ד"ר אהוד ויצמן המכהן כיום כסגן ראש עיריית יבנה נמצא ברשימת קדימה במקום ה-12 * בראיון ל"יבניתון" מדבר ויצמן על עבודתו למען הציבור בעיר ועל האפשרות שיהיה חבר כנסת בחודש הבא

עודד בן יעקב

לאחרונה נודע שד"ר אהוד ויצמן ניצב במקום ה-12 ברשימה של מפלגת קדימה לבחירות לכנסת שיתקיימו בחודש הבא. אין ספק ששאול מופז, יו"ר המפלגה, רצה להודות לד"ר ויצמן על תרומתו למפלגת קדימה. "קיבלתי שיחת טלפון ממופז ששאל אותי 'אהוד, האם הגשת את מועמדותך?', אמרתי לו: אם אתה חושב שאני צריך להגיש את מועמדותי, אני אעשה זאת", הוא משחזר.

ד"ר אהוד ויצמן, סא"ל במילואים ואיש חינוך בעל תעודת הוראה, כיהן בעבר כמנהל בית הספר "עמל" באשדוד. "לקחתי את בית הספר עמל במצב קשה מאוד ותוך שנתיים הבאתי אותו להישגים", מספר ויצמן. לאחר מכן, מונה לסמנכ"ל רשת עמל ועסק בניהול ובחינוך בתי ספר תיכוניים.

כשאני מביט על ד"ר ויצמן, אני רואה מולי אדם נחוש, אינטליגנטי, נעים הליכות שמאמין בעשייה פוליטית. ויצמן מכהן מזה תשע שנים בפוליטיקה היבנאית כחבר מועצה, כיום הוא סגן ראש העיר ויו"ר וועדת הכספים. "העיר יבנה התפתחה ומתפתחת בשנים האחרונות תחת ניהולו של ראש העיר צבי גוב ארי. ההתפתחות ניכרת, באיכות, בתרבות, בחינוך, באנשים שבאים לגור בה ובמראה שלה. יבנה הופכת לעיר גדולה. אני שמח לשרת את התושבים הנפלאים. אני מאמין שאשרת את יבנה עוד שנים רבות ואתרום מניסיוני בכלכלה, בחינוך ובסוציולוגיה".

לקדימה הוא התחבר כמעט מההתחלה, עוד בימי אריאל שרון. "התחברתי לרעיון של אריק שרון שהקים את קדימה מבחינה כלכלית, ביטחונית, חברתית ומדינית. הכלכלה של קדימה היא לא כלכלה חזירית. דואגים לשכבות הביניים בכל המשתמע מכך. מבחינה צבאית, אף אחד לא יכול לחלוק על אריק שרון שהבין שישראל חייבת לנהל משא ומתן עם הרשות הפלשתינאית. כידוע, אהוד אולמרט בממשלה הקודמת פעל בדיוק בדרכו של שרון, הוא ישב וניהל משא ומתן עם הפלשתינאים, וקיבל גיבוי מוחלט מכל העולם. הבנתי שחייבים לעשות משהו והצטרפתי למפלגת קדימה. פעלתי בה שנים רבות ועד היום אני פועל בה בשיתוף פעולה עם יו"ר סניף קדימה ביבנה, צבי גוב ארי. אומר ויצמן בהתלהבות.

- מקום 12 ברשימה, הוא ריאלי?

 

"על פי הסקרים, המקום ה-12 לא ריאלי, כך שבאמת צריך לקרות נס על מנת שקדימה תזכה ב-12 מנדטים. אבל לך תדע, אולי משהו יכול להשתנות, פוליטיקה זה דבר שלא ניתן לדעת בדיוק. הוועדה המסדרת החליטה שאני משובץ במקום ה-12 וזה מאוד מחמיא לי, זה מראה שיש אנשים שמעריכים את העשייה שלי בקדימה. אם אבחר, ארצה לעסוק בתחומים כמו חינוך וכלכלה. בנושאים המוניציפאליים שהם תחום עיסוקיי כיום".

-הייתה נטישה גדולה בקדימה, למה לא חשבת לעזוב?

"אני מאמין שמי שמאמין במשהו לא יכול לעזוב את הבית שלו תמורת כיסא במפלגה זו או אחרת. אני האמנתי, ואני מאמין בדרך של קדימה. שאול מופז הכין תוכנית שלום והציג אותה בארצות הברית, באיחוד האירופי, כולם שיבחו אותו על התוכנית. מופז היה רמטכ"ל, שר ביטחון ושר תחבורה. אחד כמוהו צריך להיות בהנהגת המדינה.

צריכים להבין שמדינת ישראל זקוקה יותר מתמיד למנהיגים עם חזון, בעלי עשייה רבה. שאול הוא אדם שעבד עשרות שנים למען ביטחון ישראל, תוכניתו מדברת על הפרדות בשלבים, כאשר השלב הראשון מדבר על בניית אמון בינינו לבין הפלשתינאים. עד להפרדות סופית שבה יהיו שתי מדינות, זו לצד זו, תוך שמירה על ביטחונה של ישראל ופירוז נשק מהפלשתינאים. הכל לפי מתווה של קלינטון ובוש, נשיאי ארצות הברית לשעבר שמדברים על קווים אדומים למען ביטחונה של ישראל. צריך לשמור על הגושים הגדולים של ההתיישבות ביהודה ושומרון, אף אחד בעולם לא יוכל לפנות את הגושים האלה משם. יש לגיטימציה בכל העולם שאי אפשר לפנות אותם, אבל יש התנחלויות קטנות שחייבות לעבור לגושים הגדולים. אני מאמין, בשלום וכאשר מדברים שלום לא יורים".

- עם מי צריך לדבר בצד השני?

"הפרטנר שלנו לשלום הוא אבו מאזן והרשות הפלסטינאית. החמאס הוא ארגון טרור ועם טרוריסטים לא מדברים. נכון שיש בעיה לאבו מאזן, אבל זו בעיה שלו. אנחנו חייבם לחתור לשלום אמת ולהקמת שתי מדינות לשני עמים, זו לצד זו. כאשר המדינה שלהם מפורזת מנשק. תראה מה קורה היום במזרח התיכון ובעולם כולו".

-מה לגבי זכות השיבה?

"ברור לכל שיש קונצנזוס בנושא זכות השיבה. יש מכתב של בוש, הנשיא האמריקאי לשעבר, שמבטיח שאף אחד מהפלסטינאים לא יחזור למדינת ישראל אלא למדינה הפלסטינאית. דבר שיגרום לבעיה קשה במדינה, וחייבים כיום מנהיגים בעלי ערכים וניסיון ביטחוני כמו מופז", כדי לטפל בנושאים חשובים אלה.

- אתה מאמין שניתן להציל את קדימה?

 

"כן. הדרך של קדימה נכונה. במהלך השנים נעשו טעויות רבות בקדימה שפגעו בתדמיתה מול הציבור. על פי הסקרים, קדימה בקושי עוברת את אחוז החסימה. אני מאמין שקדימה תכניס מנדטים לכנסת. יש לשקם את המפלגה כמו שעשו בעבר במפלגת הליכוד כשהתרסקו ל-12 מנדטים וחזרו להנהגת המדינה, וכמו שקרה למפגלת העבודה לפני כמה שנים וכיום מנבאים לה בסקרים 19 מנדטים. עכשיו אנחנו צריכים לשקם לאט לאט את המפלגה ולהחזיר את האמון בקדימה. הרעיון של קדימה הוא רעיון מצוין. תראה כמה מפלגות קמו לאחרונה שמצע הבחירות שלהם דומה לחלוטין למצע שלנו".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה