יאללה חפלה



מילים: צחי יונה * לחן: צחי יונה * שירה: צחי יונה * "הלילה מסיבה", הלהיט החדש והקצבי של הזמר היבנאי, נכנס ל-40 הגדולים במצעד השבועי של רשת ג' ומאיים לשגע אתכם לפחות עד סוף הקיץ * מה הלאה? קיסריה, אירוויזיון ועוד שירים טובים

הזמר היבנאי צחי יונה עשה בסוף השבוע שעבר היסטוריה. לראשונה הצליח שיר שלו להיכנס למצעד "מקום בצמרת" של רשת ג' ולהתברג בין 40 הגדולים. מבחינתו של צחי, הלילה מסיבה. צחי. מכוון גבוה

כן, "הלילה המסיבה", שצחי כתב והלחין (קחו טעימה: "יש פה חפלה שיגעון, הקהל כבר משתגע, יש פה חפלה לא לישון, רוקד איתך, מי עומד על הבמה, מי נותן פה הצגה"), שיר קייצי ומקפיץ, הוא אם תרצו להיט החתונות החדש של 2013. גם בר מצוות זה בסדר.

הוא כבר בן 28, רווק. גדל ביבנה במשפחה חמה ואוהבת.  "למדתי בגינסבורג והייתי מגיע רק עם עט ודף", הוא נזכר, "כמו סטודנט שממהר לים. ועם כל זה הוצאתי ציונים טובים בבגרויות. אני לא אשכח את זה שהמחנכת אמרה לאמא שלי שאין לה מה לדאוג, שאני תמיד אסתדר בחיים ועוד ייצא ממני משהו.

"לפני שלוש שנים הופעתי בהתנדבות בבית חולים 'שניידר' ביום הולדת של ילד שחלה במחלה קשה. אותה מחנכת הייתה שם, זה היה תלמיד שלה. ככה סגרנו את המעגל שלי מהתיכון. אגב, אותו ילד הבריא ולומד גינסבורג ובעזרת השם גם ישמור עלינו בצבא בקרוב".

איך באמת היה לך בצבא?

"בצבא רציתי להיות מפקד טירונים, רק שכחתי דבר אחד. שלפני שאני מפקד אני צריך להיות טירון. עשיתי בעיות חודש-חודשיים עד שהחזירו אותי לקצין מיון ששאל אותי 'איך אתה חושב שאתה יכול לתרום לצבא?'. אמרתי לו שאני רוצה להיות שקמיסט, הוא הסתכל עלי בחצי מבט מאיים חצי מבט בוחן ואמר: 'טוב, בדיוק התפנה לי מקום לשקמיסט בניצנים. אמרתי לו 'יאללה ניצנים ונהנים, שגר אותי לשם', וככה סיימתי שלוש שנים. במקביל הוצאתי את הסינגל הראשון שלי 'בובה מפלסטיק' שהיה ללהיט בבסיס ובמועדונים".

צחי יונה. חוטא בכתיבה

אין מוקשים בדרך

תוך כדי שירותו הצבאי צחי יונה למד שירה ונגינה בקונסרבטוריון, ואחרי שיצא הסינגל הראשון שלו התחיל להופיע במועדונים ואירועים.

מתי התחלת לשיר?

"פעם ראשונה על הבמה הייתה בגיל 19. הלכתי עם חבר דרבוקיסט למועדון ביפו, הזמר איחר אז אמרתי שאני רוצה לשיר. עליתי לבמה ועשיתי שמח במועדון. באותו רגע הבנתי שזה מה שאני הולך לעשות כל החיים".

מה זו מבחינתך המוסיקה?

"מוסיקה זאת אהבה בלתי נגמרת ללא תנאים. זה ריגוש אין סופי, זה רומנטיקה, זה שמחה. יש הכל במוסיקה. דוד המלך אמר שמוסיקה היא דרגה אחת מתחת לתפילה, זה כבר אומר הכל".

אפשר להניח שלא קל לזמר מתחיל לפרוץ, יש הרבה מוקשים בדרך.

"אין מוקשים, אני מקבל הכל באהבה. אני מאמין שכל דבר אני אקבל ברגע הנכון ובזמן הנכון. בינתיים אני נהנה מכל רגע. אוהבים אותי, הופעתי כבר כמה פעמים בטלוויזיה ומפרגנים ברדיו לשירים שלי. פשוט כיף. אגב, יצאו החודש לערוץ 24 שני קליפים חדשים ל'רונה' ו'יאללה חביבתי', סינגלים קודמים שלי". 

חשבת להשתתף בכוכב נולד? דה ווייס?

"אין טעם. לא מקבלים שם זמרים שכבר הוציאו שירים ועשו דרך. מחפשים רק חדשים מהניילון (צוחק). אגב, קיבלתי הצעות לתוכניות ריאליטי אחרות וזה במשא ומתן כרגע. צפו להפתעות".

אוהב להופיע מול קהל

אתה מופיע?

"העבודה שלי היא להופיע בחתונות, בר מצוות ואירועים. גדולים וגם קטנים יותר. כל מי שהזמין אותי להופיע באירוע שלו, לא מוותר עליי באירועים הבאים. יש כאלה שסגרו תאריכים כבר לחורף הבא".

מה אתה יותר אוהב: להקליט באולפן או להופיע?

"אין כמו להופיע. אני חיית במה אנרגטית ובכלל סחבק שאוהב שאנשים רוקדים, שמחים ונהנים. אי אפשר לשבת בהופעות שלי. כשאני שר אוטומטית הנשמה רוצה לחגוג והגוף זז".

50 שירים במגירה

"הלילה מסיבה" עושה רעש אדיר בתקשורת.

"כן, יש לו כבר 17,000 צפיות ביוטיוב בפחות משבועיים, והוא מושמע כל יום בכל תחנות הרדיו".

עטיפת הסינגל ''הלילה מסיבה''

התכוונת בכוונה לכתוב להיט קייצי?

"ברור שהתכוונתי. 'הלילה מסיבה' תפור למידות ולהופעה שלי. יומיים אחרי שהוא יצא כבר ביקשו אותו באירוע שהופעתי בו. באותו רגע הבנתי שבחרתי נכון. איך השיר אומר? 'הנה אני בא, נותן לכם בקצב, עושה כאן מסיבה'. זה בדיוק מה שאני עושה בהופעות, מסיבה".

השיר הצליח להיכנס ל-40 הגדולים ברשת ג'. מה זה עושה לך?

"קודם כל, לדעת שאתה מקבל הכרה מתחנה כזאת של 'קול ישראל', ששומעים אותה ממטולה ועד אילת, זה מרגש. וחוץ מזה שמתוך 50 שירים חדשים בפינה לשיפוטכם רק ארבעה נכנסו למצעד ואני בתוכם, זה פשוט תענוג".

מתי נראה אלבום בכורה?

"האלבום מתבשל לאט. הוא איכותי ומשובח כמו שאני אוהב. ייקח עוד כמה חודשים אולי אפילו יותר. תקבלו כל פעם הפתעה קטנה מאלבום, מה רע?". (צוחק)

מה יאפיין את האלבום שלך?

"כמובן שרוב האלבום יהיה קצבי ומותאם להופעות שלי. יהיו גם בלדות ואולי גם הפתעה קטנה מהמקורות. בקיצור יש למה לחכות".

ממתי אתה כותב ומלחין שירים?

"לכתוב התחלתי כבר בתיכון. הלחנים תמיד היו מגיעים לי בראש עם המילים. אני יכול לא לכתוב חצי שנה, ויום אחרי יום לכתוב שיר. זה בא בהבזקים אצלי. בשנה האחרונה נפתח לי משהו בקופסא ומגיעים לי הרבה רעיונות טובים לשירים".

כמה שירים יש לך במגירה?

"בערך 50 שירים והרוב על אהבה. אני גם ג'נטלמן וגם רומנטיקן אז משם באה ההשראה".

מי רואה ראשון את השירים? מי נותן לך ביקורת?

"לכל מי שנקלע בדרכי ואוהב את המוסיקה שלי. אני גם יכול לשים את השיר במגירה בלי לשתף אף אחד. אין אצלי כללים. הכל עניין של איך אני מרגיש באותו רגע".

געגועיי לעוזי חיטמן

איזה זמר או זמרת הכי משפיעים עליך?

"יש הרבה מכל הז'אנרים והסגנונות בארץ ובחו"ל. אני משלב את כל היתרונות שיש בכולם ומביא את זה למקום שלי".

עם מי היית רוצה לשיר דואט?

"שלומי שבת, משה פרץ, אייל גולן, יניב בן משיח".

אם יכולת לבחור שיר אחד שמישהו כתב והיית מת להיות זה שכתב אותו, מה היית בוחר?

"השיר 'לכל אחד יש' שכתב עוזי חיטמן ז"ל לשלומי שבת וליאור נרקיס. בעצם לא הייתי רוצה לכתוב אותו, הייתי רוצה שעוזי חיטמן יכתוב לי יצירה כזאת. לצערי נולדתי כנראה דור אחד מאוחר מדי. עוזי חיטמן הוא האדם היחידי שלא הכרתי אישית ואני מתגעגע אליו".

עוזי חיטמן ז''ל

אתה הולך להיתקע עכשיו שנה באי בודד, איזה שירים היית רוצה שילוו אותך ולא יימאס לך מהם לעולם?

"לא רוצה שירים, רוצה פלייבקים. איך שנה אני לא אשיר? זה לא הגיוני. אם יומיים אני לא שר  זה כאילו נגמר לי האוויר".

בשנים האחרונות נדמה שחוץ מאייל גולן, משה פרץ ודודו אהרון, ששולטים ברדיו ובטלוויזיה, רוב הזמרים הים תיכוניים הלכו קצת אחורה והם פחות בולטים מבעבר. איך שוברים את תקרת הזכוכית הזו?

"גם אם פחות בולטים, יש המון עבודות בז'אנר הזה למי שטוב ויודע את העבודה כמובן. תראה כמה אולמות אירועים יש בארץ, כמה במות, כמה הפלגות, כמה בתי מלון, אתה לא חייב להיות בטופ כדי להתפרנס יפה בז'אנר הזה".

עצמאי בשטח

שב"ק ס' זו הלהקה הכי גדולה שיצאה מיבנה. מה אתה חושב עליהם? 

"זו להקה מצוינת, הם מגניבים ומקפיצים ומדליקים. מוקי זה אחד שאני גם פעם חייב להקליט איתו דואט, ואת פישי הגדול פגשתי לפני כמה שנים באחד האולפנים והייתה לנו כימיה מוסיקלית מטורפת".

מתי נראה אותך מופיע ביום העצמאות ביבנה?

"המון שואלים אותי את השאלה הזאת בעיר... אבל הסכומים שמקבלים מחוץ לעיר יותר מפתים בינתיים. בשביל האנשים המדהימים שיש פה וכמובן בני הנוער נדאג לסגור הופעה בקרוב עוד לפני עצמאות".

איפה נראה את צחי יונה בעוד 10 שנים?

"אני מבקש רק דבר אחד מבורא עולם וזה בריאות לי ולמשפחתי. כל השאר קיסריה, אירוויזיון ואלבומים טובים. הכל יגיע".

https://www.youtube.com/watch?v=8NREU4D3-6E

קישור לקליפ "הלילה מסיבה"

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה