"העיר באבל, חייבים לכבד את זכרו של ראש העיר"



קוקי ביטון מכריז רשמית על התמודדות בבחירות ב-2023, אבל עוד מתלבט לגבי הבחירות הקרובות. בינתיים, עם ניסיונו העשיר, הוא מספר על הדרך שעשה עד כה, התפקידים שמילא, העצות והזמנים ליד ראש העיר שלימד אותו רבות וגם: המשפט שהוא לוקח איתו לכל מקום – ומיישם אותו הלכה למעשה

קוקי ביטון

אפשר לומר שקוקי ביטון כבר כיהן כמעט בכל תפקיד אפשרי ונחשב לאדם עתיר ניסיון ופרויקטים רבים עליהם הוא חתום. בגיל 61 ואחרי שלל תפקידים שמילא בקריירה כמו מנכ"ל עיריית אריאל, מנכ"ל המרכז הבינתחומי באריאל, מנכ"ל הרשות למרכזים קהילתיים ביבנה, מנהל אגף החינוך הבלתי פורמלי, מנהל המרכזים השכונתיים ביבנה, מנכ"ל המרכז הארצי לפיתוח מנהיגות ועוד שלל תפקידים מרשימים. 

כעת, הוא החליט באופן סופי שיתמודד בבחירות לראשות העיר בשנת 2023, אך עדיין לא החליט רשמית אם יתמודד בבחירות הקרובות שייערכו בנובמבר הקרוב.

קוקי היקר, החלטת להצהיר שבבחירות 2023 אתה תתמודד לראשות העיר. איך הגיעה ההחלטה?
"אכן שנים רבות מאוד שמי היה בין המועמדים למירוץ לראשות העיר - והפעם בפעם הראשונה בחיי אני מודיע כי בבחירות 2023 אתמודד בכבוד וענווה לתפקיד ראש עיריית יבנה. החלטתי לעשות זאת כעת ממספר סיבות. ראשית הסיטואציה בה ראש העיר צבי גוב ארי נפטר ומערכת הבחירות נפתחה מחדש. שנית הניסיון הציבורי הרב שצברתי הן ביבנה, באריאל וברחבי הארץ, שהובילו למהפכות רבות ותרמו תרומה משמעותית לשיפור השרות לאזרח בתחומים מגוונים, התפקידים הרבים שביצעתי החל ממנהל בית עזרא, ביבנה, הקמת אגף חינוך בלתי פורמלי ואירועים, הועדה לרפורמה ביבנה שהובילה להקמת הרשת למרכזים קהילתיים אותה בניתי בניגוד לכל התחזיות הסקפטיות, ובשילוב כוחות נדיר בין עיריית יבנה, החברה למתנסי״ם, משרד החינוך וועד העובדים הקמת המרכז הבינתחומי לתרבות נוער וספורט באריאל, הקמת המרכז הארצי לפיתוח  מנהיגות באריאל שהפך לשם דבר בשרות הביטחון, משטרה חינוך עסקים ועוד, עד לתפקידי האחרון כמנכ״ל עיריית אריאל של רון נחמן שהיה ראש עיר שבנה עיר מצליחה מהר טרשים קרח". 

יש סיבות נוספות?
"המהפך הגדול ביחס המדינה והרשויות למחלקות הנוער, כאשר אחרי מאבק ממושך וחיבוק קצוות של משרדי ממשלה ושלטון מקומי הצלחתי כיו״ר האגודה למנהלי יחידות נוער בישראל להעביר את חוק מנהלי יחידות הנוער, שהפך את מנהל מחלקת הנוער מתפקיד לא יציב בלשון המעטה לתפקיד סטטוטורי וזאת במאבק ארוך שנים".

"כל זאת, הניסיון והידע הן כמנכ״ל עירייה, הן כמנהל בכיר, הן כחבר מועצה,  כחבר ועד עובדים והעבודה הישירה מול משרדי ממשלה ושלטון מקומי הביאו אותי להחלטה זו, מעבר לכך היותי איש של אנשים, איך אמר פעם צביקה: ״קוקי איש שיודע לחבר קצוות, להפוך אותם לצוות חדור מוטיבציה עד לביצוע מוצלח״. דבר שבא לידי ביטוי בכל תפקידיי הרבים, בא לידי ביטוי במשפט אפריקאי שמלווה אותי שנים: ״אם אתה רוצה להגיע מהר לך לבד – אם אתה רוצה להגיע רחוק – לך עם אנשים״ ואני הולך עם אנשים".

אתה עדיין מתלבט אם להתמודד כבר בבחירות הקרובות?
"בימים הקרובים אחרי שאתייעץ עם מקורביי, נבחן את דרכנו בבחירות בנובמבר הקרוב".

בתור אדם שאחראי על שלל פרויקטים חשובים ביבנה, אתה מרגיש מהאנשים בעיר שאתה זוכה להערכה?
"אני יכול לומר בצניעות שכמי שלא נמצא במערכת הציבורית שנים, כמעט עשור וחצי ביבנה כאשר בתקופה זו יצאתי להתפתח, להרחיב ידע, ללמוד ולעשות רבות, מחמיא לי מאוד התגובות של הקהל שעדיין מעודדים, זוכרים ומפרגנים, לא לחינם יבנה בתקופתי ואני באופן אישי זכינו לפרסים רבים, להכרה ארצית ושימשנו כמודל לרשויות רבות ולמפקחים במשרד החינוך שבאו ללמוד על מה שעשינו ביבנה. ידוע לי כי יבנה גדלה והכפילה את עצמה, כאן יהיה תפקידי ותפקיד חבריי להביא את הידע הניסיון ותרומתי רבת השנים לטובת הקהילה בעיר לידיעת התושבים החדשים".

אתה מרגיש שהעיר מוכנה לבחירות? או שעדיין מתאבלת על לכתו של ראש העיר?
"אני מאמין שלא קל לתושבי יבנה, (בטח לא לדויה ולמשפחת גוב ארי), עוד שנים רבות מאוד תושבי יבנה יזכרו את העשייה הרבה של צביקה לקידום העיר, אין ספק שהעיר באבל אבל אי אפשר לעצור את העיר ומחויבים לזכור, לכבד את העשייה של צבי גוב ארי    ולהמשיך את ניהולה השוטף של העירייה למען התושבים".

בתור איש חינוך, מה לדעתך צריך לשנות בעיר, מה לשפר ומה לשמר?
"כמי שהוביל ובנה את מערכת החינוך הבלתי פורמלי ביבנה, ועבד שנים רבות עם מערכת החינוך הפורמלית והביא אותה להישגים רבים ברמה ארצית, אין לי ספק שיש ביבנה אנשי חינוך ונוער מהמשובחים. צריך לאפשר לאנשים יותר לבוא לידי ביטוי, לייצר גיוון רב יותר, לאפשר לבני הנוער ולילדים לממש את הפוטנציאל האישי שלהם ולהנגיש את הפעילויות לקהלי היעד השונים בשכונות ברחבי העיר. אחד הדברים החשובים לדעתי הוא לייצר רצף חינוכי ושולחנות עגולים של אנשי החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי דבר שיתרום תרומה משמעותית ויביא עימו רעיונות יצירתיים רבים. יש הרבה דברים טובים במערכת החינוך  ביבנה שצריך להמשיך לטפח ולחזק אותם ותמיד לחשוב קדימה איך מיום ליום המערכת טובה יותר ויותר".

אתה חושב שהבחירות הקרובות היו צריכות להתקיים, או שהיה צריך לחכות ל-2023?
"לדעתי האישית ובאמת ללא שום אינטרס, הבחירות בנובמבר הקרוב לטעמי מיותרות למרות הוראת החוק משום שיום אחרי הבחירות הקרובות כולם יהיו עסוקים בקמפיין הבחירות ל2023. מעבר לכך שלקחת את תושבי יבנה בשנה אחת לשתי מערכות בחירות במקרה הטוב ואם יהיה סבב שני לכפול, לטעמי זה בזבוז כספי ציבור וטורח ציבור".

מילה על ראש העיר המנוח? מה אתה חושב שראש העיר הבא צריך ללמוד ממנו?
"צבי גוב ארי ייזכר עוד שנים רבות כראש עיר שהוביל את יבנה בצעדי ענק קדימה. זכיתי לעבוד איתו שנים רבות ויחד להוביל רפורמות רבות וחדשנות רבה בתחומי הנוער, הקהילה והתרבות. בימים, בלילות ובשעות הרבות שבילינו יחדיו  למדתי לא מעט מצביקה, על ניהול, ארגון וראייה לטווח ארוך. את התובנות שלי אקח איתי כצידה להמשך הדרך". 

לדעתך קוקי ביטון יהיה בשלב מסוים ראש עיריית יבנה?
"מי שיחליט מי יהיה ראש העיריה הבא של יבנה זה רק הציבור היבנאי וזאת שמשום שתפקיד ראש העירייה בראש ובראשונה הוא לשרת את הציבור. במערכת בחירות זו אני מגיש את מועמדותי מפני שאני קיבלתי חיים מאיש יקר, גדלתי וצמחתי בעיר יבנה ומרגיש בשל, מוכן מקצועית, עם ניסיון רב, קשרים במסדרונות הנכונים, הצלחות לא קטנות ביבנה ובארץ להתמודד במקצועיות ובענווה גדולה על תפקיד ראש העיר ולהביא חיים חדשים בכל תחומי הניהול, המעורבות הקהילתית והעשייה בעיר".

מסר לסיום?
"תרשה לי לסיים ראיון זה ולאחל לכל מי שהצהיר שמתמודד ומי שעוד יצהיר בהצלחה ושכולנו נדע לשמור על מערכת בחירות נקייה, מכובדת ומכבדת כי יום אחרי כולנו נצטרך לשרת את הציבור ובטח לא את עצמנו".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה