03.10.22 / 10:33
האם אתם יודעים מהי הדרך היעילה ביותר לשווק את המותג שלכם? בניגוד למה שאתם עדיין חושבים, לא מדובר על פרסום יקר בטלוויזיה או קמפיינים במדיה חברתית. למעשה, הדרך הכי טובה היא להעניק חסות ספורטיבית.
חברות כמו מאסטרקארד (ספונסרית של ליגת האלופות בכדורגל), רד בול (בבעלותה כמה קבוצות כדורגל), טורקיש איירליינס (נותנת חסות ליורוליג בכדורסל) ורבות אחרות, נוקטות בשיטה הזו כבר שנים ארוכות.
כמובן שזה לא כל כך פשוט. לפני שאתם הולכים להחתים את קבוצת הספורט האהובה עליכם על הסכם חסות, יש כמה דברים שצריך לקחת בחשבון.
מהי חסות ואיך זה עובד?
חסות היא כאשר חברה או מותג משלמים, כדי להיות משויכים לקבוצת ספורט, אירוע ספורט, ליגה וכו'. חסות יכולה להתבטא בשלל צורות, אך לרוב היא כוללת לוגו של החברה על מדי הקבוצה, כמו גם פרסום ברחבי האצטדיון או המגרש. חסות יכולה להיות יותר ספציפית, למשל על ידי מימון התפעול של מגרש האימונים של הקבוצה.
חסות יכולה להיות דרך יעילה מאוד עבור חברות, להגביר את המודעות למותג שלהן ולשפר את המכירות שלהן. חסות יוצרת קשר חיובי בין המותג לקבוצה, מה שיכול להוביל להגברת הנאמנות למותג מצד האוהדים. היא יכולה גם לעזור לחברות להגיע לקהלים חדשים, כמו גם להגביר את הנוכחות שלהן במדיה.
איך מותגים מרוויחים ממתן חסות?
למרות שיש יותר מיתרון אחד להענקת חסות ספורטיבית, מודעות למותג הוא אולי החשוב והמשמעותי ביותר. מיליוני אנשים ברחבי העולם צופים באירועי ספורט, ולכן מדובר בפלטפורמה אידיאלית עבור מותגים להגיע לקהל גדול.
באמצעות חסות, מותגים יכולים להשיג רמות גבוהות של מעורבות עם צרכני היעד שלהם, להוביל לנאמנות למותג ולעלייה במכירות. בשוק התחרותי של היום, מודעות למותג חיונית כדי שעסקים ישגשגו. זה עוזר להם להתבלט מול עסקים אחרים ולהביא לקוחות נוספים.
בין אם אתם עסק גדול או קטן, חשוב שאנשים ידעו את השם שלכם. כלומר, חסות צריכה להיות חלק מרכזי באסטרטגיית השיווק של כל מותג. אתם רק צריכים לחפש הזדמנויות מתאימות ולנצל אותן עד תום.
העתיד של חסויות ספורטיביות
ככל שהעולם הופך ליותר ויותר דיגיטלי, אין זה מפתיע שגם עולם החסות בספורט משתנה. חלפו הימים שבהם חברות פשוט היו רושמות צ'ק, כדי שהשם שלהן יתנוסס על שערי האצטדיון או חולצות השחקנים. כיום, נותני החסות מחפשים דרכים חדשניות יותר להגיע לקהל היעד שלהם, כולל באמצעות חסות קריפטו.
בנוסף, מותגים מחפשים כל הזמן דרכים חדשות לשווק את החסות שהם מעניקים, ולהדגיש אותה. למשל, חברת מאסטרקארד שברה שיא גינס על ידי קיום של משחק כדורגל במטוס כבידה נמוכה. אתם מבינים נכון, החברה ארגנה משחק שבו השתתף בין השאר לואיס פיגו, והוא התקיים בגובה של יותר מ-6,000 מטרים מעל האדמה.