יבנה בצמרת הערים בהן שיעור נשירת התלמידים הוא הנמוך ביותר
05.11.15 / 19:31

במקביל לעלייה המרשימה והמתמשכת בנתוני הזכאות לבגרות בבתי הספר בעיר, מעידים כעת נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה על הצלחת מערכת החינוך העירונית בנחישותה למנוע נשירה מהלימודים. ראש העיר, צבי גוב-ארי: "אנחנו מאמינים בכל נער ונערה, לכולם יש את הזכות להביט אל האופק"

שיעורי הנשירה בעיר עומדים על ממוצע של 4.1 תלמידים בלבד לכל אלף תלמידים- מקום 5 בקרב הערים בישראל! רק לצורך השוואה, בתל-אביב עומד שיעור הנשירה על יותר מ-13 תלמידים לכל 1,000 תלמידים.
בשנים האחרונות מוביל ראש העיר, צבי גוב-ארי מספר מהלכים משמעותיים- הן בחינוך הרגיל והן בחינוך הבלתי פורמלי - אשר נועדו לצמצם את תופעת הנשירה ממוסדות החינוך בעיר ולאפשר לכל תלמיד לממש את הפוטנציאל הגלום בו. כך לדוגמא בתיכונים 'האלון', 'האורן' פועלות כיתות ייחודיות במימון עיריית יבנה ואגף שח"ר במשרד החינוך, המספקות מענה לתלמידים מתקשים במסגרת כיתות אומץ, מב"ר ותל"מ. מדובר בתכניות לימודים לבגרות ומענה אישי לתלמידים לצורך סגירת פערים לימודיים ושינוי תפיסת מסוגלותם להצליח, בליווי צמוד של הצוותים החינוכיים, אגף החינוך והפיקוח, מסגרות ועדות הפרט ובתמיכת השירות הפסיכולוגי, הרווחה החינוכית, מתי"א, השירותים החברתיים והקב"סיות. בחטיבות הביניים פועלות קבוצות תמיכה לימודיות ורגשיות על-מנת למנוע נשירה. בכיתות מסלול תל"מ (תנופה לבגרות מלאה) מספר תלמידים קטן המאפשרות מענה אישי וחוויה משמעותיות של הצלחה. בכיתות אלה ניתן טיפול פרטני לכל תלמיד, מוקצות שעות הדרכה ותירגול ע"י מורים מקצועיים ומתרגלים כיתתיים.
בתיכון המדעי-תורני 'נריה' פועלת אחר-הצהריים כיתת מיל"ת לתלמידי שכבה ז' המאפשרת תמיכה לימודית בתלמידים מתקשים ומצטיינים. תלמידי כיתות ח'-ט' זוכים לתגבור לימודי ושעות פרטניות עם מורים מקצועיים ובשכבות י'-יב' פועלות כיתות אומץ.
"חלק מתפיסת העולם היא להכיל כל תלמיד לאפשר מימוש יכולותיו תוך נטיעת האמונה בכוחו להצליח. מדובר בתהליך משותף המחייב את כל הצדדים- בית הספר, התלמידים וההורים- ובסופו של יום אנו זוכים לקבל בוגרים בעלי יכולת לתרום חזרה לקהילה ולחברה", אומרים בבתי הספר.
"ביבנה לא משאירים אף אחד מאחור"

ראש העיר: "לכולם יש את הזכות להביט אל האופק"
ראש העיר, צבי גוב-ארי, עוקב באופן אישי ומקרוב לא רק אחר ההישגים ואחוז הזכאות לבגרות, כי אם גם על נתונים כמו הנשירה מבתי הספר. "המוטו שלנו הוא לא לוותר על אף אחד- ולא לוותר לאף אחד. אנחנו מאמינים בכל נער ונערה, לכולם יש את הזכות להביט אל האופק וחובתנו לעשות כל הדרוש על מנת להעניק לילדנו שיוויון הזדמנויות וכלים להצלחה. מבחינתי זו אחת המשימות החשובות ביותר של מערכת החינוך היישובית". גוב-ארי הוסיף כי "אנו מאפשרים לאלו המתקשים להשתלב- הן פדגוגית והן חברתית- למצוא דרכם, להמשיך לרכוש השכלה ומרכזים מאמץ כדי למנוע מהם לוותר ולנשור מהלימודים. צוות ההוראה בבתי הספר נמצא כדי להעניק להם תמיכה, סיוע ותגבור. העקשנות והנחישות שלנו משיגות את המטרות. ברכות למנהלי בתי הספר ולצוותי ההוראה".