חגורת בטיחות 53 שנים מאז קיומה

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('addfd9f3-66c5-4797-8ef2-959edadad9fb','/dyncontent/2024/11/3/df0fd569-76a9-4891-804e-67058dd74b58.jpg',18639,'קיבוץ השלושה אייטם כתבה ',525,78,true,33532,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('addfd9f3-66c5-4797-8ef2-959edadad9fb','/dyncontent/2024/9/8/f8053b85-55cb-4af9-8eac-2efc831f016b.jpg',18411,'בלו אייס אייטם כתבה ',525,78,true,33532,'Image','');},15]]);})

חגורת בטיחות ברכב נחשבת לאחד האמצעים הבטיחותיים החשובים ביותר במכוניות, אם לא החשוב ביותר...
והנהגים שמים פס על החגורה!!!

רועי שאטל קצין בטיחות בתעבורה

מחקרים בכל העולם מוכיחים שכל חגורות הבטיחות ברכב מפחיתות באופן חד משמעי ובאחוזים גדולים את הסיכוי לפגיעה גופנית קשה.

על פי הערכת המועצה האירופית לבטיחות בדרכים, 50% מהנוסעים במדינות האיחוד האירופי שנהרגו בתאונות קטלניות היו יכולים להינצל אילו חגרו חגורות בטיחות.

מחקרים שנערכו בארץ דיווחו כי שיעור החגירה במושבים הקדמיים הינו גבוה (נהגים 95% ונוסעים ליד הנהג 92%), יחד עם זאת עולה כי במושבים האחוריים תמונת המצב אינה כה חיובית.

37% מהנוסעים במושבים האחוריים אינם חוגרים חגורות בטיחות.

תזכרו שאם לא חגרתם אתם לא מסכנים רק את עצמכם אלא אתם מסכנים את כל נוסעי הרכב, כשאתם חגורים בזמן תאונה אתם תישארו בשטח הכסא שלכם, וכשאתם לא חגורים בזמן תאונה אתם תעופו על הנוסעים ותגרמו להם נזקים שיכול להיות שלא היו קורים להם במידה והייתם חגורים.

למרות ששיעור הנהגים החוגרים גדל עם הזמן עדיין לא הגענו  ל-100%, ככל שנקפיד לחגור יותר חגורות בטיחות גם מאחור נוריד את אחוזי הנפגעים מתאונות דרכים עקב אי חגורת בטיחות לאפס.

על פי ארגון הבריאות העולמי, חגורות בטיחות רכוסות כהלכה, יכולות להפחית את הסיכוי למוות בתאונה ב-61%.

 כיצד לחגור נכון...

חגורת קדמית צד שמאל (כסא נהג) וחגורה שמאלית ספסל אחורי.

החגורה צריכה להיות מעל כתף שמאל ולא קרוב לצוואר.

חגורת קדמית צד ימין (כסא נוסע ) וחגורה הימנית ספסל אחורי.

החגורה צריכה להיות מעל כתף ימין ולא קרוב לצוואר.

בחגורה האמצעית יש מספר שיטות...

חגורה שמגיעה משמאל לימין ומימין לשמאל בדיוק כמו מושב קדמי.

ברכבים היותר ישנים ישנה רק חגורה לאזור הבטן, גם שם חשוב לקשור אותה לא על הבטן אלא בין הבטן לרגליים.

החלק התחתון של החגורה חייב להיות נמוך ככל האפשר ולא באזור הבטן, אלא בין הבטן לרגליים.

באופן זה, החגורה מתמודדת עם הכוחות הפועלים בעת התנגשות בצורה הטובה ביותר.

חשוב לחגור את החגורה כמו שצריך , חגירת החגורה על הבטן עלולה לגרום לנזקים פנימיים בזמן תאונה.

לחגורה יש מנגנון נעילה אשר פועל בזמן הדיפה של הגוף קדימה והלחץ שפועל על החגורה מפעיל מנגנון בלימה ומונע מהנוסע לעוף קדימה בחוזקה מה שיכול לגרום לנזק גופני קשה.

לכל הנהגים אשר חושבים שאם החגורה לא נוחה להם או מפריעה להם ובוחרים "לתקן" את החגורה בעזרת אטב כביסה, בזמן תאונה גופכם יעוף בחוזקה אל עבר השמשה של הרכב ויגרום לנזק גופני קשה.

חשוב לזכור כי חגורות הבטיחות מצילות חיים וחובה לחגור בכל נסיעה, אפילו הקצרה ביותר!!!


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה