אפשרויות חדשניות ללימוד ותעסוקה



"אם לא תלמד לא תגיע רחוק", "כדי להצליח בחיים את חייבת תואר" – מי מאיתנו לא שמע משפטים כאלו ואחרים מההורים שלנו, שכל כך רצו בשבילנו שנצליח? והם צדקו. החלום של ההורים שלנו, בעיקר של אלו שלא זכו לרכוש השכלה גבוהה, היה שנלמד באוניברסיטה, שנקבל תואר ושנזכה לחיים טובים ונוחים משלהם עם פרנסה מתגמלת.

מאת: מיכל ליטבק, חברת אסכולי

כיום, כאשר לימודים גבוהים הם כבר חלק ממסלול החיים הטבעי, עולה השאלה: האם זה הכרחי? האם כדי להיות בעל מקצוע מכניס ומספק (גם כלכלית וגם רוחנית) חייבים שנים של לימודים גבוהים? התשובה היא כמובן: תלוי.

ישנם מקצועות שמחייבים לימודים במוסדות להשכלה גבוהה, כמו אוניברסיטאות ומכללות, ואין דרך אחרת לרכוש אותם. עם זאת, קיימות היום הרבה אפשרויות אחרות וחדשניות לרכוש מקצוע ומיומנויות שמאפשרות לזכות בעבודה מספקת שתואמת את נטיות הלב שלנו. אפשרות בולטת ומתקדמת היא לימודים באמצעות קורסים אונליין.

עולם הלמידה עבר תהפוכות ושינויים רבים מאוד לאורך השנים ובמיוחד במהלך העשור האחרון. שנות האלפיים הביאו עמן חידושים ופיתוחים רבים, שהשתלבו בהצלחה בעולם הלמידה, שגם הפך לעדכני ולידידותי הרבה יותר. תרמו לכל אלה התפתחות האינטרנט והתפתחות המכשירים הדיגיטליים השונים, כמו הטלפונים החכמים והטאבלטים, המשמשים כיום ככלי חשוב ומרכזי מאוד בתהליך הלמידה עצמו.

מהפכת הלמידה באמצעות האינטרנט לא פוסחת גם על המוסדות להשכלה גבוהה שמבינים לאן העולם צועד, מודעים לפופולריות הרבה לה זוכים קורסים עדכניים ואיכותיים שמופקים בדיגיטל ומכירים בשאר היתרונות שיש לקורסים אלו על פני לימוד בכיתה ולכן משלבים יותר ויותר לימודים מקוונים כחלק מסל המוצרים שלהם.

לימודים און ליין

גם מוסדות להשכלה גבוהה מתחילים לשלב לימודים פרונטליים ולימודים מקוונים

ככלל, לרוב אין התנגשות בין רכישת השכלה או מקצוע בדרכים הקלאסיות של לימוד באוניברסיטאות ובמכללות לבין התמקצעות או רכישת מיומנויות באמצעות קורסים דיגיטליים. אלו יכולים להשלים אחד את השני כאשר הלימוד המקוון משמש להעמקת הידע, להתמקצעות בתחום ספציפי יותר וכמובן לחזרה ולתרגול.

בואו ניקח לדוגמה את לימודי הרפואה. מקצועות הרפואה כוללים, כמובן, לא מעט שיעורים מעשיים, המתבססים על התנסות בפועל של הסטודנטים לצורך צבירת ידע ורכישת ניסיון. כמובן שכחלק מלימודי מקצוע הרפואה לא ניתן לוותר על הפרקטיקה. אולם גם במקצוע זה, ככל הנראה, ישולבו בעתיד קורסים מקוונים בחלק מהשיעורים התיאורטיים.

השילוב הזה, מלבד יתרונות של עלויות ונוחות, יכול לגוון מאוד את תוכנית הלימודים הארוכה, לעורר עניין בקרב הסטודנטים ובנוסף על כך, תורם לפיתוח יכולות טכנולוגיות, שנדרשות גם בלימודי רפואה, כמו עבודה מול המחשב.

תחום נוסף שבו הלימודים באמצעות האינטרנט תפסו תאוצה והפכו לגורם הכשרה מקצועי ודומיננטי הוא כל הידע הנדרש היום מבעלי עסקים. אם בעבר בעל עסק היה יזם שעסק, לדוגמה, ברכישת סחורה ומכירתה, ולקוחות מהאזור הגיעו אליו כי לא היו להם אפשרויות בחירה אחרות, זהו מצב שכמעט ולא קיים היום.

כיום בעל עסק צריך להיות בעל הבנה שיווקית בעיקר במדיות החברתיות והדיגיטליות השונות כמו פייסבוק, אינסטגרם וגוגל. כל עסק, ואין זה משנה מהו התחום, נדרש היום לעמוד בתחרות מול מתחרים שונים ורבים ולא רק מול בעל החנות הדומה ברחוב מולו. עליו להתמודד על אותו פלח שוק מול חנויות דיגיטליות ברשת האינטרנט, מול בעלי עסקים באזורים אחרים בארץ, מול מוכרים בסין וליצור לעצמו בידול אטרקטיבי מול לקוחות מבולבלים שלפניהם שפע אפשרויות בחירה. ומה לגבי ניהול העסק עצמו? פעמים רבות נדרשת הכרות עם תוכנה ספציפית או עם היבטי ניהול עסקיים נוספים כגון כל נושא הנהלת החשבונות של העסק.

בעלי עסקים הם אנשים עסוקים מטבעם ונסיעה להשתלמויות וקורסים היא טרחה, במיוחד כאשר לא ניתן למצוא הכשרות באזורים הקרובים למקום המגורים של אותו יזם. כל תחום ההכשרה לניהול עסקים, בעיקר עסקים קטנים ובינוניים, תפס תאוצה בשנים האחרונות בזכות רשת האינטרנט וניתן למצוא היום שפע עצום של קורסים מקוונים.

ערן שטרן, מנטור עסקי ומרצה מבוקש ליצירת שינויים גדולים ופריצות דרך, מחבר רב-המכר "להגשים – מימוש אישי וכלכלי בעולם מלא אפשרויות" והספר החדש "להתעורר" מספר: "כבר ב-2012 התחלתי ליצור עבור הלקוחות שלי קורסים והכשרות מקוונות שהם משתמשים בהם דרך האינטרנט. ראיתי את הפריחה שמתרחשת בתחום הזה בעולם ובעיקר בארה"ב.

בהתחלה פשוט הייתי צורך בעצמי הרבה מאד קורסים והדרכות עסקיות מחו"ל וחוסך הרבה זמן וכסף לעצמי. בהמשך, הבנתי שכבעל עסק, שעוסק בעצמו במתן כלים והדרכות לבעלי עסקים, יש כאן הזדמנות שאסור לי לפספס אותה. מאז יצרתי אינספור הדרכות וקורסים דיגיטליים שמשווקים במגוון רחב של ערוצים שגם מייצרים לי הכנסות נוספות וגם מביאים אלי לקוחות חדשים, לא רק מהארץ אלא בכלל מהעולם, שבאופן רגיל אולי אפילו לא היו מגיעים אלי. גם היום אני ממשיך לצרוך הרבה מאד תוכן ונחשף לידע חדש דרך הקורסים הדיגיטליים.

באופן הזה אני יכול ללמוד מאנשים המובילים בתחומם בכל העולם, שבדרך אחרת הסיכוי שהייתי יכול ללמוד מהם הוא קטן מאד. אני מאמין שהתחום הזה הוא עדיין רק בחיתולים כאן בארץ, ויש פה הזדמנות מדהימה להרבה מאד אנשים להמשיך להתפתח, ולפתח את עצמם ואת העיסוקים שלהם בקלות, במהירות ומאד מאד בזול ביחס למה שהיה נדרש מהם בדרך הלימוד המסורתית."

באמצעות לימודים מקוונים ניתן לרכוש ידע במקצועות מבוקשים ומשתלמים שאוניברסיטאות או מכללות אינם בהכרח המקום ללמוד אותם. אם בעבר, כדי ללמוד מקצוע, היה צורך להשתתף בקורס פרונטלי או לשלב לימודים במספר קורסים שנמשכו על פני תקופה ארוכה, אפשר היום ללמוד מקצועות אלו דרך מסך המחשב בבית. ברחבי ברשת, הן באתרים פרטיים והן באתרי קורסים ייעודיים ניתן ללמוד מגוון רחב של מקצועות וההכשרות. באתר Myco, פלטפורמת קורסים חדשנית וייחודית ניתן למצוא שפע עצום של קורסים ייעודיים והכשרות בכל תחום.

תוכלו ללמוד שם מקצועות מעולם העיצוב, הצילום והגרפיקה, מקצועות מעולם המחשבים והתכנות, אפשר להתמקצע בעולמות של שוק ההון והנדל"ן, לרכוש ידע בשפות, להפוך לבעל מקצוע משתלם ומבוקש כמומחה בשיווק דיגיטלי ועוד אינספור אפשרויות לימוד כיד הדמיון הטובה.

כמעט בכל יום נולד קורס דיגיטלי חדש שיכול להחליף לימודים פרונטליים והעתיד צופה שעוד ועוד מקצועות יילמדו דרך מסך המחשב בזכות היתרונות הרבים ששיטת לימוד זו מביאה. למידה עצמאית, בישיבה מול המחשב מבטלת את ההשפעה שיש למיקום הגיאוגרפי של הלומד ומפצה על חוסר הנוחות שבנסיעה מרוחקת, ניתן ללמוד בכל שעה ולא על חשבון זמן עבודה, כל אחד יכול ללמוד בקצב שלו, לחזור על הצפייה ועל החומרים ככל שנדרש וללא הגבלה ולא פחות חשוב, קורסים דיגיטליים הם על פי רוב זולים יותר מכל קורס פרונטלי מקביל.

לסיכום, אין ספק שלימודים והכשרות הם עדיין העתיד והם ההזדמנות של כל אחד לחיים טובים יותר. לימודים הם הבסיס לצלחה אישית ומקצועית. טוב וכדאי לדעת שהיום כל האפשרויות פתוחות בפני כל אחד, ללא תנאים מקדימים. לכולם יש הזדמנות שווה ללא תלות במצב סוציו-אקונומי, ללא תלות בגיל וללא תלות במקום מגורים.

קורסי אונליין מהווים אפשרות נפלאה, הפתוחה בפני כל אחד והטכנולוגיה הנוכחית מעניקה לכל אחד ואחת הזדמנות מצוינת ללמוד, להתפתח ולהיחשף למגוון עצום של אפשרויות, כך שכל אחד יוכל למצוא את הנתיב המושלם עבורו.

ניתן ליצור קשר עם אתר Myco ולקבל מידע נוסף על מגוון אפשרויות הלימוד המתקדמות.

לכל הקורסים לחצו כאן 


 
$(function(){setImageBanner('95c136b6-c9f6-4539-b74b-cdb4f8a1bcf3','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,33501,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('a007ed7d-acc4-4e24-a21c-c56a1cd6e20d','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,33502,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה