תאונת עבודה

$(function(){setImageBanner('d0f2f4c3-863f-449b-a7f6-bf0d8c2cd722','/dyncontent/2024/9/8/f8053b85-55cb-4af9-8eac-2efc831f016b.jpg',18411,'בלו אייס אייטם כתבה ',525,78,false,33990,'Image','');})

מהי תאונת עבודה?
תאונת עבודה הינה אירוע פתאומי אשר התרחש בדרך לעבודה, בעבודה עצמה או אחרי העבודה, וגרם לאדם פגיעה פיזית או נפשית. חשוב לציין, כי פגיעה בעבודה עצמה הינה בעלת הסיכויים הגבוהים ביותר להיחשב כתאונת עבודה על פי ביטוח לאומי. במידה והתאונה תוכר כתאונת עבודה, האדם יוכל לקבל גמלה משתנה בהתאם לאחוזי הנכות ופגיעת תאונת העבודה בכושר ההשתכרות שלו.

shutterstock

מה עושים במקרה של תאונת עבודה?

ראשית, יש לדעת שאת הבקשה יש להגיש לביטוח הלאומי תוך 12 חודשים ממועד התרחשות התאונה. יש להגיש "תביעה לדמי פגיעה" ולצרף לבקשה טופס ייעודי, לצד מסמכים רפואיים ולא רפואיים הנדרשים מטעם המוסד לביטוח לאומי. דמי הפגיעה משולמים באופן זמני, לאורך 13 שבועות במקסימום, ולאחר מכן אם האדם נותר עם נכות, יש להגיש בקשה לביטוח לאומי לקבלת גמלת נכות מעבודה.

 

על אילו תחומים רצוי לשים דגש בעת איסוף המסמכים?

מיד עם התרחשות תאונת העבודה, יש לגשת למרכז רפואי מוכר (כגון קופת חולים או בית חולים) ולקבל טיפול לצד (במידת האפשר) קבלת דוח טיפול הכולל את פירוט הפגיעה של האדם ומה סיבתה. כמו כן, מומלץ להעלות על הכתב את השתלשלות העניינים, מהתרחשות התאונה ועד הופעת נזקי הפגיעה. במידה וקיים חשש לנזק מתמשך, יש לפנות בנושא לקבלת טיפול רפואי וכאמור, לקבל העתק של דוח הטיפול.

 

התביעה מול הביטוח הלאומי מחייבת את הימצאותם של מסמכים רפואיים המעידים על הפגיעה. לכן, מומלץ מאוד לפנות לאנשי מקצוע מומחים בתחום הפגיעה על מנת שיוכלו לספק לכם מסמכים רפואיים מעודכנים ומלאים ככל הניתן, המעידים על עוצמת ומידת הפגיעה כתוצאה מתאונת עבודה.

כמו כן, חשוב להתכונן מראש לעמידה בפני הועדה הרפואית. למרות שבראשה עומד רופא, עדיין הוא לא יהיה כזה אשר מבין בתחום הפגיעה בהכרח ולכן, מומלץ לפרט בוועדה על הנזקים הפיזיים או הנפשיים המדויקים אשר מהם סובל האדם. הוועדה הרפואית יכולה לבחון גם מסמכים רפואיים שונים, לצד הבדיקה הגופנית. ניתן להיעזר בעו"ד או בן\בת משפחה תוך כדי העמידה מול הועדה הרפואית. נציין, כי קיימת חשיבות רבה לאופן בו יוצגו הדברים בפני הוועדה הרפואית, בייחוד כשלוקחים בחשבון את העובדה כי לכל אחד מוקצב זמן קצר יחסית מול הוועדה.

 

לא מגישים בקשה לפני שמתייעצים עם חברה מקצועית

לכולנו יצא כבר לשמוע על מקרים בהם תביעה צודקת לביטוח לאומי לא התקבלה עקב הצגת טיעונים לא נכונה, או אי הגשת טפסים נכונים בזמן וכד’. הביטוח הלאומי הינו גוף שיש לעבוד מולו בדיוק וביעילות, כדי להצליח לקבל את מלוא הזכויות המגיעות לכם. כמו כן, יש לוודא עוד משלב הגשת הבקשה, כי הטפסים שהושגו הם אכן מתאימים ומעבירים את המסר הנכון. בכל מקרה, חשוב לדעת שבמידת הצורך ניתן להגיש ערעור על החלטת ביטוח לאומי ובמקרה כזה, וודאי שצריך להיוועץ עם חברה המבינה בתחום פיצוי בגין תאונת עבודה.

 

 


 
$(function(){setImageBanner('e2ccda60-fd53-4097-aacc-b3f76a571ebb','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,33501,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('f958b049-6662-47b2-aad3-82679d4363d0','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,33502,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה