הזקת - שילמת



בסיוע עוה"ד שדה לקוח משרדה זכה ב-20,000 ₪ בגין נזק בדירתו

אל משרדה של עוה"ד רעות שדה הגיע גבר בשנות השבעים לחייו והחל לגולל את סיפורו בפניה:

הלקוח, אזרח וותיק, נשוי ואב לחמישה ילדים ו-11 נכדים, המתגורר בדירה בת 3 חדרים אשר בבעלותו ומהווה כל רכושו.

לפני למעלה משנה נתגלו ליקויים חמורים בדירתו של הלקוח הנובעים מהזנחה מחפירה של הדירה שממוקמת מעל דירה אשר בבעלות חברה משכנת מוכרת והיעדר טיפול בבעיות הצנרת שבדירת החברה המשכנת. בחלקים רבים בביתו של הלקוח נתגלו קילופים ופיצוצים בהם יש טחב היוצר ריח רע מאוד וגורם לנזקים בריאותיים. בנוסף לאמור, ישנן נזילות שונות המצריכות הנחת דליים במקומות שונים בבית.

מיותר לציין כי, ליקויים אלו מנעו מהלקוח כל אפשרות לנהל אורח חיים תקין בביתו, כך שבמקום להתרווח בביתו שלו בשארית חייו הוא נאלץ לסבול מעוגמת נפש קשה, מריח רע וחריף בביתו שלו, כל זאת כשהוא מהלך בין הטיפות תרתי משמע ובין דליי המים- והכל לאורך תקופה ארוכה של למעלה משנה.

בשלב זה פנה הלקוח לעוה"ד רעות שדה וסיפר לה אודות המקרה. עוה"ד רעות שדה, הקשיבה לסיפורו בקשב רב, נטלה את הייצוג בתיק וניגשה מיד לעבודה.

תחילה, עוה"ד רעות שדה שלחה מכתב התראה המגובה בשלל אסמכתאות לחברה המשכנת. עקב הפנייה, החברה המשכנת שלחה פקחים מטעמה לדירתו של הלקוח. לאור ממצאי הפקחים, אשר קבעו כי החברה המשכנת היא שאחראית לנזקי הדירה, הודיעה החברה המשכנת כי היא נוטלת על עצמה את מלוא האחריות והיא תשלח לביתו איש מקצוע לתיקון הליקויים.

על אף "נטילת האחריות" החברה המשכנת נמנעה מלשלוח אנשי מקצוע לתיקון הליקויים לאורך תקופה ארוכה, על אף  פניות חוזרות ונשנות לתיקון הליקויים.

משכך עוה"ד רעות שדה הגישה לבית משפט השלום כתב תביעה כנגד החברה המשכנת. עוה"ד רעות שדה טענה כי, החברה המשכנת התרשלה בתחזוקת דירה שבבעלותה, ולאור רשלנותה נגרמו לדירת הלקוח נזקים כבדים. כמו כן עוה"ד רעות שדה טענה כי, ללקוח נגרמה עוגמת נפש קשה לאורך תקופה ארוכה בה לא יכול היה לקיים אורח חיים תקין בביתו לאור מחדלי החברה המשכנת.

החברה המשכנת טענה מנגד כי, מדובר בליקויים מינוריים בלבד בסכומים זניחים. עוד הוסיפה כי, כבר בימים הקרובים ישלחו אנשי מקצוע לתיקון הליקויים בדירת הלקוח.  

ואולם, תיקון הליקויים לא החזיק מים ותוך תקופה קצרה בת כחודשיים בלבד המצב שב לקדמותו וכלל הליקויים עודם נמצאים בדירת הלקוח.

לאור האמור עוה"ד רעות שדה הגישה בקשה למינוי מומחה מטעם בית המשפט, אשר יקבע מאין נובעים הליקויים בדירת הלקוח ומהו גובה הנזק.

בית המשפט נעתר לבקשה ומינה מומחה אשר קבע באופן חד משמעי כי הליקויים בדירת הלקוח נוצרו עקב ליקויים חמורים בדירת החברה המשכנת. המומחה טען כי, גובה הנזק בדירתו של הלקוח עומד על סך של כ-9,000 ₪.

לאחר הגשת חוות הדעת מטעם המומחה, בית המשפט זימן את הצדדים לדיון אשר בסיומו פסק כי, החברה המשכנת היא שאחראית לנזקים החמורים בדירתו של הלקוח. עוד נפסק כי, מלבד הנזק בדירה ליקויים אלו גרמו לנזק נפשי ללקוח ולעוגמת נפש אשר מתמשכת לאורך תקופה ארוכה. לאור האמור בית המשפט הורה כי, על החברה המשכנת לשאת במלוא שכר המומחה, שכ"ט עו"ד, עלות הנזקים לדירה ופיצוי בגין עוגמת נפש בסך של 20,000 ₪ סה"כ.

עוה"ד רעות שדה: "שמחתי לסייע ללקוח לעמוד על מלוא זכויותיו, כך יוכל לחזור לנהל אורח חיים תקין בבית מגוריו לאחר תקופה ארוכה בה סבל מליקויים מתמשכים אשר הזיקו לנפשו ובריאותו. באם הנך מצוי בסיטואציה דומה, מומלץ להיוועץ עם עורך דין העוסק בתחום בכדי שזה יוכל לייעץ לך וללוות אותך לאורך ההליך".

 

 

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה