"לא מתחרטת ששרתי באנגלית"



רוני ישראלי היא היבנאית היחידה שעשתה את זה ובגדול בתוכנית מוזיקה בטלוויזיה * בראיון בלעדי היא מסכמת את החוויה ומסמנת את המטרות הבאות: לשיר ולהקליט חומר מקורי משלה

טלי בנדו לאופר
צילום: רונן אקרמן

רוני ישראלי מיבנה לא מצטערת ולא מתעכבת, להיפך. היא ממשיכה הלאה ובכל הכוח לפרויקט הבא. "נהניתי והיה לי כיף. אני שמחה מבחירות השירים שלי, גם מאלו שלא זכו לאחוזים גבוהים מהקהל. יכול להיות שאם הייתי מסתכלת מבחוץ הייתי בוחרת יותר שירים בעברית, אבל בגדול אני לא מתחרטת ששרתי באנגלית".

למה? את חושבת שזה מה שהפיל אותך?

"לא, כי מלכתחילה שרתי באנגלית, ואם לא היו אוהבים אותי אז לא היו מעבירים כבר בהתחלה".

רני רהב בהחלט לא אהב. מה את חושבת על הביקורת שלו?

"לא לקחתי אותה ללב. אני מבינה למה הוא אמר את זה, סך הכול אנחנו מדינה יהודית וחשוב שזה יהיה בעברית, אבל עדיין אני נאמנה לבחירות שלי". 

תמיד שרתי

רב"ט רוני ישראלי (20), היבנאית הראשונה אי פעם בנבחרת של ריאליטי מוסיקלי, היא המודחת הרביעית מנבחרת "הכוכב הבא". שופטי התכנית הם כוכבים בקנה מידה כזה, שמתחריה רשאים כרגע רק לחלום להגיע למעמדם: ריטה, יחצן העל רני רהב, מי שהנחה את התוכנית בגלגולה הקודם צביקה הדר ומי ששפט עד לפני רגע ועשה לא מעט כותרות בשבועות האחרונים, אייל גולן, שכעת מחליפו הזמר מוקי, יבנאי משלנו וחבר להקת שב"ק ס'.

לפני כמעט שבועיים, לאחר קרב ראש בראש עם שותפתה לדואט באותה התוכנית, רינת כהן, הודחה רוני ישראלי והקהל בחר להשאיר את כהן, עם יתרון של 19% צורמים.

כל חייה היא שרה, במסגרות וגם בבית, בכל הזדמנות שניתנת לה, כך היא מספרת. "מגיל קטן אני אוהבת לשיר. בשבילי אלו החיים, זה חלק בלתי נפרד מהם. בתור ילדה הייתי מאלו ששרות ליד העץ בחוץ, בבית ובעצם כל הזמן".

זה משהו שהגיע מהבית?

"דודים שלי משני הצדדים שרים. לא ברמה מקצועית, אבל יש להם קול ממש יפה. ההורים שלי לא זמרים, אבל מאוד אוהבים מוזיקה, בבית כל הזמן הייתה מוזיקה".

איזו?

"הכל. מאייל גולן עד סלין דיון, ספרדית, צוענית וכל מיני".

איפה שרת עד היום?

"ביסודי שרתי במקהלה, בחטיבה ובתיכון הייתי במגמת מוזיקה וגם בלהקות ביבנה, באירועים כמו חתונות ובר מצוות, יותר של המשפחה אבל גם לא של המשפחה".

מה היה הרגע שהבנת שזה היעוד שלך בחיים?

"הבנתי את זה רק בתוכנית. הבנתי שזה המקום שלי באמת. קודם חשבתי שאני אוהבת לשיר, אבל לא ידעתי אם זה ילך או לא ילך, אבל בתוך כל ההתנהלות בתוכנית והעבודה הרבה, הצלחתי לתת אינטרפרטציה משלי לשירים ואז כבר הייתי בטוחה שזה נותן לי את החותמת שזה מה שאני רוצה לעשות בחיים".

צביקה היועץ

ספרי קצת על הווי התוכנית.

"לא היה לי לחוץ, ודי נהניתי מלבד פעם אחת שהרגשתי באמת לחץ. זה היה לפני שבועיים בערך, כי לא הייתי בטוחה שאמשיך. בסך הכול יש אחווה כיפית בין המשתתפים, היה מאוד מגניב וכיף ואני שמחה שהשתתפתי".

אל מי הכי התחברת מהמשתתפים?

"עם ענבל בקמן, רינת לוי ואביתר קורקוס, נראה לי שנמשיך להיות בקשר".

איך הייתה הדינאמיקה עם השופטים?

"כמו שעל המסך. הם חמים ומפרגנים, נתנו עצות וישבו איתנו, אבל לא עבדו איתנו על חומרים או משהו כזה".

איך אייל גולן?

"את אייל לא יצאו לי להכיר כל כך מקרוב, אבל את השאר כן והם היו חמודים וסימפטיים".

למי הכי התחברת?

"לצביקה הדר".

מדוע?

"כי היה בו משהו אחר, משהו משחרר. הרגשתי שהוא הכי בא לדבר איתי ולהיות בשבילי ולייעץ לי מאחורי הקלעים". שופטי הכוכב הבא. לא היה קשר עם אייל גולן

יוצרת למגירה

בתקופה שיש כל כך הרבה תוכניות ריאליטי מוזיקליות: דה וויס, אקס פקטור ושות', למה דווקא הכוכב הבא?

"זה נראה לי יותר זורם מהתוכניות האחרות. זו הפקה שעובדת הרבה שנים (התוכנית היא של מפיקי "כוכב נולד", טב"ל) וזה הרגיש לי הכי מקצועי, הייתה לי אינטואיציה חיובית ללכת דווקא אליה".

המתמודדים שרים למסך סגור עד שאחוז הצבעות מספק מרים אותו. זה מלחיץ או דווקא טוב?

"בעיני זה היה מגניב. כשאתה לא מופיע לפני אנשים אז שרים אחרת, יותר בביטחון. אבל לי זה לא היה כל כך רלוונטי משום שאני מופיעה הרבה. זה לא באמת כל כך שינה לי".

בכלל לא?

"אולי שינה ממש קצת".

מה את חושבת על היריבה "אקס פקטור"?

"אני צופה ממש בקטנה ככה שקשה לי לענות".

עם מי היית רוצה לשיר דואט?

"עם עידן רייכל או רמי קליינשטיין. הם יוצרים מוזיקה מאוד מיוחדת".

את יוצרת?

"כן, אבל כרגע למגירה".

למה?

"כי צריך ביטחון עם חומר פרטי שאת יצרת".

לא הרגשת נוח להציג אותו בתוכנית?

"לא וגם זה לא היה מתאים בשלבים שהייתי בהם. אם הייתי ממשיכה אז נראה לי שהייתי לוקחת שיר שלי".

איזו מוזיקה את אוהבת לשמוע?

"ג'אז, בלוז, פופ, מזרחית, מאוד מגוון".

מלצרית מזמרת

רוני ישראלי עייפה. אני תופסת אותה כשהיא בדרכה חזרה הביתה מעוד יום חזרות ארוך בלהקת חיל האוויר בה היא משרתת. השבוע היא שבה אליה לאחר דחיית שירות שקיבלה לרגל השתתפותה בתוכנית. רוני בחזרות עם רינת

"כיף לי לשרת בלהקת חיל אוויר. אנחנו עושים הרבה חזרות ומופיעים בכל מיני בסיסים. נשאר לי לשרת עוד שנה פלוס, שזה לא מעט אבל בסדר, לא נורא".

חוץ מהשירות הצבאי, היא מספרת, היא בחיפושים אחר מקום בו תוכל להופיע. "הופעתי בעיר מחוץ להיכל התרבות, הייתה במה מטעם עיריית יבנה. לקחתי שבוע להתאפס על עצמי וכעת אמשיך לחפש. אני גם עובדת כמלצרית מזמרת שזה ממש נחמד".

אפרופו יבנה, עד היום הכוכבים הכי גדולים שיצאו ממנה הם שב"ק ס'. מה את חושבת, יש מוזיקאים ביבנה? ישנה תרבות מוזיקלית?

"ברור שיש מוזיקאים ביבנה והרבה! רק שזה לא יוצא מספיק, לא נראה לי שיש לזה מספיק מקום. צריך להוציא את זה החוצה, העיר צריכה לתת יותר מקום למוזיקאים, לעשות יותר במות פתוחות, לספק הגברה וכלים כמו שצריך ואני בטוחה שיש להקות והרכבים שישמחו להופיע. עד לפני כמה שנים הייתה באצטדיון במה פתוחה, היו מגיעים אנשים וזה היה נחמד. כדאי לעשות דברים כאלו. יש הרבה זמרים, זמרות ומוזיקאים בעיר שיוכלו להתגלות ולהעשיר את העיר".

מה התוכניות שלך לעתיד? איך מתקדמים מפה?

"אני עדיין לא יודעת איך ומה, אבל בטוח שזה יהיה במוזיקה".

אני אשאל את זה ככה: מה הדבר הכי טוב שיכול לקרות לך כרגע?

"להוציא סינגל עם חומר שאני אכתוב ואלחין. זה בהחלט הדבר הטוב ביותר"

מצטערת על ההדחה?

"בכלל לא. באתי בשביל החוויה, באתי בשביל לקבל במה, בשביל ללמוד וליהנות והשגתי את זה. קיבלתי המון תמיכה מכל הסובבים אותי: מהמשפחה, חברים, מפקדים, חיילים שהתגייסו ומשרתים איתי ואני רוצה להגיד תודה לכולם, ותודה גדולה לתושבי יבנה על התמיכה הגדולה ועל ההצבעות, מודה לכם מקרב לב".

שאלה אחרונה: מי ההימור שלך לכוכב הבא?

"אביתר, אני חושבת שהוא ינצח. יש לי אינטואיציה כזאת".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה