דע את הארץ: השיטה המעניינת של פרדס צפוני

$(function(){setImageBanner('36819cb3-1e9c-421b-9af2-7d853ef753bf','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31010,'Image','');})

בבית הספר היסודי "פרדס צפוני" ביבנה לומדים התלמידים על מדינת ישראל בשנתה ה-70 בדרך מקורית- דרך הבולים ומזמינים את תושבי העיר בחודש הקרוב לצפות בתוצרי הילדים

עפ"י תכנית שהוכנה ע"י הנהלת בית הספר למדו התלמידים על הבּוּל כמקור מידע ייחודי, מרתק ורבגוני, הכירו את מבנה הבול, את הַשּׁוֹבֶל, המצורף לעיתים כְּשׁוּלֵי הבול, מוסיף פרטים על תוכנו של הבול בצורה גרפית המשלבת לעיתים טקסט נוסף, ולעיתים מהווה המשך של ציור הבול.

בכל שכבה עסקו בחקר נושא אחר והתוצר היה הכנת בול אישי או קבוצתי הכולל שובל ודף נלווה עם הסבר על עיצוב הבול.

בולים בפרדס צפוני

בחטיבה הצעירה עסקו הילדים בחקר בנושא בעלי חיים בארץ ישראל על פי המודל השש שלבי לחקר כאשר בשלב הסופי הוצגו הבולים והתהליך בפני הכיתה. בשכבת ב' עסקו התלמידים בחקר הצומח בארץ ישראל. דרך סיפורים, שירים, מידע ותמונות הכירו הילדים את הפרחים המוגנים האופייניים ואת העצים המופיעים במקרא ובשבעת המינים. בשכבה ג' עסקו בחקר אתרים בארץ, הכרת המקום בעבר ובהווה, תוך התמקדות באתרים בעיר יבנה- תל יבנה וגן הסנהדרין, כמו כן למדו הילדים על אתרים חשובים במורשת כמו הכותל המערבי. בשכבה ד' עסקו בצורות התיישבות בארץ ובחקר ערים בישראל, בשיעורי מולדת הכירו התלמידים צורות התיישבות שונות בישראל כגון קיבוץ, מושב, עיירת פיתוח, מושב, יישובי ספר, עיר וערכו השוואה ביניהם. בשכבה ה' חקרו התלמידים על אתרים בירושלים, למדו על עיר הקודש ובירת ישראל, נפגשו עם מדרשים, איורים, אגדות ודמויות הקשורות לירושלים. בשכבה ו' חקרו התלמידים על דמויות מפתח בתרבות הישראלית. הילדים למדו במשך כל השנה במסגרת שיעורי מורשת ושפה על דמויות מובילות בתרבות היהודית ישראלית כגון חיים ויצמן, דוד בן גוריון, מנחם בגין, דורון אלמוג, יהודה משי זהב, חנה סנש, אילן רמון, עדה יונת, אסתר רוט שחמורוב, אהוד מנור ועוד כאשר כל דמות מייצגת תחום אחר בתרבות הישראלית.  

תוצרי התלמידים יוצגו במבואת הכניסה במהלך החודש הקרוב והקהל מוזמן להגיע ולהתרשם מהתערוכה המרהיבה.

חוה ויצמן, מורה לאומנות בבית החינוך הקימה את התערוכה בשיתוף עם הצוות החינוכי. מרב אשבר, רכזת תרבות יהודית ישראלית סיכמה את הקמת התערוכה: "במהלך הלמידה בדרך החקר מתמודד התלמיד עם בעיות מורכבות הכרוכות בבחירה ובקבלת החלטות באשר לבחירת נושאים, מקורת מידע, שאלות וחיפוש מענה. היה חשוב לתת לתלמידים הזדמנות להציג את עבודתם כך התאפשר לא רק להרגיש גאווה בהישגיהם, אלא גם להתבונן לאחור על העבודה שעשו ולהבין אותה בהקשר בית ספרי רחב יותר".

מירה צדוק מנהלת בית הספר סיכמה את תהליך הלמידה: "אנו רואים ביהדות ובישראליות תרבות עשירה ודינאמית הממשיכה להתפתח ולהתחדש בכל דור, בעולם הרוח והחוויה, היצירה והעשייה. מטרתנו להעמיק המחויבות למדינה ולכלל החברה הישראלית כל זאת, כחלק בלתי נפרד מפיתוח הזהות האישית. למידה בדרך החקר מאפשרת פיתוח של חשיבה רציונאלית, יצירתית וביקורתית אודות נושאי הלמידה ואף מעודדת יצירת הקשרים וחיפוש אחר ידע המכוונת את התלמיד להסתכלות רחבה וראייה מרובדת, הנחוצה לו במסגרת המיומנויות של המאה ה-21".

 

 

 


 
$(function(){setImageBanner('a3cb11d3-b73c-45a3-b0b9-c236aa5492da','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,31012,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('2de9b863-951e-46d1-8bd6-71ff13597b0f','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,31013,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה