הבנה, טיפול והכלה: הקליניקה המיוחדת של אושרית שוש



סיפור חיים מורכב וקשה הוביל את שוש לעולם הטיפול, והיא משתמשת במגוון רחב של שיטות שמתמקדות בהבנת הנפש למציאת פתרון לכאבים פיזיים: "כשאני פוגשת מישהו אני רואה את הנשמה שלו, ורציתי להביא את זה לידי ביטוי. אני עובדת על קבלה עצמית, אשמה, ועוד מגוון רחב של תכונות אופי, מצבים וסיטואציות, שלמדתי על בשרי"

.

מעטים הם האנשים שמצליחים להגשים את עצמם, תוך כדי שהם מתרוממים מטרגדיות אישיות. אושרית שוש היא בדיוק כזו. שוש חוותה את אחת הטראומות הגדולות שיכולות לקרות לילד, כאשר אמה פשוט קמה יום אחד, ועזבה אותה. אחרי ילדות מורכבת ומלאה בצלקות נפשיות ומחלות פיזיות, היא הצליחה להגשים את הייעוד שלה, ולהפוך למטפלת שנוגעת בדיוק בעצבים הפתוחים הללו, ומרפאת אותם בשיטות שונות.

לשוש יש קליניקה בשם "אושר לגוף ולנפש" הממוקמת בנס ציונה. היא לוקחת את הכאבים שחוותה כילדה, ומשתמשת בהם כדי להבין את הבעיות של המטופלים שלה, במטרה לרפא אותם. היא מטפלת בעיסוי רפואי, רייקי, רפלקסולוגיה, ועוד מגוון רחב של שיטות, והביקורות פשוט משבחות. שוש היא בת 39, נשואה לאור ואמא לשתי בנות. האופן שבה היא מספרת את הסיפור שלה, הוא פשוט מהפנט והיא תעשה זאת גם ב-22 בינואר, בהרצאה שתעביר ברחובות.

מירי, ספרי לנו על עצמך

"יש לי סיפור חיים לא טריוויאלי. ההורים שלי התגרשו כשהייתי בת 5 וחצי ונשארתי עם אמא שלי. אחרי שנה ובתום שיחה עם אבא שלי, היא פשוט קמה ועזבה אותי ואת אחותי שקטנה ממני בכשנתיים. השנה הזו הייתה לא פשוטה. לא היה כסף, לא היה אוכל, היה מאוד קשהבבית. אבא לקח אותנו אליו ואחרי חצי שנה הביא הביתה אישה חדשה. היא זו שגידלה אותנו מאותו רגע, למרות שגם הייתה לה בת בגיל שלי"

מה את זוכרת מאותה תקופה?

"רק רציתי בית בסופו של דבר. רציתי מקום של בטחון שיגן עלי וייתן לי את התמיכה והאהבה. כשגדלתי, הבנתי שהסיטואציה הייתה בית שאמנם היה בו סדר וניקיון, אבל לא היה בו את האהבה. אני בנאדם שהוא מאוד אוהב וללא תנאי. כשאני פוגשת מישהו אני רואה את הנשמה שלו, אני רואה מאיפה הוא מגיע ולאן הוא יכול להגיע, ורציתי להביא את זה לידי ביטוי".

מה עשית בתור נערה?

"התחלתי להיות מאוד עצמאית מגיל מוקדם. הייתי האמא של כולם בגיל 6. התחלתי לעבוד במטבח בגיל 16 בתור שוטפת כלים ועברתי בסולם הדרגות במטבח. הייתי גם סייעת לרופא שיניים וגרתי בתל אביב 3 שנים. עבדתי במסעדה גדולה, וניהלתי שם קונדיטוריה.עבדתי מאוד קשה והתנהלתי כדי להרוויח כסף ולפתוח מקום משלי, שזה היה החלום שלי. בשנה השלישית בת"א, הייתי סו שף במסעדת דומיניק בת"א, שהיא מסעדה גדולה ומפוארת".

מה השתבש?

"התחילו לי כאבי גב קשים, וכפות הרגליים שלי היו מתנפחות מאוד. רציתי לראות מה גורם לזה, ועשיתי בדיקות, כדי להבין אם זה משהו פיזי. הגעתי לאורתופד שאמר לי שאני שוחקת את הגוף שלי ושאני צריכה לעשות ספורט. אמר לי שאני צריכה להחליף מקצוע, כי בגיל 30 אני אהיה מרותקת למיטה".

איך לקחת את הבשורה?

"די קשה. התלבטתי איזה שבועיים, והחלטתי ללכת למתקשר כדי לקבל תשובות. הוא אמר לי שהייעוד שלי הוא לטפל, והוא צדק.אמרתי תמיד שאני רוצה ללמוד רפלקסולוגיה, אבל תמיד היו תירוצים של כסף וזמן. אחרי הפגישה עם המתקשר, התחלתי לברר מה הוא מקצוע הרפלקסולוגיה על כל רבדיו ואיך אפשר ללמוד אותו. בדקתי מה זה הידרותרפיה, כי זה סיקרן אותי, והבנתי שמתעסקים עם מחלות קשות מאוד וזה קשה לי מדי, ואני לא חושבת שאוכל להכיל את זה. שאלתי אם יש משהו שהוא יותר קל, ונרשמתי לעיסוי רפואי".

מה גילית?

"גיליתי שמגלים את הגוף, והרגשתי שהגעתי הביתה. כולם חשבו שהשתגעתי, כי התאהבתי בתחום הטיפול והבנתי שהאושר שלי הוא לעזור לאדם אחר. סיימתי את הלימודים, הגעתי לנס ציונה, עבדתי בספא והבנתי שאני צריכה משהו אחר. הבנתי שאני רוצה לגעת בנפש ולא רק בגוף. אחרי שילדתי את הילדה הראשונה שלי ושל אור, החלטתי שאני יוצאת לעצמאות. הגעתי לפורום הנטוורקינג של נס ציונה, שנתן לי מקפצה ענקית לעסק. התחלתי ללמוד אורתופדיה רגשית, כדי שאוכל לדעת לאיזה שריר לגשת כדי לפתור נושאים רגשיים. קל יותר לרפא כך. פיתחתי את הקליניקה, וכל מה שאני מעבירה בקליניקה עברתי מעצמי".

איך סיפור החיים שלך מתחבר לטיפול?

"אני סובלת ממחלת פאציאליס, שנקראת גם תסמונת בן. זוהי תסמונת שמשתקת את עצב הפנים וגורמת לצד אחד להשתתק לחלוטין למשך כמה חודשים. הפה נוטה הצידה, העין לא נסגרת והחיוך עקום. לא אוכלים או שותים באותו אופן, והיו לי כאבים מהגולגולת עד לכף הרגל בצד שמאל בכל ההתקפים שלי. 99 אחוז מהאנשים סובליםמהמחלה אחרי אירוע או התקף לב, אבל אני חווה את ההתקפים כבר מגיל צעיר. היו לי התקפים בגיל 7, 18, 19 ולפני כשנה. אני חושבת שמחלה שמגיעה, מטרתה לפתור משהו בינינו לבין עצמנו או בינינו לבין המשפחה והחברים שלנו. המחלה שלי הגיעה כדי לשמור עלי. אני מבינה את העוצמות שלי ומביאה אותם לידי ביטוי. אני עובדת על קבלה עצמית, אשמה, ועוד מגוון רחב של תכונות אופי, מצבים וסיטואציות, שלמדתי על בשרי".

איך הקשר שלך עם הורייך כיום?

"אמא שלי לימים התחתנה שוב. עברה התעללות פיזית, והתדרדרה לסמים. אני חזרתי להיות איתה בקשר בגיל 21, כשהיא הייתה בגמילה. היום היא נשואה פעם שלישית ואנחנו בקשר. אבא שלי התחתן שוב פעם שנייה והוא נשוי כבר 32 שנים".

מה את מספרת בהרצאה שלך ואיך זה מתחבר לאמונות שלך?

"ההרצאה היא ב-22 בינואר ברחובות, ואני מזמינה את כולם להגיע. אני מספרת על איך הגעתי ממקום נמוך למקום גבוה, ומספרת גם על הסיפור שלי, על כאבים בגוף בלי סיבה רפואית, שעזרו לי להבין את עולם הטיפול, על הדרך שלי מקונדיטורית למטפלת ברפואה משלימה, ועל איך להתחבר לקול הפנימי שלך, כדי לייצר גוף בריא יותר. בסופו של דבר, אני מאמינה שכל ילד מאמין שצריך מבוגר שיאמין בו. בכל אחד מאיתנו יש ילד פנימי וברגע שניתן לו את העוצמה, נוכל להיות מאושרים. כל אחד יכול להצליח".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה