אלפים ליוו השבוע את טל שגב בן ה-19, חייל סיירת אגוז שנפטר בבית החולים הדסה בירושלים.
מפקדי ולוחמי הסיירת, חברים ובני משפחה, זעקו בבית העלמין הצבאי ביבנה את הפרידה הקשה מצעיר מדהים, ספורטאי, לוחם ובן למופת.
טל יליד יבנה שמשפחתו עברה לאשדוד.
נקבר בבית העלמין ביבנה על פי בקשת המשפחה, חזר וסגר מעגל עם עיר הולדתו.
טרגדיה.

שלום נגר

טל שגב ז"ל

טל שגב לוחם בסיירת אגוז, אושפז לפני כשבוע וחצי בבית החולים הדסה בירושלים לאחר שסבל מכאבי ראש עזים. מצבו הדרדר במהירות ומשפחתו שהתה לצדו בכל ימי האשפוז, למרות מאמצי הרופאים להציל את חייו, מצבו המשיך להידרדר והוא נפטר ביום שלישי השבוע. סיבת המוות נקבעה כחוסר חיסוני שגרם לחיידק טורף לתקוף את מוחו של טל.

טל בן ה-19 נולד ביבנה והיה ספורטאי מצטיין, שיחק בקבוצת הנערים של מכבי יבנה.

המשפחה עברה לאשדוד, אך חבריו ובני משפחתו מספרים שנשאר קשור בכל נימי נשמתו לעיר יבנה.

טל התגייס לצבא והתקבל לאחת הסיירות המובחרות בצה"ל. מפקדיו מספרים על חייל מצטיין שהיה מיועד למסלול קצונה.

טל בנם הצעיר של פאני ושמעון סבג, משפחה שכולה, אחיו של שמעון יוסי סבג, דודו של טל נפטר במהלך שירותו הצבאי. השבוע נקבר טל ליד קבר דודו.

לטל, אחות קצינה בפיקוד דרום ואח קצין בגבעתי. טל רצה מאוד להמשיך את מסורת המשפחה ולהתקדם למסלול קצונה בצבא. המקרה הטרגי קטע את דרכו, את חייו.

בכל ימי האשפוז של טל, ליווה משה חזות מ.מ ראש העיר, את טל ובני המשפחה בבית החולים הדסה. משה, בן משפחה קרוב של טל, בשיתוף קצין רפואה ראשי, פעלו בכל דרך אפשרית, לאפשר לטל מומחי רפואה מהטובים בארץ ואף התייעצו עם הרב פירר מבני ברק, בניסיון להציל את טל, אך לצערם הדבר לא צלח.

העיר יבנה עוברת שוב טרגדיה, שבוע בלבד אחרי מותה של מיטל שם טוב ז"ל בת ה-30, ממקרה דומה של דלקת בקרום המוח.

מה שנותר לנו, לזעוק לשמיים כדי לעצור את רצף הטרגדיות שפוגע בעיר.

על קברו קראה אחותו הספד קורע לב ובחרנו פשוט  לצטט את דבריה.

הספד האחות:

טל אח קטן שלנו, הראש לא חושב והמילים אינן נשפכות על הדף.

מה שמציף אותנו זה רק הכאב, התדהמה והעצב שמערפלים את חושינו.

דווקא ברגעים קשים אלו, אנו נזכרים באח הקטן והנפלא שלנו, האור של הבית עם החיוך והקסם השובה, שאין אחד שלא התאהב בך. בבחור הספורטאי שהציב לעצמו מטרות ויעדים והגשים אותם במהרה, בזה שאהב לגלוש, לרוץ, לבלות עם חברים וליהנות מהחיים.

בטל הרציני והמסודר ששקד בלימודיו ושפך אור בכל מקום.

היית מלאך ועלית כמלאך לשמיים, שם אתה ממשיך להיות אותו טל , רק מרחוק.

שם אתה תשמור עלינו!

אנחנו מבטיחים לך במעמד זה, סביב כל האנשים שבאו רק לכבודך שנזכור אותך לעד.

נזכור וננציח בכל דקה וכל נשימה מחיינו.

לעד אתה אחינו הקטן והאהוב שעוזר לכל אחד בחיוך.

לעד אתה בלבנו ובמחשבותינו

טל, אח קטן שלנו! נסיך שלנו!

אוהבים אותך עד אין קץ

אחיך הגדולים.

הספד החברה של טל:

טל, 
גיבור שלנו, 
אנחנו כולנו פה המומים, כואבים. לא מעכלים... לא מעכלים את הבשורה, לא מעכלים שבאנו לחלוק כבוד אחרון לאדם שכולם, אבל פשוט כולם, אוהבים!

החיוך שלך ששובה את כולם, שממיס את כולם, שגורם לכולם להתאהב בך, ולרצות להישאר קרובים אליך. כולנו תמיד פיארנו אותך, הערצנו אותך, קראנו לך "נסיך", כי אתה באמת כזה! 
הבחור הכי איכותי שיצא מביננו ושיצא לכולנו להכיר, הגאווה של השכבה, היפה של השכבה. 
כולם יודעים שאתה חלק בלתי נפרד ממני, החבר הכי טוב שלי, חבר ילדות שלי, איש הסוד שלי. שתמיד נמצא בסביבה, תמיד פה לתמוך, לעזור, לעודד, להצחיק וכל זאת מבלי שתאמר מילה, רק הנוכחות שלך הספיקה. בקסם שלך היית עושה טוב לכולם. 

כל התמונות, המכתבים מהילדות, השיחות שלנו, ההודעות הקטנות שהיית שולח בין לבין, הבדיחות וההומור המיוחד שלך, הקסם שלך, צורת הדיבור שלך, הישיבות שלנו והשיחות בשעות הקטנות, כל אלה שמורים רק לך, טאול שלי.

בתקופה לפני שהתגייסת, עוד לפני שהתקבלת לאגוז, כששאפת להגיע לשייטת, אמרת לי באלו המילים: "כיוונתי לירח ונפלתי בין הכוכבים, עכשיו רק להישאר שם..." ואני אמרתי שלא נפלת ומפה רק תעלה. ואכן הגעת לסיירת המובחרת "אגוז" - כי מי אם לא מובחר כמוך.
מילאת את כולנו בגאווה כמו תמיד, ובכל ביקור שלך השארת אותנו עם תפילות לשלומך. ידענו שגם בצבא, כמו בכל דבר אחר בחיים שלך, תהיה המוצלח ביותר, האיכותי ביותר, הראשון להגיע, להוביל, לעשות, לעזור... הראשון לנצח, הרי אין חזק, ואין טוב ואיכותי ממך, כי זה אתה - טלוס שלנו.

גם כששאלתי איך הולך והיה קשה אמרתי לך "העיקר שאתה נהנה..." ואתה תיקנת "אני מרוצה". אני עצמי התרגשתי יותר ממך, מהגיוס שלך ואתה אמרת לי "אני יודע למה אני הולך – הכנתי את עצמי כבר, אפשר להגיד שכבר שנים אני מכין את עצמי" ואנחנו ידענו שאתה הולך בדרך הנכונה. תמיד אמרנו שטל נועד לגדולות ושעוד נשמע עליך.

טל שלנו, כולנו רצינו לומר לך תודה. תודה שהיית חלק מאיתנו, תודה שנכנסת ללב של כולנו, תודה שזכינו להכיר בחור זהב כמוך, מלח הארץ, איכותי, תמיד בשיא, אוצר של כולם, גיבור של כולנו.

אנחנו מבטיחים לא לשכוח אותך, תמיד תהיה איתנו בכל רגע, כי אי אפשר אחרת, הרי אתה חלק מאיתנו. מבטיחים לך שהדרך שלך,   טוב הלב העצום והאין סופי שלך, החיוך והקסם המיוחד שלך, הנשמה הטובה והמדהימה שלך, ששימשו לנו דוגמא ומופת, נצרבו בלבנו לעד. זה נשאר בנו. 

מקווה שאתה מבין מה אתה בשבילנו, ומה אתה בשבילי.
בחיים לא עברה בי המחשבה שאומר לך את המשפט הזה, 
טל שלנו, נוח על משכבך בשלום ושמור עלינו מלמעלה. יהי זכרך ברוך!
אנחנו אוהבים אותך מאוד. 

נטע.

יהי זכרו של טל ברוך.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה