רץ למרחקים ארוכים



20 שנה שוחה צבי גוב ארי בביצה הפוליטית המקומית מתוכן 15 שנה בראשות עיריית יבנה * כעת הוא פותח את קמפיין בחירות 2013 ובראיון פוליטי מיוחד מצהיר: "אני ממשיך עד שנת 2018. הקדנציה הבאה תהיה בסימן התפתחות בכל התחומים, שתציב סופית את יבנה לטווח ארוך של עשרות שנים כעיר האיכותית ביותר בישראל"

שלום נגר

20 שנה שוחה ראש עיריית יבנה, צבי גוב ארי, בביצה הפוליטית המקומית. חמש שנים כראש האופוזיציה ו-15 שנה כראש עיריית יבנה. בעוד מספר חודשים ייערכו הבחירות לראשות העירייה, ועבורו זוהי נקודת זמן שהוא מתייחס אליה כהמשך לקדנציות קודמות.

אומר גוב ארי: "בשנים הראשונות עסקתי בעיקר בהוצאת יבנה ממשברים כספיים גדולים שהותירו קודמיי ובניתי תוכניות לטווח ארוך עבור העיר. בקדנציה האחרונה יבנה הפכה לעיר המובילה בישראל בתחום הפיתוח. הקדנציה הבאה תהיה בסימן התפתחות בכל התחומים שתציב סופית את יבנה לטווח ארוך של עשרות שנים כעיר האיכותית ביותר בישראל. עד 2017 אסיים גם הכנת תוכניות לשנים הבאות, שיעמדו לרשות מי שיחליף אותי בשנת 2018".

לראות אש בעיניים אצל מי שמסיים שלוש קדנציות כראש עיר, זה סימן ברור שהאיש אוהב את יבנה ונהנה מכל רגע בתפקיד תובעני וכפוי טובה! לפניכם ראש העיר עונה על שאלות שעוסקות בעיקר בעתיד ובפוליטיקה.

גזרת על עצמך דממת אלחוט בכל הקשור לבחירות לראשות העירייה, יש לך התלבטויות?

"מעולם לא התלבטתי באשר לצורך להשלים את התוכנית שלי ולהניח מסגרת ויעדים לבאים אחרי בשנת 2018".

דבר במפורש האם אתה מתמודד, הציבור קורא מודעות של מועמדים הטוענים שהם הממשיכים שלך.

"במפורש אני ממשיך עד שנת 2018, מבחינתי זוהי המשכיות של שלוש קדנציות ולא התמודדות".

מדוע אתה לא קורא לכולם לחבור אליך לרשימה אחת למועצת העירייה בראשותך?

"אילו המועמדים האחרים הסכימו להצטרף אליי ללא תנאיםמוקדמים למיקומם ברשימה, הייתי מקבלם בברכה, אולם בשיחות שקיימתי התברר שהבטחת מיקום ברשימה הינה תנאי, וכמובן לא ניתן לספק את מאווי כולם, הן לפני הבחירות והן לאחריה מטעמים של האינטרס הציבורי".

בקרוב הקמפיין

אתה כבר שלוש קדנציות. מדוע עוד אחת? 

"כדי לשקם את העיר ולחלצה מפשיטת הרגל הכלכלית, ומכשל בכל כגון תחום החינוך, התרבות, הפיתוח, איכות הסביבה ועוד נזדקקתי לשבע שנים. הבאתה למצבה הנוכחי של פיתוח וקידמה בכל תחום נזקקתי לקדנציה השלישית. להמשך אני זקוק על מנת להוציא אל הפועל את התוכניות המצויות בשלבים שונים של הטמעה, ביצוע ושינוי. אם ייוותר זמן אקדיש אותו להצבת יעדים שמעבר לשנת 2028 כסיוע לבא אחרי".

מה לדוגמא בראשי פרקים ?

"המשך פיתוח שכונות חדשות מהן שווקו וישווקו 4,700 דירות ובהמשך עוד כ-7,000 יחידות. הטמעת השינוי במערך החינוךהכולל מעבר ללמידה חווייתית מלווה בחקר, דיון, למידה עצמית  וכן בינוי מוסדות נוספים כולל תקצוב ותכנון.

"פיתוח בתי ספר ייחודים כגון בית ספר לטבע, בית ספר לאמנות, בית ספר לאקולוגיה והבטחת אפשרות לכל תלמיד בעיר ללמוד על פי בחירתו.גוב ארי מבקר במערכת החינוך

"יישום של פרויקטים לפינוי בינוי שיקיפו 80% מהמבנים בשכונות הוותיקות, וחידוש השכונות הוותיקות.

"הרחבת האקדמיזציה של בתי הספר, פיתוח מכללה באחד מהעל יסודיים ושלוחה אוניברסיטאית לעיר.

"פתרון בעיית התחבורה הכוללת הקמת מחלף חדש דרומית לעיר וכן מערכות כבישים היקפיים שיקלו על הנגישות, תחבורה ציבורית ברמת שירות גבוהה .

"ייצוב כלכלי של העיר הקולטת אלפי תושבים זאת תוך פיתוח מקומות תעסוקה מסחר ותעשייה, נבנים היום שלושה קניונים ובשלבי אישורים מרכז עסקים ומסחר של 110 דונם, עידוד יזמות עסקית, טיפוח וקידום העסקים הקטנים, פיתוח מתחם תעשייתי נוסף בשיתוף עם גן רווה.

"פיתוח השטחים שמעבר לכביש 4 לכיוון חוף פלמחים כמרכז פעילות אזורית בתחום הספורט, הנופש ושמורות הטבע".

לא התחלת עם קמפיין הבחירות, למה אתה מחכה?

"סברתי לתומי כי העשייה נראית לעין וכי הציבור ראוי שלא יהיה מוטרד מקמפיינים למיניהם, מסתבר שהעניין נחוץ וחשוב שיעשה במידתיות. השבוע ב-1 במאי נפתחמטה'יבנה שלנו', אני מצפה שאחרי הפרסום באמצעי התקשורת ציבור התומכים יתקשר לסייע וכן יענה לפנייתנו".

האם אתה יכול להציג רשימה שלך למועצת העירייה?

"הרשימה למועצת העירייה תוצג מאוחר יותר, אחרי קביעת מקומם של החברים בה. אומר רק שחשוב שכל מועמד ברשימה יידע ויהיה מוכן לשרת את הציבור בכל נפשו, מאודו וכישוריו, ואלה האנשיםשילכו עימי, ובקשתי מציבור הבוחרים להעניק תמיכה לרשימת 'יבנה שלנו' למען יציבות ויעילות הניהול העירוני. חשוב לזכור שיכולתו של ראש העירייה מושפעת ממספר חברי המועצה שבסיעתו".

משחק הסיבובים

מה דעתה של דויה על ההתמודדות שלך במערכת הבחירות הנוכחית?

"דויה ואנוכי עושים זה שנים למען העיר ותושביה, ברור לשנינו שכל עוד נוכל לתרום, נעשה זאת. מכאן תמיכתה המלאה, למרות שאנו חשים צורך להקדיש את יתרת הזמן שנותר לנו לעצמנו ולהנאות החיים. אני יודע שעוד יבואו גם ימים כאלה אחרי שמלאכתי תושלם, ואהיה שלם עם סיום שליחותי".צבי ודויה. ''ברור לשנינו שכל עוד נוכל לתרום, נעשה זאת''

בבחירות האחרונות היה סיבוב שני ביבנה. האם אתה חושב שגם הפעם יהיה סיבוב שני?

"אני בטוח שתושביה היקרים של יבנה יבינו שמשחק הסיבובים עלול להיות מזיק לעיר, אני מצפה לשיקולים עניינים לטובת העיר. אני מצפה מהבוחר לבחור מי מתוך המועמדים מביא עימו ניסיון, יכולת והוכחת הצלחה. כל שיקול אחר לא רלוונטי לקביעה מי יוביל את העיר לשנים הבאות".

תצביע על פרויקט אחד חשוב לקדנציה הבאה.

"אין פרויקט אחד. מדובר במכלול הכולל דיור, תחבורה, שיכון לזוגות צעירים, פיתוח פארקים עירוניים, פיתוח אזורי תעסוקה, אקדמיה, מקהלה יישובית, מרכזי מסחר, הפיכת דואני למרכז עירוני, השקת פארק מים נוסף, הטמעת סגנון חיים בריאים, טיפוח הספורט העממי, השלמת הקמת מרכזים מסחריים ועוד".

האם יש לך בשורה לתושבי העיר הצעירים?

"בכוונתי לקדם את נושא הדיור, החינוךלגיל הרך, האקדמיה, התעסוקה וכמובן מרכז הצעירים שבמסגרתו תופעל מועצה מטעם צעירי העיר כגוף מייעץ לראש העירייה, וכן פיתוח תוכניות, מתקנים ומרכזים לשעות הפנאי".הקונסרבטוריון החדש. הדמיה

בפארק המים הבלגן חוגג, אתה לא חושב שהגיע הזמן להקים קאנטרי קלאב נוסף בעיר?

"אני לא רק חושב כי אם גם פועל. הוקצה  שטח לכך. עם אישור תוכנית בינוי בעיר למתחם ההמשכי של השכונה הירוקה, שטח זה ייצא לתכנון וביצוע בידי יזמים".

לסיום, האם אתה מרוצה היום מבחינת מימוש תוכנית והבטחות?

"הבטחתי להציב את יבנה על מגש של כסף, אני בדרך למגש הזהב. כל אשר הבטחתי קיימתי ואפילו הוואדי שבין האלון לדרור הפך לפינת חמד. אני מבטיח כי אממש את חזוני עד לפרט האחרון. המטרה שלי היא שיבנה תהיה עיר שעדיף לחיות בה על פני כל עיר אחרת".

לאורך כל הפגישה סירב ראש העירייה לדבר על השנים שעברו והעדיף להתמקד בתוכנית לעתיד. בשעת ערב מאוחרת האיש נראה רענן כאילו הוא רק מתחיל את יומו, ועל זה נאמר: שלוש קדנציות ועד היד נטויה!

 

ואתם יודעים?

לפי מחקר חדש, שליש מהציבור לא יודע שיש בחירות בעוד חצי שנה

  

חרף החשיבות העצומה שיש לתפקוד ראשי הרשויות המקומיות על רמת השירותים ואיכויות החיים של כל אחד מאיתנו, כשליש מהציבור (36%) עדיין אינו מודע היום לקיומן של בחירות מקומיות בחודש אוקטובר. כך עולה ממחקר שערך פרופ' אבי דגני, נשיא חברת "גיאוקרטוגרפיה", כחלק מבדיקות המעקב וליווי מועמדים לבחירות המקומיות.

לפי המחקר, רק 24% סבורים כי ראש הרשות שלהם ישוב להתמודד, ולמעלה ממחצית הציבור (53%) איננה מודעה למתמודדים אחרים, אם קיימים כאלה.

עוד עולה מהמחקר, שהמודעות והמעורבות בנעשה בעיר עולה עם הגיל ועם רמת ההשכלה של התושב.

הניתוח הסתמך על תוצאות סקרי בחירות למועמדים וכן על סקר שנערך בקרב 500 משיבים, בגילים 18 ומעלה, המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת במדינת ישראל.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה