מהו שול הדרך? האם מותר לעצור בשול הדרך? האם רצוי לעמוד בשול הדרך?

רועי שאטל קצין בטיחות בתעבורה

שול הדרך

השטח שאין לצדו מדרכה, הסמוך לשפת הכביש, עד לרוחב של שלושה מטרים או עד לקצה תעלת ניקוז, כאשר דופן התעלה מצוי פחות משלושה מטרים משפת הכביש. שול הדרך נמצא בצידו הימני והשמאלי של הכביש, מעבר לקו ההפרדה הרצוף בצבע הלבן או הצהוב. שול הדרך יכול להיות בצורה של כביש (אספלט), או כורכר.

הרוחב של שול הדרך יכול להיות בערך3 מטריםאך בפועל רוב השוליים בארץ קטנים יותר. ייתכן כי מעבר לשול הדרך תמצאו תעלות ניקוז כאלה ואחרות.

חל איסור לנסוע בשול הדרך בכל רכב מנועי למעט רכב משטרה, אמבולנס, כיבוי והצלה זק"א וכדומה.

לא מעט נהגים בארץ נוטים לעצור בשול הדרך בכל רגע נתון:

נהגים עוצרים בשול הדרך בכדי להחליף תקר בגלגל או עקב רכב תקוע, לאפשר לילד קטן לעשות את צרכיו, לשיחה חשובה בנייד, למנוחה עקב עייפות מצטברת.

הגרוע מכל הוא, שאנשים אינם מודעים לסכנה שמחכה להם בשול הדרך.

בזמן שהינך מחליף גלגל , מחכה לגרר או סתם נח, רכב שנוסע במהירות בכביש, בנתיב שקרוב לשול הדרך, יכול בקלות לפגוע ברכבך החונה בשול הדרך.

הפגיעה יכולה להיות קטלנית ביותר, במיוחד שאינך מוכן לפגיעה.

בנוסף, בשנים האחרונות גילינו כי רכב שעומד בשול הדרך אפילו ללא תקלה , מוביל אחריו האטה או פקק תנועה רק מסקרנים שמאטים את מהירות הנסיעה בכדי להסתכל מה קרה לרכב בשול הדרך.

החוק מאשר לנו לעמוד בשול הדרך עד להגעת גרר או כל ניידת שירות לתיקון הרכב.

על בעל הרכב לפנות את הרכב משול הדרך במהירות האפשרית ובזהירות יתרה.

האם מומלץ לעצור בשול הדרך? ממש לא!!!!

שול הדרך הוא מקום מאוד מסוכן, אם יש באפשרותך אופציה לא לעצור בשול הדרך במיוחד בכביש מהיר , סע עם הרכב עד להגעה למקום בטוח ושקט יותר ועמוד שם עד להגעת ניידת שירות או גרר.

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פועלת להעלאת המודעות לסכנות שבעצירה בשול הדרך ולהקניית כללי בטיחות לעצירה בטוחה ככל האפשר ולפי הצורך באמצעות פעולות שונות בתחום ההסברה, החינוך וההכשרה, החקיקה והאכיפה.

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה