בטיחות אקטיבית

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('b55a75d7-c6e0-40a3-8399-b31f18a421a2','/dyncontent/2024/9/8/f8053b85-55cb-4af9-8eac-2efc831f016b.jpg',18411,'בלו אייס אייטם כתבה ',525,78,true,33532,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('b55a75d7-c6e0-40a3-8399-b31f18a421a2','/dyncontent/2024/11/3/df0fd569-76a9-4891-804e-67058dd74b58.jpg',18639,'קיבוץ השלושה אייטם כתבה ',525,78,true,33532,'Image','');},15]]);})

בטיחות אקטיבית משמעותה, מערכות בטיחות המותקנות ברכב, שתפקידן לסייע לנהג למנוע תאונה.
רועי שאטל
קצין בטיחות בתעבורה

מערכות בטיחות המותקנות ברכב:

מערכת ABS- מערכת זו, מונעת את נעילת הגלגלים בזמן בלימת חירום ומאפשרת לנהג להמשיך ולשלוט ברכב.

ללא מערכת ה-ABS בגלגלים הקדמיים בזמן בלימת חירום, כושר ההיגוי יבוטל, הגלגלים ינעלו והרכב יחליק. בנעילת הגלגלים האחוריים הרכב יסבסב.

תוצאה סופית של מערכת ה- ABS: מניעת נעילת הגלגלים בבלימת חירום, קיצור מרחק הבלימה, חופש היגוי מוחלט, מניעת סבסוב הרכב, שליטה מוחלטת של הנהג ברכב בבלימת חירום.

מערכת ESP- הינה מערכת בקרת יציבות ברכב. המערכת מיועדת להיכנס לפעולה במצבי הסיכון של אובדן שליטה ברכב הנגרם כתוצאה מהחלקה.

תוצאה סופית של מערכת ה-ESP: המערכת מתקנת טעויות נהג ב-99%, המערכת משתלטת על חוסר השליטה של הרכב ומתקנת את חוסר השליטה.

מערכת TCS/ASR- הינה מערכת בקרת סחרור. מערכת זו מונעת את סחרור הגלגלים המניעים בהחלקה ו/או בהאצה.

המערכת עובדת מהרגע הראשון שהיא מזהה החלקה.

תוצאה סופית של מערכת ה- TCS/ASR: כאשר הרכב נכנס למצב החלקה, המערכת תתחיל לעבוד ותאפשר לרכב לעלות עליות ולהמשיך בנסיעה רגילה מבלי להחליק, גם במשטחים חלקים כגון: שלג, קרח, שמן, כביש רטוב וכדומה.

מערכת EBD- מערכת זו הינה מערכת המווסתת את עוצמת הבלימה הנדרשת ליעילות מקסימאלית משתנה בהתאם לעומס על הרכב.

תוצאה סופית של מערכת ה-EBD: ויסות עומס הבלימה של הרכב העמוס בכל גלגל בנפרד, כושר בלימה גדול יותר בעומס, במשאיות המערכת נקראת .EBC


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה