עמותת אור ירוק: הכבישים ביבנה לא בטוחים לקראת החזרה ללימודים
25.08.16 / 11:34

עמותת אור ירוק: "הרשויות המקומיות חייבות לוודא שסביבת מוסדות הלימוד בטוחה בכדי להבטיח שהילדים שלנו יחזרו בשלום לביתם. התקנת פסי האטה, שמירה על מעברי חציה צבועים ושילוט מתאים סביב מוסדות החינוך תסייע למאמץ להפחתת מספר הילדים שנהרגים בתאונות דרכים בישראל". בעירייה דוחים את טענות העמותה

לקראת פתיחת שנת הלימודים בעוד כשבוע, יצאו מתנדבי עמותת אור ירוק בכל רחבי הארץ לבחון האם מוסדות החינוך בישראל חפים ממפגעי בטיחות וערוכים לקבל בבטחה את מיליוני הילדים שיחזרו ללימודים.
בדיקת מתנדבי אור ירוק התקיימה בכ- 260 מוסדות חינוך בלמעלה מ- 100 רשויות מקומיות. במהלך הסיורים בדקו המתנדבים את תקינות מעברי החציה, קיומם של פסי האטה ליד בית הספר, תקינות השילוט והתמרורים באזור, תקינות וקיום מעקה בטיחות, קיום וסימון מתאים של מפרץ להורדת ילדים בצורה בטוחה ומפגעי בטיחות כלליים בקרבת מוסדות החינוך.
מתנדבי עמותת אור ירוק ביבנה וחבל יבנה ערכו בדיקת מפגעים במוסדות החינוך ביישובים ואלו ממצאי הבדיקה:
יבנה
- חינוך עצמאי–אין מפרץ להורדה בטוחה של התלמידים.
- אביר יעקב – אין תמרורים מתאימים, אין מפרץ להורדה בטוחה של התלמידים.
- מעיין – אין פסי האטה.
- תורני נריה – מעבר החציה דהוי ומחוק, אין תמרורים מתאימים, אין מעקה בטיחות, אין פסי האטה.
- סיני – אין מעקה בטיחות, אין פסי האטה.
עמותת אור ירוק: "הרשויות המקומיות חייבות לוודא שסביבת מוסדות הלימוד בטוחה בכדי להבטיח שהילדים שלנו יחזרו בשלום לביתם. התקנת פסי האטה, שמירה על מעברי חציה צבועים ושילוט מתאים סביב מוסדות החינוך תסייע למאמץ להפחתת מספר הילדים שנהרגים בתאונות דרכים בישראל".
על פי נתוני עמותת אור ירוק, מדי שנה נפגעים בישראל בממוצע יותר מ-3,500 ילדים בתאונות דרכים ונהרגים בממוצע 36 – כיתת לימוד שלמה! לאורך העשור האחרון ישראל ניצבת במקום הראשון מקרב המדינות המתקדמות בשיעור הילדים ההרוגים מתאונות דרכים.