"יש לי דם של מכבי יבנה"



אחרי עונה מוצלחת עם בית"ר יבנה וכשבאמתחתו כבר 18 שנה על הקווים, ניסים גיטר מאמין שהגיע הזמן שלו לקבל את התפקיד היוקרתי ביותר בספורט המקומי: המאמן של מכבי. קצת על האיש שלא יודע מה זה לוותר – ונחשב לווינר גדול. האם זו השנה שלו?

ניסים גיטר (42) כבר הרבה זמן בסביבה. הוא יבנאי במקור, מכיר את כולם, כולם מכירים אותו. הוא כבר עבר הכל בכדורגל בעיר, אבל עוד לא זכה לכבוד השמור לרוב למאמנים מקומיים: קבלת המושכות בקבוצה הבוגרת של מכבי יבנה.

גיטר נשוי לעדי ואבא לאדם (15) וסהר (13). מלבד הכדורגל, הוא גם מורה לנהיגה ומנהל עסק להפקת אירועי בוטיק והשכרת ציוד.

הוא גדל במכבי יבנה ושיחק בכל שנתוני הגיל, כאשר את מדי הקבוצה הבוגרת לבש משנת 94 ועד 99 תחת מאמנים כמו פוגל, ראובן אלקבץ ויהודה זגורי. בשנת 2000 הוא נפצע בברכו, קרע את הרצועה הצולבת וכך, בגיל 24 בלבד, עבר לתפקיד המאמן.

ניסים גיטר. הזמן שלו?

שנתיים בלבד לאחר מכן, פוגל זיהה את הפוטנציאל הטמון בכישרון הצעיר ולקח אותו תחת חסותו למשך שנתיים, כשבהמשך גיטר אף אימן במחלקות הנוער של הקבוצה וגם לצידו של יוסי זוזוט כמאמן כושר בבוגרים – ובעונת העלייה המפורסמת כעוזר מאמן.

החל מ-2013 אימן גיטר את קבוצת הנוער של המועדון במשך שלוש עונות כאשר בעונה הראשונה כמעט והצליחה הקבוצה להעפיל לליגת העל לנוער וסיימה רק במקום השני ובעונה החולפת הצליח לקחת את בית"ר יבנה ממצב של כמעט פירוק, למצב של צעד מעליית ליגה, דבר שלא צלח לבסוף.

לא כולם יודעים או זוכרים, אך הוריו של גיטר היו בזמנו הבעלים של חברת ההסעות הגדולה ביבנה ובאזור כולו "יבנה תור". "אבי "מונדק" גיטר ז"ל היה חבר הנהלה וגם הנהג של הקבוצה ואני בהיותי הבן של הנהג כילד בן 10 ולאורך כל חיי המתבגרים הייתי נוסע עם מכבי יבנה האמתית, יושב תמיד בשורה השנייה באוטובוס ושומע את כל הסודות. אני זוכר את פוגל, מירו בן שמעון, מנשה עלוואה, משפחת פרץ, פרדי לסנר, גבי עשור, בני טבק, בוני גינסבורג, שוקו נומדר וכמובן ג'קי לוי שוערה האגדי של הקבוצה. למעשה, הייתי אומר שבדמי זורם דם של מכבי יבנה", אומר גיטר.

המאמן דיבר על העונה החולפת בבית"ר: "מבחינה מקצועית אני חושב שהצלחנו להציג בחלקים גדולים של העונה כדורגל טוב, שלפעמים לא תאם את ליגה ג'. ככל שהעונה התקדמה הצלחנו להשתפר יותר ויותר ולמעשה מהמחזור השמיני ועד האחרון היה לנו הפסד אחד בודד".

בתחילת העונה כמעט ולא הייתה קבוצה. אתה חושב שמה שהשגתם זה היה המקסימום שאפשר להשיג?

"למי שהגיע וראה בתחילת העונה את סגל השחקנים הצעיר והאלמוני שהגיע לבית"ר יבנה היה מאוד סקפטי וחשב לעצמו שייקח זמן עד שנצליח לבנות פה משהו,  את כל משחקי האימון הפסדנו למעט תיקו אחד. הכל זז לאט, עד שהגיעה פתיחת העונה וניצחנו את כל קבוצות הצמרת וכאן הבנתי שאפשר להשיג משהו העונה. בהמשך נקלענו לסדרה לא טובה והנחתי שזו תהיה עונה לא טובה וצריך לשנות קצת דברים כדי שנדע לאן פנינו מועדות העונה אז הגיעו שחקנים והתחלנו שוב לנצח ופתאום אנחנו חזק למעלה".

פוגל. "מורי ורבי"

"מנקודת מבטי, ברגע שהיינו במעמד של עליית ליגה ולא הצלחנו אז לא השגנו את המקסימום", הוסיף המאמן בכנות. "ברור לכולם שהמטרות בתחילת העונה היו שונות ואף אחד לא חלם שנגיע לרמה כזו ושנהיה שותפים לצמרת הגבוהה ונילחם על עלייה עד השריקה האחרונה. מצד שני אפשר לומר שבית"ר יבנה היום נחשבת לקבוצה מאוד רצינית. היו פה שחקנים וותיקים ששיחקו כאן לראשונה והם יהיו שגרירים טובים של המועדון כי הם ראו את הסדר והרצינות והמקצועיות שלו אז אם להתנחם במשהו אפשר בוודאי לומר שבית"ר קיבעה את שמה הטוב כמועדון רציני לכל דבר ועניין".

מה אתה חושב שבית"ר יבנה צריכה לשמר מהעונה הזו?

"קודם כל צריך לדאוג שכל חברי ההנהלה ימשיכו ואשר שטרית היו"ר בפרט מפני שהוא העוגן הכלכלי היחידי של הקבוצה. העירייה נותנת כסף ועוזרת לקבוצה אך כדי להחזיק אותה מבחינה כלכלית לא די בכך וההוצאות הן מאוד גדולות. לכן חשוב שאשר יהיה פה כי אין אף אחד אחר שמוכן להשקיע בקבוצה. בהיבט המקצועי, החזרתי הרבה שחקנים עם דם יבנאי, שחקנים וותיקים לצד צעירים והם יהיו הבסיס להמשך הדרך של בית"ר יבנה וגם על זה חשוב לשמור. אם שני הדברים האלה יתקיימו אז לבית"ר צפוי עתיד טוב".

ומה היא צריכה לשפר?

"בית"ר יבנה צריכה למתג את עצמה יותר. חברי ההנהלה חייבים למצוא עוד מקורות מימון בדמות ספונסרים למיניהם שיזניקו את המועדון לרמות הגבוהות, הקבוצה חייבת לדרוש מעצמה להיות יותר בקדמה ולהיות בקו אחד עם המציאות העכשווית הן מבחינה מקצועית והן מבחינה שיווקית, להיות יותר מעורבת בקהילה המקומית וגם באפיק המודרני של הרשתות החברתיות. מהמקום שלי אני חושב  שבית"ר יבנה צריכה לחשוב יותר מקצועי ולכוון למקומות אחרים. בסה"כ יש תשתית טובה של הנהלה, שחקנים ומתקן ראוי. אם שאר הדברים יתווספו אז המועדון ישודרג".

במה ניסים גיטר השתדרג מהעונה החולפת? זו הייתה עונה לא פשוטה.

"זו הייתה עונה לא פשוטה ולמרות שזו ליגה ג' זה לא הרגיש בכלל ככה, בכל אימון ומשחק הרגשתי שאני לומד עוד ועוד. השדרוג שלי הגיע בהתמודדות לבד במגרש ועם כל שחקן ושחקן. צריך לזכור שאלו לא שחקני נוער וגם לא שחקנים מקצוענים, חלקם חיילים שמגיעים ישר מהבסיס, השאר עובדים מ-6 בבוקר ועד 18:00 בערב. כמובן חלקם נשואים ועם ילדים כך שהיה צריך לדעת איך להחזיק סגל כזה גדול המונה 26 שחקנים, איך לגרום להם להגיע ואיך להתנהל מולם ואיתם".

מה היה חסר לקבוצה בשביל לעלות בחזרה לליגה ב' בתוך עונה?

"אם נהיה שטחיים ונאמר זאת בקצרה, היה חסר לנו ניצחון אחד כדי לעלות או לפחות נקודה כדי להיכנס לפלייאוף ואם נרצה להרחיב קצת, אז לקח לנו קצת יותר זמן משאר הקבוצות כדי להרחיב את הסגל ולשפר אותו וידוע שבליגה הזו אם יש לך 2-3 הפסדים  אז הסיפור שלך גמור וכך היה לנו בסיבוב הראשון. במבט לאחור, זה מה שהכריע וחרץ לנו את גורל העלייה".

שחקני בית"ר יבנה. עשו התקדמות אדירה

מה לדעתך יהיה עם בית"ר יבנה בעונה הבאה? מתחילת העונה תצהיר על עלייה?

,אני חושב שמועדון או מאמן לא צריך להצהיר על עלייה עוד לפני ששיחקו משחק אחד וגם לא אחרי כמה משחקים. אני חושב שיהיה יותר חכם להציב מטרות כלליות כאשר ענין העלית ליגה מוזכר שם. המועדון והעומד בראשו צריך להיות צנוע, ריאלי ולא יהיר,  הרי ברגע שמצהירים דבר גדול שכזה מיד נוצר לחץ אצל חלק מהשחקנים. נגדיל ונומר ששאר קבוצות הליגה כבר מאותגרות מולך ומקבלות מוטיבציית יתר וחבל שמועדון שם לעצמו מקלות בגלגלים".

"לעומת זאת", הוסיף גיטר, מועדון עם מסורת של אליפויות וכזה שנמצא בדרך קבע בצמרת הגבוהה של הכדורגל, יכול תמיד לבוא ולומר שאליפות זו המטרה העיקרית של המועדון שכבר מותאם ומורגל לעמוד בלחצים, זאת בשונה ממועדון חדש שנמצא בבנייה, שזה בעצם לא סותר את השאיפות שלו כהוא זה. אז אני חושב שבית"ר יבנה יכולה וצריכה לשאוף לעלות ליגה וצריכה לכוון לשם. אם התקציב לפתע יגדל פלאים ויגיעו לפה שחקנים נוספים, אז לא יהיה מנוס אלא פשוט לומר "אנחנו רוצים לעלות ליגה".

 

 

אתה ממשיך בקבוצה?

"אני כרגע לא יודע  אם אני אמשיך. בסה"כ הייתה לי עונה מאוד טובה והיה מאוד כיף לעבוד עם השחקנים והצוות הניהולי. אני מאמין שבקרוב נתכנס ונקבל החלטות".

יש הרבה אנשים יקרים בבית"ר שרואים במועדון סוג של שליחות. תרצה אולי להגיד להם משהו?

"כמו שציינתי בראשית דברי כל מי שמעורב בקבוצה נותן הכל מעצמו והכל מגיע מאהבה אמיתית ונטולת אינטרס אישי. ההתנהלות מול השחקנים היא כאילו הם הבנים שלהם ומפה מגיעה התחושה המשפחתית הגדולה שכולם מרגישים. יש את אשר שטרית היו"ר שתומך כלכלית בקבוצה ואם הוא לא היה אז בית"ר לא הייתה קיימת. יש את אשר שטרית  המנהל שבזכותו ישנו ניהול של ליגה לאומית ויותר, לאשר יש ניסיון עשיר עוד מימי מכבי יבנה ומרמורק והרווח הוא כולו של המועדון. הקשר שלו הוא מאוד אישי עם כל שחקן ושחקן וזה סוד ההצלחה בצד הניהולי. יש גם את אשר דדיה  שהוא מנהל המשק, הוא דואג לסדר ולניקיון של המועדון, דואג שלכל שחקן יחכו הבגדים שלו ואפילו בימים הקרים של החורף כל שחקן מקבל ממנו כוס תה חם, כולל אני. מאחורי הקלעים יש את יחיאל איטח שדואג להשלמות בקבוצה והוא יד ימינו של אשר המנהל. ויש כמובן את "פוגל" שהוא אחראי על הקשר מול העיריה בתחום הכלכלי, בצד המקצועי הוא דואג להביא שחקנים בזכות קשריו הרבים ולמעשה אפשר לומר שפוגל הוא מורי ורבי והוא מלווה אותי לאורך כל הדרך עוד מצעירותי בבית ספר לכדורגל ובהמשך כאשר הוא זימן אותי לבוגרים. אפילו בהמשך זכיתי לעבוד איתו בבוגרים, הייתי עוזר מאמן שלו כך שאפשר לומר שהוא דמות מאוד מרכזית וחשובה בחיי".

באופן אישי, אתה מאמן כבר הרבה שנים, חווית הרבה הצלחות, אולי הגיע הזמן שניסים גיטר יאמן גם את מכבי יבנה?

"אני חושב שהגיע הזמן ומאמין שכל דבר מגיע בזמן שלו וגם הזמן שלי יגיע. אני מאמין ביכולות שלי. אני כבר 17 שנים מאמן ואף שיחקתי ברמות הגבוהות בשנות ה-90 במכבי יבנה. אני יודע מה מכבי יבנה צריכה ואני לא מדבר רק על יכולת מקצועית אלא יכולת לקשר בין כל מערכות הקבוצה. אני מדבר על היכולת להגיע לכל שחקן ושחקן ולגרום לקבוצה להיות מלוכדת סביב מטרה משותפת,  בעידן המודרני אפשר לראות סרטונים של אימונים ולהעביר את אותו אימון, מה שלא מראים בסרטונים זה איך לתקן ליקויים, דבר שלא מלמדים שם זה איך להיכנס לראש של השחקן,  פסיכולוגיה בספורט היא מרכיב בלתי נפרד מהדרך של קבוצה והיא חלק מתהליך של בניה והתנהלות בשוטף במהלך העונה ופה נכנס התפקיד של המאמן".

"לפעמים מה שאנחנו צריכים נמצא קרוב ולא צריך ללכת רחוק ולחפש. ביום טוב ורגוע של העומדים בראשה של מכבי יבנה וללא לחצים של ממליצים ומקורבים, אני חושב שיש ביכולתי להוביל את מכבי יבנה".

אתה מצפה להיות חלק מהמועמדים לאימון מכבי יבנה בעונה הבאה?

"ביום שהתחלתי לאמן פה, בתחילת דרכי, המטרה שלי הייתה מאוד ברורה והיא להגיע לבוגרים. הוכחתי את עצמי ולעצמי שאני יכול להוביל את מכבי יבנה ויש לי מה שצריך ואני אומר את זה ממקום של ביטחון וצניעות. אני לוקח בחשבון גם שלא אהיה מועמד מכל מיני סיבות, מאוד יכול להיות שחסר לי מי שיעשה לי לובי או שיהיו לי "מקורבים" שידברו בשבילי או בשמי, אבל מה זה שווה? להגיע לצמרת בדרך הזו? אני יגיע לשם או לכל קבוצה אחרת כי אני ראוי. בכל קבוצה שאהיה אני לא צריך חוזה מפוצץ או חוזה דרקוני, כזה ששומר עלי. הפרנסה שלי בחיים לא מגיעה מהכדורגל ומכאן מגיע האינטרס הנקי והטהור שהוא נטו לקדם את המועדון ושחקניו".


 
$(function(){setImageBanner('bf0e778a-4952-4ce3-a778-cee2dd055199','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('753dae77-0943-42d3-b1dc-3e3f074f2a67','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה