבנה תוכנית עדכנית, חדשנית, איכותית שתיתן מענה מגוון ועשיר לצרכים הנוער והצעירים ביניהם בילוי איכותי ומגוון והתפתחות ומימוש כישורים. נאפיין תוכנית שנתית בשיתוף פעולה עם החינוך הפורמלי, תנועות הנוער, מרכזי קהילה, מקומות בילוי וכל המסגרות בעיר, כמו: היכל התרבות, מרכז המוזיקה, ספריה, מרכז מדעים וכדומה. אני מאחלת לתלמידות/ים, הורים וצוותי החינוך שנה של גילויים חדשים, התחדשות, התפתחות והתבגרות יצירתית ומוסרית".