28.08.22 / 21:22
אם גם לכם יש אתר אינטרנט של העסק שלכם, ובטח אם האתר שלכם הוא חלק מהותי וחשוב בתהליכי המכירה, אנו בטוחים שאתם עושים הכל כדי לקדם אותו ולהביא אליו כמה שיותר גולשים חדשים, שבסופו של דבר ישלימו תהליך מכירה או ייצרו קשר ויתעניינו בשירותים או במוצרים שאתם מציעים. לצורך כך עסקים רבים בוחרים בשירותים של קידום ממומן ברשתות החברתיות או דווקא בגוגל, אך נראה כי בתקופה האחרונה הולכים ומתחדדים דווקא היתרונות של קידום אורגני, טכניקת שיווק שמשאירה אבק לשיטות האחרות. ואם אתם מרגישים שיש מקום לשיפור ושיש לאן להגיע עוד מבחינת קידום האתר, זה לגמרי משהו שאתם צריכים להכיר – אז בואו נדבר על זה
מה זה קידום אורגני?
ובכן, קידום אורגני SEO היא תורה שלמה שמנסה לענות על השאלה – איך לגרום לאתר שלי להופיע במקומות הראשונים (ואם אפשר אז גם במקום הראשון) בתוצאות החיפוש בגוגל, כאשר גולשים מחפשים ביטוי הרלוונטי לאתר. למשל, אם אנחנו מוכרים תוצרת חקלאית אונליין באזור חיפה וגולש מקליד בגוגל את הביטוי ״פירות וירקות בחיפה״, למה שדווקא האתר שלנו יופיע ראשון ויעקוף אתרים אחרים?
זה בדיוק הרעיון של קידום אורגני – לגרום לתוצאות האתר שלנו להופיע ראשונות, וכדי שזה יקרה אנחנו צריכים לשכנע את גוגל שהאתר שלנו הוא הכי רלוונטי שיש לגולשים, וכך הם יחזרו דווקא לגוגל בכל פעם שהם יחפשו מידע בנושאים שונים. איך זה עובד? זוהי תורה מורכבת, אבל על רגל אחת הנה כמה מהדברים שמרכיבים את התהליך:
- תוכן איכותי ומילות מפתח: גוגל מעריכים אתרים עם מידע רלוונטי, מעניין ומקורי. חשוב להזין טקסטים על בסיס קבוע ולשלב בהם ביטויי מפתח רלוונטיים אחרי מחקר מילות מפתח מקיף.
- קישורים: קישורים באתר זה דבר קריטי ביותר. חשוב לשלב קישורים פנימיים בין עמודים שונים וכן להוציא קישורים החוצה לאתרים גדולים עם דירוג טוב (וכן חשוב שבאתרים כאלו יהיו קישורים אלינו).
- אופטימיזציה שוטפת: חווית משתמש טובה, זמני טעינה קצרים, נגישות טובה של האתר ועוד – כל אלו ישפיעו לטובה על הדירוג ועל הקידום האורגני.
מה היתרונות של קידום אורגני על פני קידום ממומן?
אז קודם כל, הקידום הממומן, כבודו במקומו מונח, יכול לתת תוצאות טובות גם כן. עם זאת צריך לזכור שהגולשים כבר יודעים להבחין בקלות בין המודעות בגוגל שמופיעות מעל תוצאות החיפוש לבין התוצאות האורגניות. רבים מהם יעדיפו להקליק על התוצאה הראשונה או השנייה ולא על המודעה מסיבות שונות.
חשוב לזכור שבניגוד לקמפיין ממומן שאפשר להקביל אותו לריצת מאה מטר (מאמץ מרוכז לתוצאה נקודתית), קידום אורגני זה יותר כמו ריצת מרתון. לפעמים יעברו כמה חודשים עד שנראה תוצאות, אך כשזה עובד וכשממשיכים לתחזק את המצב, זה ממצב את האתר שלנו במקום מעולה, מחזק את התדמית שלו ומקנה לנו יתרון משמעותי על פני המתחרים שלנו.
האם כדאי לעשות קידום אורגני לבד?
אנחנו לא אומרים שזה לא אפשרי, אלא רק רוצים לחדד ולהבהיר עד כמה מדובר במלאכה מורכבת ויומיומית, לא משהו שמתאפשר כל כך בקלות תמיד במקביל לניהול שוטף של העסק. על כן ההמלצה היא להיעזר בחברות מקצועיות שעוסקת בתחום זה שנים ארוכות, שיספקו לכם את כל השירותים בתהליך על הצד הטוב ביותר.
בשורה התחתונה – קידום אורגני הוא כיום אחד הכלים החשובים ביותר לעסקים שיש להם אתר אינטרנט ואנו ממליצים בחום להשקיע באפיק הזה – וכדאי במיוחד לעשות את זה עם האנשים הנכונים. בהצלחה!