שערורייה! העונה החדשה של "האח הגדול" רק התחילה ועומרי חיון בוגר בית הספר "סיני" ביבנה כבר משגע את ההפקה, כשחשף באינטרנט את שמותיהם של שבעה דיירים עוד לפני שנכנסו לבית, ואחר כך חשף פרטים מביכים על כמה מהם * ראיון מיוחד עם עיתונאי הבידור מס' 1 במדינה

מורן סקיטל

עומרי חיון עדיין לא בן 22 וכבר נחשב מגה עיתונאי בתחום הבידור. סוג של גיא פינס רק עצמאי בשטח. כבר שנים הוא בעליו של בלוג רכילות פופולרי באינטרנט, יש לו דף פייסבוק עם למעלה מ-107,000 חברים וכעת התחדש בתוכנית בידור חתרנית ברשת במסגרת אתר האינטרנט שלו "פורטל חדשות הטלוויזיה והאינטרנט". 

חיון, בן רחובות, התחיל כבלוגר בן 17 שחולם על תהילה. מאוחר יותר האתר "תפוז" החל לשלם לו על שירותי הכתיבה שלו, הוא הגיע למגזין "מעריב לנוער", למקומונים ועוד.

הפרסום הגדול הגיע כשחיון הרעיד את המדינה בחשיפת גילו האמיתי של הזמר עומר אדם, אז מתמודד צעיר ב"כוכב נולד" ששיקר להפקה לגבי גילו. בעקבות החשיפה של חיון פרש עומר אדם מהתוכנית, ולימים הפך לזמר מצליח מאוד בזכות עצמו.

"הבנתי שיותר מעניין לבוא ולחשוף דברים, לשנות. זה אולי כולה בידור ורכילות, אבל יש פה פח אשפה של שקרים בתוכניות ריאליטי ורמאויות של מתמודדים. כל מיני דברים שוליים שתופסים את סדר העדיפויות של המון אנשים", אומר חיון בבוטות. עומרי בתוכנית החדשה שלו

אגב, הבוטות שלו והחתרנות נגד גופי הבידור החזקים הם חלק מהעניין כולו. לכן זה רק טבעי כי לפני עליית כל תוכנית ריאליטי, חיון שם לעצמו כמטרה לחשוף את שמות המשתתפים עוד לפני שההפקה מעוניינת בכך, ובהמשך חושף מיני שערוריות מביכות הקשורות אליהם.

רק בשבוע שעבר חשף את שמות דיירי בית האח הגדול, טרם נכנסו לבית. בדיעבד קלע נכון בשמותיהם של שבעה מתמודדים. "זה המון עבודה קשה", אומר חיון, "עבר עליי שבוע מאוד לחוץ. אני מקבל הרבה שמועות, בודק, מחבר גם את הפייסבוק, מה אותו אדם כתב לאחרונה, מה אחותו, אמא שלו או החבר הכי טוב יודעים. אחר כך אני בודק עם מקורב להפקה שעובד איתי".

באתר חיון מבטיח שידורים חיים מבית האח הגדול ללא צנזורה. "ההפקה לפעמים מכבה את השידור בערוץ 20 כדי שלא יראו קטעים או ישמעו אמירות שהם לא רוצים. אני דואג להביא את הקטעים האלה שלא משודרים". עומר אדם. כאן זה התחיל

בתיאום עם ההפקה?

"אני מנסה לדלות קטעים דרך מישהו, באופן לא ישיר מההפקה".

ספגת איומים בעקבות החשיפות שלך?

"קיבלתי איומי תביעה ומ'קשת' גם מכתב תביעה, אבל זה אף פעם לא הגיע לבית משפט. המון פעמים פליטי ריאליטי, בשביל עוד כמה דקות תהילה, תובעים אותי כדי ליצור כותרות באתרים ובעיתונים. מנהל התוכניות בקשת שלח לי מכתב כדי שאני לא אפרסם את רשימת המתמודדים ולא התייחסתי. חיכיתי רק שעתיים-שלוש כדי שהם ייקחו את המתמודדים למלון אחר, מנחמדות שלי לגורם שלישי".

יש מישהו שהיית מתנצל בפניו?

"לא. אני לא מתנצל על כלום, אין לי על מה".

מיד בתום תוכנית ריאליטי, ניתן למצוא חלק נכבד מהמתמודדים בחברתך. זה הם שמחפשים אותך?

"כן, כנראה שהם אוהבים את מה שאני עושה ואת הדרך שאני מסקר אותם. אביבית, רגע אחרי הגמר, התקשרה אליי. עם רובם אני שומר על קשר חברי נחמד, כי הם אנשים נחמדים ושם זה נגמר. אנחנו מפרגנים אחד לשני. מעטים מהם חברים שלי ביומיום". טהוניה בבית האח הגדול 5

עם מי אתה בקשר חברי עד היום?

"ליהיא גרינר, תמיר ורדי, אמירה בוזגלו, מיכל שפירא, אלין לוי ועם אביבית לעתים".

זו חברות המבוססת על אינטרסים משותפים?

"מי שאמרתי הם בעיקר חברים. אנחנו מדברים המון, נפגשים, יוצאים ומבלים ביחד. מדובר באינטראקציה בין אנשים, לא מה אתה נותן לי ואני נותן לך".

מהיכרות עם ליהיא גרינר ואביבית בר זוהר, יש מצב לסולחה?

"לדעתי לא. אני יודע שליהיא מאוד רוצה, אבל אביבית קשה. היא צריכה להרגיע ולהבין שאפשר גם להמשיך הלאה".

עומרי החבר

לאחרונה השיק חיון את האתר המחודש שלו ואת תוכנית הבידור האינטרנטית 'עומרי TV'. להשקה הגיעו פליטי ריאליטי רבים לדורותיהם. התנועה באתר נוסקת לכמעט 100,000 כניסות ביום.

"עבדנו על הפורטל הרבה זמן והושקע בו הרבה כסף", מספר חיון ושואל את דעתי כמו אב גאה: "איך האתר, יפה?". עוד מוסיף חיון כי ייחודיות האתר היא בכתבות הבלעדיות, טורי הדעות וכמובן "תוכנית הבידור האינטרנטית הראשונה בישראל שמשודרת בשידור חי עם תקציבים גדולים ושמאחוריה גוף שידור וזכיין". 

מאיפה הכסף?

"BBB ויש גם משקיע קטן וסודי. בקרוב גם יעלו פרסומות לאתר".

בקרוב, חושף חיון, "יצטרפו לאתר שני יוצאי ריאליטי שיסקרו את התוכניות 'המירוץ למיליון' ו'האח הגדול'. מדובר ברם מהעונה האחרונה של האח הגדול וכנראה שטום קשתי, איתו זה עדיין לא סגור".

סיסמת התוכנית שלו והאתר היא לספר את "כל מה שלא מספרים לכם". "מי שמכיר את הפורטל רואה שהמהות היא לא מי יצא עם מי, אלא בעיקר לספר את מה שקורה בטלוויזיה שמרוויחה מאות אלפי שקלים ועורכת תוכניות בצורה מגמתית, מוציאה דברים מהקשרם, משקרת ומרמה. מטרתי לבוא ולחשוף את זה לאדם הפשוט", מסביר חיון.

"זה כמו שכולם האמינו שיאיר לפיד יעשה את השינוי והיום קיבלו אגרוף אחרי הגזרות הכלכליות. אני בא לספר את הסיפורים שעד לפני שנים לא רצו בכלל להתעסק בהם. ב'האח הגדול' התקשורת יוצרת אדם והעבר שלו לא פחות מעניין. לדוגמה, מישהי אמרה שהיא השתתפה בסרטים הוליוודים ובסוף מתברר שהיא השתתפה בכל מיני סצנות מיניות לסביות".

מהתגובות בחוץ, אתה דמות שהסלבס אוהבים לאהוב או אוהבים לשנוא?

"אוהבים", הוא צוחק. "המשפט הראשון שרובם אומרים זה 'עומרי החבר'. הם מבינים שיש דמות שאני יוצר ויש אותי. אני לא מחפש סתם להתנכל למישהו ולעשות לו רע. אני מנסה להיות רגיש בגלל כל מה שעברתי בצעירותי. יש המון כתבות ופרשיות שלא פרסמתי.

"אתמול למשל הייתה לי תקרית לא נעימה עם רון שחר, בהשקה של 'המרוץ למיליון'. הוא ראה את התמונה המביכה שלו שפרסמתי, שלח לי הודעה והתחנן שאני אוריד אותה. אמרתי לו שזה כבר פורסם ולא רק אצלי. דווקא פרגנתי לו וזה היה משעשע. אני מחבב אותו", אומר חיון ומדגיש בצחוק של מבוכה, "בלי קשר לתמונה". בר זוהר וגרינר. לא הצליח לפשר ביניהן

איפה באמת הגבולות שלך?

"כל העניין של נישואים וגירושים, אני לא אוהב לכתוב על זה עד שזה לא רשמי. קודם שיפתרו את הבעיות שלהם. גם עניין ה'ארוניזם' (יציאה מהארון, מ"ס), אני יודע על המון ולא מספר".

מיהם מקורות המידע שלך?

"גולשים בבית, שתולים בהפקות או כאלה שצעקו עליהם בהפקה והם רוצים להתנקם ולפרסם דברים אצלי. אני נתפס כאמין ושומר על הפרטיות של המקורות שלי. אני גם לא מערכת ענקית, ככה שהמידע מגיע אליי ישירות". 

יש סלבס שמעבירים לך מידע על עצמם כדי שתפרסם?

"ברור, וזה בסדר. למשל מיי פיינגולד ואסף אברבוך, כשהם נפרדו הם פנו אליי כי הם לא רצו שזה ייצא לא טוב בתקשורת. גם אורנה בנאי עם הפרשה של המטרידה, היא צילמה בשבילי תגובה בלעדית בווידאו. אחר כך כל התקשורת השתמשה בו. זה העניין של להיתפס כאמין".

אמא, תתמודדי

לעומרי חיון לא היו חיים קלים. כשהיה צעיר הוריו התגרשו והוא עבר להתגורר עם אמו ואחיו ברחובות. "הייתי ילד בעייתי. ילד מאוד מרדן שזקוק לחום. לא היה לי אבא ולא באתי מבית עשיר. המצב הכלכלי היה לא טוב וכילד הייתי צריך להתמודד עם זה ולהבין, אבל איך תבין את המצב כשאתה צריך שיבינו אותך?

"הייתי בלגניסט ומרדתי כל הזמן. היום אני מבין שהייתה לי סיבה, זה היה להוציא את כל האגרסיות שלי, דברים שלא יכולתי להוציא בדיבור", משתף חיון. כשאנחנו מדברים על הדברים האישיים, הוא מוציא סיגריה ומתחיל לעשן. יש תחושה שזו הדרך שלו להרגיש יותר נינוח.

במהלך ילדותו, חיון עבר בין המון בתי ספר ופנימיות. בפנימייה הראשונה שהיה הוא שויך לקומה של "המופרעים ביותר", כלשונו. "זה היה מקום סגור ושונה מכל הפנימייה, כמו בית כלא קטן עם אשכרה גדרות. לא היה לי טוב והייתי מאוד צעיר. עברתי דברים שאנשים בגיל מבוגר עוברים".

חיון אף למד בבית הספר החרדי "סיני" ביבנה. "למדתי שם שנה ומשהו, זה היה בעיקר משעשע. היינו אז שומרים שבת ואמא שלי האמינה ששם זו דרך התלם להסתדר בחיים". 

היום אתה מחובר לדת? 

"כששואלים אותי במה אני מאמין, אני עונה שבעצמי. כמובן שיש לי תפילות לאלוהים, לאחרונה הייתה לי תפילה שאני אקטוף את הפירות ואצליח עם הפורטל. אני גם מאוד אוהב ללכת לכותל ונחמד לי לראות אנשים עם כיפה יוצאים מבית הכנסת. כשהייתי צעיר הייתי הולך בעצמי לבית הכנסת".

חודש לפני יום הולדתו ה-19 חיון בחר לצאת מהארון בצורה חושפנית לעיני כל הקוראים שלו בבלוג, אז בתפוז. "התהליך שלי כאדם הוא שאני לא חייב דין וחשבון לאף אחד. 'רוצה לצאת אז צא'. לא הסתרתי, תוך כדי גיליתי את עצמי".

איך אמא שלך קיבלה את זה?

"היא ידעה רשמית יום לפני. אמרתי לה 'תקשיבי, יש לי משהו לספר לך ותיזהרי עם התגובה. אני הומו, תתמודדי'. היא חיבקה אותי והכל היה בסדר. הכי פחות דרמטיות".

השירות הצבאי שלך נמשך רק שנה, למה?

"הייתי צריך מקום לגור בו, שכרתי דירה והייתי צריך לעבוד. הצבא לא תרם לזה, לא נתנו לי אישור עבודה. הציעו לי לגור בבית החייל, אבל הייתי צריך הפרדה בין החיים לצבא. כבר נחנקתי ממסגרות. מגיל 11 אני במסגרות.

"רציתי להישאר בצבא, אבל נאלצתי לצאת. זו הייתה מערכת של טעויות, התעללות בבנאדם בלי כסף ושההורים שלו לא היו איתו. ניסיתי וזה לא הצליח".

לא מחובר

בימים האחרונים שעות השינה שלו מסתכמות בין שעתיים לשלוש. העבודה ממנה הוא משתכר היא תוכנית הבידור שלו שמשודרת פעמיים בשבוע, כל ראשון ושלישי בשעה 22:45 בשידור חי באתר שלו. בנוסף יש לו פינה קבועה בתוכנית הרדיו של איריס קול ב-103fm וכמובן שהוא מתפעל ומעדכן 7/24 את אתר האינטרנט בכל החדשות החמות. במהלך כל הריאיון הטלפון שלו לא מפסיק לצלצל. עומרי חיון. טלפון לא מפסיק לצלצל צילום שגיא לייבמן

אתה בנאדם עסוק, יש מקום לזוגיות?

הוא צוחק. "כרגע לא. כמעט הייתה לי אחת כזאת לפני כמה שבועות וזה לא צלח. זו הייתה מערכת יחסים מוזרה ומיוחדת יחד. חבל, בדיעבד אני יודע שיכולתי לפנות לה מקום כמו שמגיע לה וראוי. אני מאוד צמא ורוצה לאהוב ולהיות נאהב. בעיניי זוגיות זה דבר מדהים ומיוחד. אבל בחודש הקרוב אני לא מחפש, למרות שאומרים שזה בא בדיוק כשאתה לא רוצה".

מה הדבר הכי צהוב שלא יודעים עליך?

"שאני מפחד מכל המתקנים בלונה פארק?", הוא עונה בשאלה.

מה לדעתך צפוי לנו העונה אצל האח גדול?

"נראה לי שזו תהיה עונה טובה. אני מאוד אוהב את הדיירים. נגמר הקטע של הפרחה על תקן פרחה והערס על תקן המסכן. העונה הביאו אנשים פחות 'מוזרים' שאפשר להתחבר אליהם, להזדהות".

מי ייקח את המיליון?

"זה נורא קשה הפעם. יש לי תחושה שבני או טהוניה. אבל זה רק מיום שידור אחד".

צפויות לנו עוד הפתעות על עברם של המשתתפים?

"ברור. חכי, אנחנו רק כמה ימים אחרי התוכנית, יש כבר דברים בקנה. הולך להיות מעניין".

אתה חי את הריאליטי. יש סיכוי לראות אותך פעם כמשתתף?

"לגמרי. הציעו לי ולא הסכמתי. הייתי מוכן להשתתף בתוכנית 'מחוברים'. זה שלב שאני מאמין שאני אעבור, זאת חוויה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה