מחאת החיילות: מדוע מדי הנשים צמודים בכל המקומות הלא נכונים?



כבר שנים רבות שחיילות מתלוננות על מכנס מדי ה-א' אותו מנפיק הצבא. הוא לא מחמיא, לא נוח ודורש מחיילות להוציא מכספן האישי אצל תופרת כדי למנוע מהם להיראות כמו שק תפוחי אדמה. אולם, אנחנו לא באות לדבר על הפן האופנתי שבמכנס זה, אלא עם הפן הבריאותי. בתור חיילות צה"ל הנדרשות כל שירותן להסתובב על מדי א', אנו סובלות כל דקה ביום מכאב ואי נוחות בגללו

חיילות - צילום אילוסטרציה: דו"צ

"במרוצת השנים הוחלף הבד ששימש לייצור מדי הא' לחיילי החובה – מכותנה לבד סינטטי, ולאחר מכן לסוג בד בשם דקרון. החלטה זו התקבלה בשל ייתרונותיו הרבים של הבד שכן הוא עמיד, קל, נוח וגם זול לייצור." כתוב באתר מיט"ב בנושא מדי ה-א'. ברצוננו לחלוק על דעתם- הבעיה העיקרית בבד הדקרון היא שהוא לא נמתח, ולכן לא יכול לשבת על גופנו בצורה נוחה. גופנו משתנה עם הזמן- אנו מרזות, משמינות ואף פשוט מתמלאות במקומות מסויימים. ברגע שדבר כזה קורה, המכנס לא יכול להימתח ולהתאים את עצמו אלינו. כך יוצא שמי שבחרה להצר את המכנס שלה מדי סובלת מכאבים שלהם גם השלכות רפואיות חמורות.

לא ניתן להתחמק מהכאב. יום יום, במשך שנתיים לפחות אנחנו עסוקות בלמשוך את המכנס כלפי מטה מבין הירכיים. לאורך כל השירות אנו מרגישות כאב ולחץ בזמן ישיבה, עמידה, התכופפות ואחרי כל ארוחה. זאת מכיוון שבמקום להימתח סביב הירכיים מכנס הדקרון עולה מעליהן ונמשך בכוח רב לתוך איברינו הרגישים. כמובן שלמרות שאנו מושכות אותו למטה, תוך כמה צעדים הוא עולה חזרה למעלה.

כמובן שהכאב עצמו הוא רק קצה הקרחון- המכנס הצמוד והלוחץ עלול לגרום לסיבוכים בריאותיים שונים. ברשימה מופיעות בעיות כגון פוליקוליטיס, דלקת שעלולה להיגרם כאשר הבגד צמוד באיזור הישבן והירכיים, והגבלת זרימת דם לרגליים. בבגדים הדוקים, בעיקר כשהם סינתטיים ובמיוחד בקיץ, יש בעיה משמעותית של אוורור שבעקבותה נוצרים חימום מקומי והזעות- סביבה אופטימלית לגדילה של פטריות וחיידקים. המכנסיים אף לוחצים על האיברים הפנימיים, מגבילים את היכולת לנשום, מפריעים למערכת העיכול לפעול באופן תקין ומעודדים צרבות.

מטרתה של עצומה זו היא להביא את הנושא לתשומת לבם של בכירי צה"ל, על מנת שיעזרו לנו למצוא פתרון לבעיה. הפתרון שהגינו אנחנו- להיפטר מבד הדקרון במכנסי ה-א' ולהחליפו בבד נמתח. כך הוא יוכל להתאים את עצמו לגופנו ולא להוות מטרד ולגרום לנזק. כוונתנו היא לא להסתובב במכנס צמוד דגם "טייטץ", אך ודאי ישנם בדים אחרים שיוכלו לשמור על בריאותנו תוך כדי שמירה על הופעתן הייצוגית של החיילות"

לחתימה על העצומה


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה