ביבנה מכירים אותה כנגנית האקורדיון בכניסה לשופרסל * אבל מרים ועקנין היא גם אמנית בנשמה שמכינה מסכות מבקבוקי שתייה ישנים

מורן סקיטל

 מרים ועקנין (57) מיבנה עוסקת באמנות מיוחדת: אמנות מפלסטיק, מחול, מפסולת ומכל מה שזרקתם או התכוונתם לזרוק לקראת פסח. מרים יוצרת מנורות לילה מבקבוקים, פמוטים לנרות שבת מקליפות של פיסטוק, ומבקבוק נסטי משומש וגמור היא אף יוצרת מסכות צבעוניות לפורים.

"עד גיל 11 אמרו לי שיש לי ידיים שמאליות", מספרת מרים. "היצירה הראשונה שניסיתי לעשות מבקבוק פלסטיק הייתה בגיל שמונה. ראיתי שהפלסטיק נמס בחום, והתחלתי ליצור פסלונים מפלסטיק וסכין חמה".

מאיפה הגיעה המחשבה ליצור משאריות?

"לא הגעתי ממשפחה עשירה, תמיד הבנתי שכדי לעשות כסף לא צריך ללכת באותה דרך כמו כולם. יצרתי מכל מה שבא ליד, והוכחתי שאין צורך לבזבז כסף על חומרים". 

לדעתך, יש חשיבות לאמנות ירוקה?

"בטח, אנחנו קודם כל קשורים לאדמה, ולצערנו הרב הרבה אנשים לא מבינים שאנחנו חותכים לעצמנו את הרגליים כשאנחנו לא שומרים על סביבה ירוקה. כל המחלות מתחילות מאוויר מזוהם".

מרים נולדה בבית המועצות, היא הייתה תושבת אשדוד, אך למעלה מעשור שהיא תושבת יבנה. לפני שבע שנים התאלמנה וכיום חיה ביחידת דיור שכורה. הדירה הקטנה מכילה בעיקר המון יצירות של מרים, והמון בלגן. המקום היחידי שניתן לשבת בו זו המיטה שלה. מבחינתה, זה לא באמת משנה, העיקר שהיא יכולה ליצור אמנות.מנורת לילה מבקבוקים

העיסוק המרכזי שלה היום הוא כמורה לאמנות, מפעילת אירועים ואמנית. מרים הוציאה שלוש תעודות הוראה: היא מורה למוסיקה, גננת ומורה לכיתות א'-ב'. חלק קטן מהיצירות שלה היא מוכרת בכניסה לשופרסל בעיר, כשהיא יושבת ומנגנת על אקורדיון להנאת הקונים והקונות.

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה