החלטות בריאות לשנה החדשה!



שנה חדשה עומדת בפתח ואיתה נכנסת אוירה של חגיגיות ושל אופטימיות. זה הזמן לקבל על עצמינו מספר החלטות לשנה הקרובה.

היינו אולי רוצים להתחיל דף חדש לגמרי, להכניס לבית רק מזון בריאות, לבשל כל יום ארוחה חמה ומזינה ו...כן גם לרוץ כל יום חמישה קילומטרים!  אפשרי? לרובינו- ממש לא. כמו בתחומים אחרים בחיים, גם בתחום אורח החיים הבריא השאיפה לשלמות והפרפקציוניזם דווקא חוסם אותנו. הרי בחיים אין "הכול" או "לא כלום" "הכול שחור" או "הכול לבן" יש הרבה גוונים של אפור. אפשר ורצוי להתקדם בצעדים קטנים ועקביים לקראת אורח החיים הבריא. במקום לעשות מהפיכות, כדאי לאמץ שינוי קטן אחד ולהתמיד בו. גם אם אורח החיים והתזונה שלכם נשארת בדיוק אותו הדבר, פלוס השינוי הקטן והבריא שעשיתם -  כבר עשיתם! זכרו שני דברים : הראשון שיש צורך לפחות ב 21 ימים רצופים של חזרה על ההרגל החדש כדי שיהפוך לטבע שלנו ונוכל להמשיך ולהתמיד בו. השני, שהרגלים בריאים מושכים אחריהם עוד הרגלים בריאים.... כך שאחרי שתאמצו לחייכם הרגל בריא אחד, לאמץ את השני כבר יהיה הרבה יותר קל.

דוגמאות להרגלים בריאים לאימוץ

  1. לאכול ארוחת בוקר. הרבה כבר דובר על חשיבות הארוחה הזו ששוברת את צום הלילה ופותחת את הבוקר. כדאי להקפיד שהארוחה תכלול דגנים מלאים+ גבינה, ביצה או יוגורט.
  2.  לפתוח את הארוחה בסלט. הירקות דלים בקלוריות ועשירים ברכיבי תזונה חשובים: ויטמינים, מינרלים וסיבים. מומלץ לגוון קצת את הירקות מעבר לעגבנייה ומלפפון.
  3. לסיים את הארוחה בספל תה ירוק. התה הירוק עשיר בנוגדי חמצון, מסייע לאזן את רמות הכולסטרול ותורם גם לשמירה על המשקל. אין הכוונה למשקה קל בבקבוקים על בסיס תה ירוק אלה לתה ירוק אמיתי משקיקים. אם נחליף את אחד מהמשקאות שאנו רגילים לשתות בספל תה ירוק נכניס בקלות יותר בריאות לתפריט היומי שלנו
  4. לעלות ברגל את המדרגות. כל הרגל שיגרום לכם לעשות יותר פעילות גופנית הוא מבורך. אם ממש  לא מסתדר לכם לפנות זמן לפעילות זו נסו להוציא את המעלית מחייכם. בעבודה, או בבית פשוט תתחילו לעלות ברגל! פתאום תראו איך משתפר הכושר , וגם תחזקו את שרירי הרגליים והישבן.
  5. ללכת לישון בשעה סבירה. חוסר בשעות שינה זו מחלה של האדם המודרני. השינה חשובה גם לבריאות הנפשית וגם לבריאות הגופנית: למראה העור ולשמירה על המשקל. ברוב הימים, אין סיבה שלא נוכל ללכת לישון בשעה מעט מוקדמת יותר. 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה