נכים???? הצחקתם את יונה וז'קי דחבש מיבנה...



למרות שהם מרותקים לכסא גלגלים הם רוקדים ריקודי עם ופעמיים בשבוע הם מתנדבים במשטרה.
יונה וז'קי הם זוג נכים אולם התחושה שהם יותר פעילים מכל זוג שאינו מוגבל.
הצדעה לזוג היפה

יונה וז'קי דחבש

יונה וז'קי דחבש  "אנחנו מתנדבים במוקד 100 של משטרת ישראל, רוקדים ריקודי עם על כיסאות גלגלים, אנו עסוקים מאוד אין לנו זמן להתפנק ולהיות פנסיונרים". אומר לי ז'קי דחבש ועיניו נוצצות. יונה וז'קי דחבש מרחוב שבזי ביבנה גידלו 3 ילדים נפלאים. "למרות הנכות שלי גידלתי 3 ילדים ויצאתי לעבודה, עבדתי בטלרד עשרות שנים". אומרת יונה כשהיא מארחת אותי בביתה שביבנה. יונה וז'קי נכי פוליו הוכיחו לא פעם שלמרות המגבלה שלהם הם יכולים לעשות כמעט הכול. לפני שנים רבות הם הגיעו לחוג ריקודי עם על כסאות גלגלים ומאז הם מפזזים על הרחבה ללא הפסקה. לפני מספר שנים הם יצאו לפנסיה מטלרד בהם עבדו שנים רבות". השתגעתי בבית וחיפשתי מקום להתנדב בו נרשמתי בקופת חולים ביבנה ברחובות ובקפלן רציתי להתנדב במסגרת המשמר האזרחי נרשמתי בתחנות ביבנה ורחובות ואמרו לי שיחזירו לי תשובה" מחייכת יונה,"רק רציתי להרגיש שאני יכולה לתרום לחברה למרות הנכות שלי". היא אומרת.

והצלחתם למצוא מקום שבו תוכלו להתנדב?

כן. לפני שנה קראנו שמשטרת ישראל מחפשת מתנדבים למוקד החירום 100. הרמתי טלפון ואמרתי שלום אני ובעלי חולים במחלת הפוליו אנו נכים אך הידיים והראש שלנו עובדים ואנחנו יכולים להתנדב. כמה שעות מאוחר יותר זימנו אותנו להגיע לראיון. ביקשו מאיתנו להביא להם עוד כמה נכים, הבאנו כמה חברים שלנו שרוקדים איתנו ריקודי עם עם כסאות גלגלים. לאחר שהגיעו 20 נכים משטרת ישראל התחילה להכשיר אותנו כמוקדנים במוקד החירום 100

כמה זמן לקח להכשיר אתכם?

היו 10 מפגשים, לימדו אותנו איך לדבר בטלפון, איך לדלות פרטים, איך להרגיע את האנשים ואיך המוקד פועל.

מה אתם עושים במוקד 100?

יונה: "אנחנו מתנדבים במוקד המשטרה בתל-אביב פעמיים בשבוע בימי ראשון ורביעי. אנו עולים על האוטו שלנו ונוסעים לתחנת המשטרה בתל-אביב על מנת לתת את המשמרת שלנו".

ז'קי: "אנחנו באים לעזור לקהילה, אנו יושבים במוקד ועונים לשיחות, מתעדים אותם ופותחים קריאה ואז שולחים אותם למי שצריך. אנחנו מקבלים פניות מהציבור בנושאים שונים כמו מכות, אלימות, ירי, רצח תאונות דרכים ועוד..."

מה עושים במקרה של רצח או תאונת דרכים?

כאשר יש אירוע אנו צועקים תאונת דרכים ברחוב זה וזה עם פצועים ואנו מזעיקים את כוחות מד"א וכיבוי האש לפי הצורך וממשיכים לקבל את מירב המידע אותו אנו מעבירים לכוחות בשטח.

כמה שעות אתם מתנדבים?

אנחנו מתנדבים פעמיים בשבוע כל משמרת בין 8-10 שעות. אנחנו מגיעים בשעה 12 בצהריים ויוצאים בשעות הערב המאוחרות

תגידו היו לכם חששות?

ז'קי: בהתחלה קצת חששתי שאעשה טעויות אבל החבר'ה במוקד יודעים לפרגן ולתמוך הם נותנים גב כך שלאט לאט ראיתי שהשד אינו נורא כל כך. היום אין לנו כל בעיה אפשר לומר שאנחנו משופשפים". יונה מהנהנת בראשה ואומרת: "כן, בהתחלה היו חששות אבל נתנו לנו הרגשה של כיף והעניקו לנו את הביטחון הדרוש".

במוקד המשטרה יש רק מתנדבים?

מה פתאום. במוקד יש מתנדבים, חיילים וחיילות של שח"מ ושוטרים ושוטרות.

מה חשים בסיום משמרת?

יונה: "המשמרת עוברת מהר, לכל עמדה יש סופר שיחות לפעמים אני צועקת לז'קי 190 והוא שותק ואומר לי 193. אין ספק שאנו חשים תחושת סיפוק שאנו מסוגלים לעזור לקהילה".

ז'קי: "כל הדרך ליבנה אנחנו מדברים על המשמרת. התחושה שאנו מסוגלים לעזור למישהו היא תחושה מאוד מספקת. כך שאם הצלתי אדם זה עולם ומלואו עבורי.

(צוחקים), כאשר יש אירועים מיוחדים אנו מגיעים למשמרת עם מדים של שוטרים.

מפרגנים לכם?

חבל על הזמן. כולם מפרגנים נותנים לנו תחושה של שייכות כל הזמן דואגים לנו לאוכל ולשתייה. רוצים לעזור, כיף לנו לבוא לשם.

ז'קי זה סגירת מעגל עבורך?

כן. רציתי מאוד להיות לובש מדים, מאוד רציתי להתגייס לצה"ל אבל הצבא לא רצה לגייס אותי כך שעכשיו אני חש כאילו שאני מגוייס למשטרה.

אתם זוכרים את השיחה הראשונה שלכם?

ז'קי: "התקשר אדם להודיע שמצא אדם תלוי על חבל והוא ללא רוח חיים. הייתי בהלם צמרמורת אחזה בגוף שלי. אבל השתחררתי והתחלתי לדובב אותו.

יונה: "השיחה הראשונה שלי הייתה על תאונת דרכים עם פצועים, הלב שלי דפק, צעקתי תאונת דרכים עם פצועים הזעקתי את האמבולנס ואת כל מה שצריך".

היו אירועים שאתם טיפלתם שהגיעו לתקשורת?

ז'קי: "טיפלתי בהרבה מקרים. היה לי מקרה רצח שלאחר כמה שעות ראיתי אותו מתפרסם בטלוויזיה, היו תאונות דרכים שחלק מהן גם הגיעו לתקשורת".

יונה: "קיבלתי המון שיחות שחלק מהן הופיעו בתקשורת הארצית. היו מקרים של תאונות, רצח, אונס וכו'...

יש סיפוק וגאווה?

אנו גאים שאנו כאנשים מוגבלים מסוגלים להציל אנשים ולתרום לקהילה. אנו חשים תחושת סיפוק מדהימה.

אתם קוראים לציבור המוגבלים להצטרף אליכם?

בוודאי. אנו מאמינים שכל אדם מוגבל שיצטרף אלינו ייהנה מאוד וזה יוסיף המון לביטחון שלו. בכלל כל מי שיתנדב יחוש סיפוק אדיר.

ולסיום יש לכם מסר?

בוודאי. אנחנו רוצים להודות לכל השוטרים והשוטרות שעזרו לנו להתאקלם ושנותנים לנו להרגיש כמו בבית, תודה למפקד מרכז השליטה רפ"ק דני לוי לאודליה ולמעין

רפ"ק משה כץ מדוברות מחוז תל-אביב: "מדובר בזוג נכים שמתנדבים במוקד 100 במחוז תל-אביב למעלה משנה מספר פעמים בשבוע הן ביום והן בלילה.

למרות נכותם המוטיבציה שלהם מדהימה, הם נותנים תפוקה רבה עושים את עבודתם על הצד הטוב ביותר.

כידוע, במשטרה שמו דגש לאחרונה על מוקד 100 ולכן המשטרה קולטת מתנדבים יונה וז'קי דחבש הם אנשים נהדרים שעוזרים רבות למשטרת ישראל. והלוואי וירבו מתנדבים כמוהם".

כל מי שמעוניין להתנדב יכול לפנות למוקד 100 במחוז תל-אביב.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה