בתום קורס קצינים ארוך ומפרך עמדה השבוע ש' מיבנה על רחבת המסדרים בבה"ד 7 וקיבלה את דרגות הקצונה שלה. כעת היא קצינה מן המניין באגף התקשוב וההגנה בסייבר של צה"ל

יח"צ

ביום רביעי ברחבת המסדרים בקריית ההדרכה של בה"ד 7 עמדה גם ש', כשהיא נרגשת ומוקפת בבני משפחה וחברים. היה זה הטקס שסיכם את הדרך שלה לדרגת הסג"ם, שישה חודשים מפרכים שבהם ידעה עליות ומורדות, אבל התגברה על כל המכשולים. כעת ש' היא קצינה באגף התקשוב וההגנה בסייבר של חיל התקשוב של צה"ל. קצינת תקשוב מבצעית, שאת פניה ושמה אסור לחשוף. במהלך הקורס למדו הצוערים לתפעל את מערכות הקשר והשו״ב מרמת הגדוד ועד רמת האוגדה. בהשלמה שמים דגש על חשיבות קצין התקשוב ביחידות אשר מהווה פונקציה בלתי נפרדת בתכנון כל מבצע או מלחמה.

היא בת 20 את לימודיה התיכוניים עשתה בתיכון גיסבורג האלון ותגברה 10 יחידות בעיצוב גראפי. "הייתי תלמידה טובה, ממושמעת, אבל תמיד מביעה את הדעה שלי ולא חוששת, גם היא מנוגדת לדעתם של אחרים. תמיד ידעתי שאם אני רוצה משהו מספיק חזק אני אשיג אותו, קורס הקצינים הוא ההוכחה לכך" היא אומרת.

ש' התגייסה לצה"ל במרץ 2016 ומיד שובצה בחיל התקשוב. "הצד הטכנולוגי תמיד משך אותי וידעתי שאני רוצה ללכת לכיוון של תקשוב מערכות. לשם כיוונתי מלכתחילה ובסוף לשמחתי גם הגעתי".

איך התרשמת בהתחלה מהצבא ומהחיל?

"היה לא פשוט, זאת הייתה החוויה הראשונה שלי עם הצבא, אבל אחרי תקופה קצרה של הסתגלות כבר הבנתי איך עובדת המערכת. למדתי על החיל, הבנתי את החשיבות שלו ועד כמה הוא משפיע ומשמעותי והתרשמתי מאוד לטובה".

היה לך ברור שתצאי לקצונה?

"לא, בהתחלה ממש לא הייתי בכיוון הזה. היום כשאני מדברת  עם חברים או משפחה הם אומרים שהיה להם ברור שאני אהיה קצינה, אבל אני לא כיוונתי לשם מלכתחילה. התלבטתי הרבה אם לצאת לדרך זאת, זה היה צעד גדול ומשמעותי עבורי. נאלצתי לצאת מהסביבה שהכרתי ולעזוב חברים שהיו איתי מתחילת השירות, הבנתי שעומד בפני אתגר מאוד גדול".

אז  מה גרם לך בסופו של דבר לצאת לקורס קצינים?

"כשהבנתי את המשמעות של זה הבנתי שאני יכולה לתת מעצמי  יותר בתור קצינה ולא רציתי לפספס את ההזדמנות הזאת. זה טוב גם עבורי, כי אני לוקחת מהתהליך הזה את כל מה שאפשר ונותנת את כל מה שאני יכולה לתת".

היו רגעי משבר?

"בטח, זה צא היה קל בכלל. עברתי הרבה משברים במהלך הדרך, קטנים וגדולים, אבל החכמה היא להתגבר על הכל. למדתי להתגבר ולמצוא פתרונות יצירתיים, אלה כלים שלא היו לי לפני כן. הבנתי שגם בתור קצינה יהיו לי אתגרים ומכשולים ושאני צריכה למצוא את הכוחות והדרכים להתגבר על הכל".

מה נותן את הכוח ברגעים הקשים?

"זה שילוב של כמה דברים. קודם כל הייתה לי כל הזמן בראש המחשבה שאני בחרתי בזה, שכבר עברתי דרך ושחבל להספיק באמצע, שאני יכולה ויש לי את הכוח לעבור את הכל. דבר שני החברים מאוד עוזרים ותומכים, אנחנו כולנו באותה סיטואציה ולכן יש לצידי תמיד את אלה שמבינים הכי טוב את מה שאני עוברת. ודבר אחרון, שהוא לא פחות חשוב, סגל תומך ומבין שתמיד היה שם בשבילנו ועזר".

יש כבר תכניות לקריירה צבאית?

"לא, אני עדיין לא שם. נכון להיום אני לא מתכננת קריירה צבאית, אני אתן את המקסימום שלי, אשתחרר, אטוס לחו"ל ואחזור ללימודים אלה כרגע התכניות שלי. יחד עם זאת אני גם יודעת שאי אפשר לתכנן יותר מידי, כי המערכת הצבאית היא מאוד דינאמית ודברים משתנים. מי יודע, אולי בעוד שנה כשתדברי איתי התשובה שלי תהיה אחרת. מבחינתי הכל פתוח".

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה