01.08.18 / 11:14
בתוך פחות מעשור היקף הקניות בשנת 2017 גדל לכ-13 מיליארד שקל מול 1.3 מיליארד שקל ב-2010. 95% מהרכישות של הישראלים הן בסכום של עד 75 דולר הסכום המקסימלי הפטור מתשלום מכס
בשנת 2017 הוציאו הישראלים כ-13 מיליארד שקל בקניות באתרים בחו"ל, כך עולה מנתוני דואר ישראל. היקף הקניות המקוונות של הישראלים צמח במאות אחוזים בתוך 7 שנים, כאשר בשנת 2010 עמד היקף היבוא האישי ברשת על כ-1.3 מיליארד שקל בלבד.
דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל: "דואר ישראל הוא הגוף הלוגיסטי הגדול בישראל והיחיד שמציע פרישה ארצית של כ-1,200 נקודות מסירת חבילות ברחבי הארץ. בשנת 2017 חברת דואר ישראל מיינה ומסרה כ-62 מיליון חבילות, וההיקפים רק גדלים. דואר ישראל הוא השחקן המשמעותי ביותר בשרשרת הלוגיסטית ומטרתנו לספק את חווית הלקוח הטובה ביותר, על מנת לסייע בהורדת יוקר המחיה. החברה נערכה לגידול בסחר המקוון וביצעה בשנים האחרונות מספר מהלכים כדי לתת מענה הולם ללקוחותיה. בשנה שעברה פתחנו במודיעין את מרכז הסחר המקוון שהינו אחד ממרכזי המיון המתקדמים בעולם, שמיין מעל 60 מיליון מליון חבילות ב-2017. בנוסף פתחה החברה 500 נקודות מסירת חבילות ברחבי הארץ, בשיתוף מאות עסקים קטנים, ועוד מאות אוטומטים למסירת חבילות ב-100 תחנות דלק של חברת "פז" ברחבי הארץ.
מגמות כלל עולמיות: ביגוד, הנעלה, אלקטרוניקה ומוצרי בריאות וטיפוח הם הקטגוריות המובילות בעולם
על פי סקר של ארגון הדואר העולמי ((IPC , אשר נערך השנה בקרב 30,000 נשאלים ב-31 מדינות, עולה תמונת רוחב מעניינת לגבי הרגלי הצריכה של הקונים ברשת ברחבי עולם:
- ביגוד והנעלה, אלקטרוניקה ומוצרי בריאות וטיפוח הן הקטגוריות המובילות בעולם.
- 40% מהצרכנים בעולם מזמינים מוצרים מעל 50 אירו.
- עלי אקספרס, eBay ונקסט האתרים הפופולריים להזמנות גם בעולם.
הישראלים גם מוכרים ברשת: כ-300 אלף יצואנים קטנים מוכרים באתרי הסחר המקוון בעולם
היצוא המקוון של עסקים קטנים בישראל גדל משנה לשנה, כך עולה מנתוני דואר ישראל. בדואר מעריכים כי בישראל יש כ-300 אלף יצואנים קטנים המוכרים באתרי הסחר הבינלאומיים, גידול של כ-50% מול שנת 2015, אז נאמד השוק בכ-200 אלף יצואנים. לדברי דני גולדשטיין, מנכ"ל דואר ישראל, "אנו מעריכים כי הישראלים מכרו בשנת 2017 כ-20 מיליון פריטים באתרי הסחר המקוון הבינלאומיים, בהיקף של מאות מיליוני דולרים. חברת דואר ישראל זיהתה את הצמיחה ומציעה סל פתרונות לאותם ישראלים המוכרים ברשת, שיאפשרו להם להפוך את תהליך המכירה לקל ופשוט. בזכות הקשרים האסטרטגיים שלנו עם הפלטפורמות הבינלאומיות והבנת הרגולציה המקומית והגלובלית, הדואר יכול לסייע רבות לעסקים אלו לצמוח".