"אם טובת העיר תעמוד לנגד עיניהם של תושבי יבנה, הם יבחרו בי"



אלי אלוש, אשר שימש כיושב ראש הראשות למרכזים קהילתיים ועוזב את תפקידו לאחר 13 שנה, הודיע כי יתמודד בבחירות הקרובות לראשות העיר. בראיון ליבניתון הוא מספר על ההצלחה בתפקידו הקודם, מסכם את תקופתו, מדבר על הפרויקטים הרבים עליהם היה אחראי וגם: יחסי ציבור, מחשבות לעתיד, צו הלב שלו והאמונה שזה האתגר הבא שלו

אלי אלוש

אחרי 13 שנה בהם היה יושב ראש הראשות למרכזים קהילתיים, בהם עשה מהפך שלם בכל הנוגע לתרבות, ספורט, מועדונים ועוד, אלי אלוש עוזב את תפקידו ועובר למקום שבו הוא מאמין שיוכל להצליח יותר: התמודדות לראשות העיר יבנה. כעת, רגע לפני שהוא מתפנה למערכת בחירות קצרה אך איכותית, הוא מספר בראיון ליבניתון על הדרך שעשה עד כה בתפקידו הקודם, המחשבות על העתיד, דברים שהצליח בהם וגם דברים שיכל לעשות אחרת. ראיון עם ראש העיר הבא? ימים יגידו.

אלי, אתה עוזב את תפקיד מנכל החברה למתנ״סים אחרי 13 שנים. איך התחושות?

"תחושות מעורבות. לא כך תכננתי את הפרידה שלי מהחברה. אני איש של תהליכים, תהליך פרידה בעיני הוא רגע חשוב מאוד בחיי אנשים ובחיי ארגון, אבל לצערי גוב ארי נפרד מאיתנו והבחירות הפתיעו את כולנו. 13 שנים זו תקופה רצינית, לא סתם חוגגים בר מצווה בגיל הזה. העבודה בחברה הייתה מאוד מאוד אינטנסיבית, יש לי עובדים ועובדות שיחד הובלנו מהפכים, יחד עבדנו ימים ולילות למעשה אנחנו משפחה קטנה, אני הובלתי התפתחות של עובדים ועובדות, ראיתי צמיחה, וזה לא פשוט להותיר את כל ההישגים האלה מאחור, אבל אני מביט קדימה לעתיד ועושה את מה שאני מוכרח לעשות, כדי להמשיך ולקדם את העיר. זו השליחות שלי".

כשאתה מסתכל אחורה, מה הדבר שאתה הכי גאה בו?

"דבר אחד זה בלתי אפשרי לבחור, אחרי 13 שנה. אבל אם אני מסתכל על המספרים אז נכנסתי לנהל חברה שעבדה עם תקציב של 6.8 מיליון ואני משאיר חברה שמגלגלת 85 מיליון. זה פער עצום. אני משאיר צוות מגובש ואחראי לעומת צוות שבקושי דיברו אחד עם השני. פרויקט "המסע" שהובלתי או מושגים כמו מל"מ שהפכו למודל ארצי. פסטיבלים חדשים כמו פסטיבל הבירה ופסטיבל האורות, אירועים גדולים כמו 70 ליבנה, האמפי השוקק פעילות עם טקסים עירוניים חינוכיים משמעותיים ועד עידן רייכל ועומר אדם ואנריקו מסיאס הבינלאומי. אבל אם יש משהו שאני גאה בו זו היצירתיות שהובלתי לאורך שנים והשילוב האידיאולוגי של חינוך ותרבות".

יש משהו שאתה חושב שהיה צריך לעשות אחרת?

"מי שלא עושה לא טועה. אני לא יודע להצביע על מיזם או פרויקט שכשלו, אבל אני מניח שמתוך 100 אחוז אולי פספסנו בחמישה אחוז. אני בעד טעויות, אני שמח כשעובדים שלי טועים. זה סימן שעושים. היום, כששואלים אותי "איפה היית?" אני מצטער מעט שלא דחפתי את עצמי לכל תיעוד ולכל תמונה, אבל אני איש של עבודה קשה ופחות יחסי ציבור. אולי טעיתי בזה, בתקופה שאם אתה מצולם סימן שעשית. אבל זו דרכי, אני לא ממהר לקטוף קרדיטים, אני תמיד מתחלק בהם".

היית אחראי לשלל פרויקטים משמעותיים. מה המשמעותיים שבהם?

"בכל תחום ותחום שהחברה אחראית עליו יש לנו פרויקטים שבלעדיהם העיר הייתה קורסת. מעונות יום, צהרונים, מועדונים למבוגרים ועוד. הכל משמעותי. אבל הדבר הכי משמעותי הוא מה שאני משאיר אחרי. אני בטוח שאני משאיר אחרי צוות מתפקד, עצמאי, שידע לעבוד מצוין, אני יודע מה החלומות של מנהלים ומנהלות שלי, יש לנו תוכניות מסודרות לעבודה, ואני מקווה שעם המנהל שהחברה למתנ"סים תביא הם ימשיכו להוציא לפועל את הכל. בטח אם אני אהיה ראש עיר, אני אוכל לחזק ולהעצים את כל השירותים שהחברה נותנת, ממקום שמבין לעומק מה צריך שם".

אתה מרגיש שאתה משאיר קרקע פורייה למחליף או המחליפה שלך?

"ללא ספק בכלל. עם תוכניות רבות המחכות לפעולה. עם בדיקת עומק לגבי הצרכים של העיר, עם קהילתיות חדשה שנוצרה שהפכה להיות מודל וכאמור כל הדברים שהזכרתי קודם, תקצב גדול, צוות מנצח. אני מאחל לו בהצלחה רבה ומבטיח שהשארתי שולחן מסודר מאוד, אוזן קשבת והרבה דלתות פתוחות בעיר ובמשרדי הממשלה".

אתה חושב שהשגת את כל המטרות שהצבת לך?

"ברוך השם, לא. יש עוד עשרות תוכניות שלא הגעתי אליהם, כל יום נולד רעיון חדש. אני יודע שכראש עיר אגשים כל מה שרציתי ושייוולדו דברים חדשים. זה קורה כל רגע. כל עוד אנחנו נושמים".

מה גרם לך להגיד ״די, הגיע הזמן להתקדם״?

"אין כאן עניין של "להתקדם". הייתי מאוד מאוד מרוצה בתפקיד שלי, הגשמתי את עצמי ובכל רגע נתון עשיתי דברים שלא נעשו עד היום ואני תמיד עובד ככה. העניין הוא שזו חובה אזרחית שקוראת לי ואני לא יכול לסרב לקריאה הזו. אני חד משמעית אומר לעצמי "מי אם לא אני"?, זה רעיון עליו אני מחנך דורות. לקיחת אחריות, מנהיגות, המימוש של הפוטנציאל המנהיגותי הטמון בכל אחד ומה המקסימום שהוא עושה כדי להטיב עם המקום בו הוא גר, עם החיים של המשפחה שלו במעגל הקרוב ועם חיי התושבים בעיר למרות שראש עיר זה תפקיד תובעני שמביא איתו אין סוף בעיות לפתחך ולאחריותך ותלונות החל מפינוי זבל ופקחים ועד פתרון סכסוך בין סוחרים ואזרחים. יש כאלה שאומרים לי שאני מכניס את עצמי למיטה חולה, אבל אני לא יכול אחרת. זה צו הלב שלי והמצפון שלי".

אתה מאמין שתזכה באמון הציבור?

"אני מאמין שאנשי יבנה שחשופים לפעילות האין סופית של החברה יודעים שכמו שעשיתי מהפך בחברה כך אמשיך להוביל את העיר לשלב הבא בהתפתחות שלה. אני מזמין את כולם להיות מעורבים בתהליך הבחירות. לא להצביע באופן אוטומטי בגלל משפחה, בגלל ש"ככה". לכו לחוגי בית, תעשו שיעורי בית, תבדקו, תפעילו חוש היגיון – אם טובת העיר תהיה לנגד תושבי העיר ולא שיקולים זרים, אני יודע שציבור יבחר בי".

מה אתה יכול להבטיח לתושבי יבנה?

"אני יכול להבטיח לתושבי העיר שתוך כמה שנים יבנה אכן תהיה העיר שהכי טוב לחיות בה. אני יודע שזה כך. למדתי את זה בקורונה, שגם הייתה משבר לא פשוט. השגתי משאבים, ניהלתי פה תחומים רבים, נתתי חופש למנהלים לפעול, הפכנו את התמונה לתמונת הצלחה. ברור לי שזה מה שאני יכול לעשות כראש עיר".

מה הדבר שהכי צריך לשפר בעיר לדעתך, ואת מה בעיקר לשמר?

"למזלנו יש הרבה דברים שצריך לשמר. אנחנו עיר עם תשתית חזקה בכל התחומים וצריך להוקיר את זה. בוודאי שיש לי חזון ותוכניות עבודה לשיפור, עבודה עם שותפים שונים בנושאים שונים.  למשל, הגדלת כוח אדם בעירייה, אנחנו עובדים עדיין כמו עיר קטנה של 30 אלף תושבים, אבל אנחנו כבר שואפים ל 60 אלף , אנחנו גדלים וצריך להתאים את עצמנו לזה. בהמשך לזה אנחנו חייבים להמשיך ולהקים את החלקים החדשים שנבנים בעיר ולהקפיד שיש לנו תשתיות ראויות להתפתחות הזו, כמו גם טיפול וטיפוח האזורים הישנים של יבנה בנושא תשתיות ובתים. אני שואף למצוינות וחדשנות בחינוך. אני מכיר את המערכת הזו מקרוב ובאופן אישי ואני מאמין כי חינוך הוא בסיס לכל שאר הדברים. גם בנושאי התרבות יש לי חלומות נוספים, פסטיבלים מעניינים, יצירה מקומית מקורית, תרבות ספורט שבעיני חשובה לא פחות ועוד ועוד".

לדעתך נזכה לראות מערכת בחירות נקייה מלכלוכים וכדומה, בניגוד לבחירות הארציות?

"לצערי אני כבר חווה מערכת מלוכלכת מאוד, לא ציפיתי לזה. קיוויתי שתהיה מערכת עניינית, אבל ההשמצות חסרות התוכן לגבי כבר מציפות כל חלקה טובה. ולא רק שפוגעים בי, פוגעים גם בחברה ובמנהלים שעובדים במסירות ולא מגיע להם כפיות הטובה הזו. יש הוכחות עם קבלות לדברים שעשיתי באמת, בשטח, לטובת העיר. אני מקווה שהציבור יהיה נבון ויבחן באופן אובייקטיבי מי באמת ביצע, עבד, מכיר את המערכת, נטול אינטרסים ואידיאולוגי כמוני".

מי האנשים שיצעדו איתך, או שעוד לא גיבשת רשימה סופית?

"המערכת מתקיימת בהפתעה, אנחנו רצים כרגע לראשות העיר. הרבה אנשים טובים ומוכשרים ומסורים, מעורבים בעשייה ובחינוך בעיר, עם קבלות והוכחות ליכולות שלהם, הצטרפו למסע הזה איתי. ברגע שאנצח נבנה יחד רשימה מפוארת שתשקף את העיר, את הכוחות שלה. אנשים שרוצים להשפיע ולפעול ולא עסקנים. זה החלום שלי".

מסר שלך לסיום?

"אני מאמין שתושבי יבנה הם אנשים חכמים. מביני עניין, אני יודע שיש בעיר הזו גאוות יחידה שאין בכל מקום, זו לא רק עיר שגרים בה, זו עיר שחיים בה. אני אוהב את העיר הזו, אני פועל מאהבה ואני מאמין שמרגישים את זה. אני מזמין את כל מי שמתרגש מהעיר הזו להצטרף אלי למסע ולנצח איתי".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה