הכוחות של מיכל



מיכל, 16, חניכה בתנועת הנוער 'כנפיים של קרמבו', נאבקת יחד עם תנועת הנוער שלה במוסכמות החברתיות ומציגה דור חדש של נשים מעוררות השראה

פרטי

לכבוד יום האישה הבינלאומי שהתקיים ב 8 במרץ, ביקשנו מיעל, רכזת התקשורת הצעירה בסניף יבנה של 'כנפיים של קרמבו' – תנועת הנוער היחידה מסוגה בעולם לצעירים עם ובלי צרכים מיוחדים, לבחור דמות נשית מעוררת השראה עבורה,  והיא בחרה במיכל,  אחותה התאומה וחניכה בסניף.

וכך יעל מצדיקה את בחירתה: "עבורי,  אחותי התאומה מיכל, היא הדמות הנשית, מעוררת ההשראה, האולטימטיבית.  היא מהווה דוגמה גם לי וגם לכל מי שבא אתה במגע. מיכל נולדה עם שיתוק מוחין ואפילפסיה והיא נלחמת במוגבלות שלה בכוח בל יתואר.

למיכל יש כוחות נפשיים שלא ראיתי אצל אף אחד אחר וכל יום מחדש היא מראה לי כמה היא חזקה, כמה היא נלחמת במוגבלות שלה וכמה היא מנסה להישאר היא ונאמנה למי שהיא בעולם הזה. לחיות עם שיתוק מוחין כמו שלה זה לא קל, אך היא לוחמת בכל רמ"ח איבריה, ומעולם לא ראתה בנכות שלה כמגבלה אמתית שמונעת ממנה להגשים את מטרותיה.

דוגמה אחת מתוך רבות היא שבכל פעולה בתנועת הנוער 'כנפיים של קרמבו', בה היא חניכה כבר 9 שנים, היא מסרבת לשיר את המורל הידוע "קצב" משום שלפי מילות השיר כולם מזיזים חלקים בגוף שלא באמת כולם מסוגלים להזיז.

אחותי מתמרדת נגד כל מה שלא הוגן. נגד כל המוסכמות החברתיות שמייצרות עוולות, והולכת בדרכה שלה. לכן אני לא מתפלאת שהיא מצאה את עצמה כל כך בקלות ב'כנפיים של קרמבו', תנועה נוער מיוחדת שמובילה שינוי חברתי אמתי. בקרמבו מיכל מצאה מסגרת שמאפשרת לה להביע את עצמה כמה ואיך שתרצה, והיא פועלת ביחד עם חבריה לתנועה ליצירת חברה ישראלית חדשה וטובה יותר.

השבוע, חגגנו את "מסדר הכנפיים" של הסניף, שזה אירוע מסורתי של התנועה, שנערך מידי שנה, ונחגג הפעם בסימן סיפורי פיטר פן. מיכל נתבקשה להביע משאלה אחת מיוחדת לטינקרבל. בזמן שכל חבריה ביקשו דברים כמו לטוס לחו"ל או משחק חדש, מיכל ביקשה שהיא תוכל ללכת. בלי רחמים, ובלי להתלונן, היא פשוט חייכה והפליגה בדמיונה למציאות אחרת, כמו בסיפורים וכפי שהתבקשה לעשות.

מיכל לימדה אותי להסתכל על התמונה המלאה ולראות את הצד הטוב וגם את הצד הפחות טוב בכל דבר. היא לימדה אותי שתמיד אפשר לקום מהנפילה ולא כל צרה היא באמת הדבר הכי נורא שיכול לקרות לנו. כמובן שהיא לימדה אותי שתמיד שווה להילחם על מה שאנחנו אוהבים ובמה שאנחנו מאמינים כדי לייצר מציאות אחרת, טובה יותר לכולם.

נשאלתי מי מסמל בשבילי יותר מכל את יום האישה הבינלאומי ? את המאבק הנשי ואת המסע החשוב של כולנו לחברה צודקת יותר ? אני לא מהססת אפילו לרגע ואומרת בגאווה שאחותי מיכל, היא כל זה ועוד כל כך הרבה מעבר".

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה