"משכנתא מוחקת חובות" – מושג חדש שצריך להכיר



משכנתא מוחקת היא למעשה הגדלת משכנתא קיימת על בית קיים שלנו, כאשר המטרה היא לקחת את כל ההלוואות החיצוניות שקיימות ולהכניס אותן לתוך המשכנתא. בדרך זו, אנחנו מצליחים להפוך הרבה הלוואות שיוצרות חיוב חודשי גדול, למשכנתא אחת לטווח ארוך הרבה יותר.

מרטין בוקסדורף

אחת הבעיות הגדולות של יוקר המחייה שמקיף אותנו בכל מקום זה הצורך וחוסר היכולת לשלוט בהוצאות שלנו. גנים, בגדים, מכונית, תשלומי הבית, מזון וכל שאר הדברים לרוב משאירים אותנו עם הרבה מאוד הלוואות שאנחנו לוקחים לתקופות קצרות ובסוף נחנקים עם ההחזרים.

באמצעות המשכנתא אנחנו יכולים להפוך הלוואות בסדר גודל של 200 אלף שקלים, כאשר ההחזר החודשי הוא למשל 600 שקלים ולהפוך את זה למשכנתא של 200 אלף שקלים למשך של 30 שנה, כאשר ההחזר החודשי הוא 1000 שקלים לחודש.

נכון שלאורך הזמן על משכנתא של 200 אלף שקלים, משלמים יותר, אבל מי שנמצא במקום שבו הוא סובל מהלוואות – הדרך הנכונה היא להכניס את ההלוואות האלו לתוך המשכנתא.

למי זה מתאים?

מי קהל היעד שמתאימה לו משכנתא מוחקת? קהל היעד של המשכנתא הזו הוא אנשים שנשארה להם משכנתא נמוכה על הבית וניתן להגדיל את המשכנתא הקיימת עם ההלוואות הקיימות בלי לעבור את חמישים האחוז משווי הבית.

כלומר אם הבית עולה בשוק של היום סביב 1.5 מיליון שקלים, ניתן להגדיל את המשכנתא הקיימת עד 750 אלף שקלים. כלומר אם למשל קיימת כרגע משכנתא על הבית בסדר גודל של 500 אלף שקלים, ניתן לקחת משכנתא מוחקת של עוד 250 אלף שקלים כדי לסגור הלוואות קיימות.

מה המגבלות הקיימות בהגדלת המשכנתא?

המשכנתא מוחקת כמו משכנתא לרכישת דירה דורשת תנאים בסיסיים של התאמה מצד הלקוחות:

ללא בעיות משמעותיות בחשבון, לא לקוחות מוגבלים, ללא צקים חוזרים בחשבון הבנק, ללא עיקולים, ללא פשיטות רגל בשנים האחרונות.

הכנסות:

כמו בכל משכנתא רגילה, גם כאשר מדובר על משכנתא מוחקת חובות, הבנקים מצפים שהלקוחות יהיו מתאימים מבחינת הכנסות, כלומר אם מבקשים תוספת משכנתא של 2000 שקלים לחודש, ההכנסה הנדרשת של הלקוחות יחד, אמורה להיות לפחות 8000 שקלים נטו יחד. כמובן שגם הגיל הוא עלול להיות מגבלה. המשכנתאות ניתנות עד גיל 62-64.

להיעזר ביועץ מומחה להקטנת הריביות

במשכנתאות שהמטרה שלהן היא סגירת חובות והלוואות, הריביות הן בדרך כלל גבוהות הרבה יותר ממה שאנחנו מכירים במשכנתא רגילה, לכן חשוב מאוד להיעזר ביועץ מומחה שיעזור לפעול מול הבנק להקטנת הריביות במשכנתא הזו.

רק כדי להבהיר את הנקודה, הריביות נעות בין 3.5 אחוזים לבין 7 אחוזים, כך שהפערים יכולים להיות עצומים. יועץ מומחה שמכיר את מערכת הבנקאות, יכול לעזור מאוד בהקטנת הריביות והתשלומים החודשיים.

לפניות, שאלות ואיחולי הצלחה: מרטין 0508116397 או [email protected]


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה