מתכננים נסיעה בחגים? 10 טיפים שישמרו עליכם מוגנים ברשת, גם על שפת הבריכה.



הרבה מאתנו נוטים להיזהר פחות כאשר אנחנו גולשים באינטרנט במהלך חופשה או נסיעת עסקים בחו"ל ובכך אנו חושפים את עצמנו לסכנות מיותרות. אולי זו אווירת החופש או אולי פשוט חוסר מודעות, להאקרים זה לא משנה, הם כבר ידעו לנצל את חוסר הזהירות שלכם.

מאת: רונן מואס, מנכ"ל ESET-ישראל

1. רגע לפני שאתם אורזים, הדליקו את הלפטופ שלכם וודאו שמערכת ההפעלה שלכם ותוכנת האבטחה שלכם מעודכנות. זה לא ייקח יותר מכמה דקות בודדות.

2. גם אם תהיו הכי זהירים שבעולם לעולם אי אפשר לדעת מה יקרה, יכול להיות שהמחשב שלכם חלילה ייגנב או יאבד או שווירוס אכזר ימחק לכם את כל המידע. לכן כדאי מאוד שתכינו גיבוי של המידע שעל המחשב לכונן חיצוני או לשירות אחסון אחר לפני שתצאו לחופשה או לנסיעה. זכרו, ערך המחשב עצמו עלול להיות נמוך יותר מערך המידע שמאוחסן עליו.

3. בהמשך לסעיף הקודם, אם אתם נוהגים לאחסן מידע סודי או רגיש על המחשב (כמו נתונים עסקיים וכו'), עדיף שתסירו אותו מהמחשב לזמן הנסיעה או לאחסן אותו בנפרד על נגן USB מוצפן.

4. סיסמא חזקה היא אמצעי האבטחה הבסיסי ביותר שאתם יכולים לנקוט בו, ואתם תהיו מופתעים כמה התקפות או אובדן של מידע היו יכולים להימנע רק על ידי סיסמא חזקה. אז אולי זוהי הזדמנות טובה להחליף סיסמאות למחשב עצמו וגם לכל השירותים המקוונים שלכם: פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ודומיהם. בנוסף, ודאו שנעילת המחשב מופעלת אוטומטית כאשר המחשב לא בשימוש, בין אם מדובר במחשב הנייד, בסמארטפון או בטאבלט שלכם.

5. גם בחופשה תמיד השתמשו אך ורק בספקי אינטרנט ידועים ובעלי מוניטין. שאלו בבית המלון מי הוא ספק האינטרנט שלהם לפני שתתחברו, ובעת החיבור ודאו שמדובר באותו הספק. שנה שעברה הזהיר ה FBI מפני הונאה שבה האקרים השתלטו על הרשתות האלחוטיות של בתי מלון באזורים שונים בעולם והתחזו לספקי האינטרנט של המלון ולמעשה גנבו בדרך הזו את פרטי האשראי של האורחים.

6. אם, כשאתם מנסים להתחבר לשירות האינטרנט של המלון בו אתם מתאכסנים, אתם נתקלים בבקשה להתקין או לעדכן תוכנה כלשהי כדי שתוכלו להתחבר, התנתקו מהשירות מיד ויידעו את דלפק הקבלה של המלון.

7. לאנשי העסקים שבניינו - אם אתם משתמשים בחיבור האינטרנט כדי לגשת לרשת של העסק שבו אתם עובדים, עשהו זאת באמצעות חיבור VPN (חיבור מאובטח) בלבד.

8. הימנעו מלהשתמש ברשת אלחוטית שאינה מאובטחת בהצפנת WPA. הימנעו עד כמה שניתן מהצפנת WEP הניתנת לפריצה קלות רבה יותר. (המונחים WPA ו- WEP הם שמות לסוגי הצפנה של רשתות אלחוטיות) והאינדיקציה באיזה מהשניים מדובר תופיע בדרך כלל בתצוגת הרשתות האלחוטיות הזמינות במחשב או בסמארטפון שלכם.

9. הימנעו מלעדכן את העובדה שאתם יוצאים לחופשה בפרופיל הפייסבוק שלכם או ברשתות החברתיות האחרות. אתם לא תמיד יכולים לדעת למי תגיע האינפורמציה שאתם לא תהיו בבית כמה ימים או שבועות ואתם לא רוצים לחזור מהחופשה ולגלות שהבית שלכם נפרץ.

10. עדיף להימנע מתשלומים, קניות או מפעולות בנקאיות באמצעות המחשב כאשר גולשים ברשתות אלחוטיות ובייחוד רשתות חינמיות. אם אתם חייבים לבצע תשלום כלשהו, ואין בנמצא חיבור מאובטח כהלכה, עדיף שתבצעו אותו באמצעות הטלפון.

לסיכום

אפשר לצאת לחופשה או לנסיעת עסקים ולהמשיך להשתמש במחשב. הקפדה על הכללים שניתנו כאן תעזור לכם להישאר מאובטחים בכל מקום בעולם. חופשה נעימה.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה