אטיאס אימפריה!



בשבועות האחרונים השתלטה משפחת זגורי על המדינה. סדרת הדרמה החדשה של "הוט" כבשה את לבבות הצופים ברחבי הארץ והפכה את שחקניה האלמוניים לכוכבים החדשים. אחד מהם הוא ישראל אטיאס שלנו, שמספר בראיון בלעדי איך זה להיות בן למשפחה שאביה הוא משה איבגי ובין ילדיה נמנים עוז זהבי ונינט טייב

 מאת: טלי בנדו לאופר

צילומים: יח"צ

 

"לפני שבוע, בפרמיירה, אימא שלי פגשה את נינט (טייב) והיא חיבקה ונישקה אותה, ואת רואה כמה היא, נינט, מקבלת אנשים ואוהבת. ואנשים ישר חושבים כל מיני מחשבות, אולי אנחנו מכירים יותר טוב, וזה לא נכון וזה לא חייב להיות ככה, היא פשוט אדם כזה, מאוד חיובי, פתוח ואוהב", מתאר ישראל אטיאס זוית אחרת של המאמי הלאומית.

אטיאס (27), שחקן צעיר, מתחיל, מוכשר,סטודנט למשחק ויבנאי גאה מככב בימים אלו ממש על המסך שלכם בדרמה החדשה "זגורי אמפריה", שכובשת את המדינה.

העלילה מתארת את סיפורה של משפחת זגורי המונה עשר נפשות. משפחה עצבנית משהו, תחמנית מעט ומלאה בפניני לשון שובות לב. אטיאס מגלם את אביתר זגורי, זמר חתונות אשר מחכה לפריצה הגדולה, לצד שחקנים מוכשרים כמו משה אבגי, שרה פון שוורצה, עוז זהבי, נינט טייב ועוד.

יש דמיון בינך לבין אביתר?

"אני תמיד אומר שבכל דמות שאנחנו מגלמים אנחנו מביאים את עצמנו", הוא מחייך, "זה גם דומה לנו באיזשהו מקום כי אם אגלם רופא באיכילוב ואם זמר חתונות, אני אביא את הדבר שלי, לא אחקה מישהו".

אל התפקיד התכונן במרץ בכך שהרבה להשתתף בערבי קריוקי והופעות של זמרי מוזיקה מזרחית. "הלכתי לספוג אווירה והתנהגות, הלכתי גם להרבה הופעות, צפיתי בהרבה בהופעות של זמרים מזרחיים ביוטיוב כמו אייל גולן וזוהר ארגוב ומה שהרגיש לי נכון - הבאתי למקום שלי. אימצתי מניירות ולקחתי למקום שלי, דברים שהרגשתי בנוח איתם. חשוב לי שתנועות יבואו לי טבעי. במשך כל השנה שצילמנו, חייתי את הדמות ונשארתי בסביבתה גם כשלא צילמנו. הדיבור שלי בדמות הוא אחר, אני מדגיש ע' וכאלו, ממש רחוק ממני".

טרם השתתפותו בסדרה, הנחה אטיאס מספר חודשים בערוץ הילדים, תקופה אשר בה גמלה בליבו ההחלטה ללמוד משחק בצורה מקצועית. "בגיל 22 השתתפתי בתחרות מנחים גדולה בערוץ הילדים שנמשכה חצי שנה, אחריה לא המשכתי, לא נבחרתי".

התאכזבת?

"האמת שלא ממש. תכננתי ללמוד משחק, הייתי עושה את זה בכל מקרה וזה היה קשה אם הייתי גם מנחה כי אלו לימודים מאוד אינטנסיביים, ממש כמו הצילומים בערוץ שלפעמים לקחו יום שלם".

לאחר מכן השתתף אטיאס בתפקיד אורח בסדרה "פצועים בראש" של גיא עמיר וחנן סביון, יוצרי הסדרה "עספור".  "השתתפתי בתפקיד משני שקיבלתי בשנה ב' ללימודים בבי"ס 'הדרך'. התפקיד שם נתן לי טעימה מהשטח ולאחר כחודש קיבלתי את התפקיד ב'זגורי אימפריה'. זו הסדרה הכי יקרה שנעשתה בטלוויזיה, יש כמות אדירה של שחקנים איכותיים ומקצועיים, צילמנו אותה קרוב לשנה בהמון לוקיישנים והיה צוות הפקה ענק. זה באמת משהו מאוד מיוחד".

איך הייתה האווירה והעבודה על הסט?

"תראי, שחקנים מנוסים ממני אמרו שחוו הרבה סטים ובכזה סט הם לא היו. הייתה אווירה חמה, היה חיבור מצוין, הייתה עבודה מאוד קשה ואינטנסיבית, אבל מאוד נעימה. אם זה היוצר מאור זגורי שממנו למדתי המון. הוא היה איתנו על הסט וליווה אותי בכל השנה הזאת. גם הבמאי רני סער כיוון אותי ונתן לי תחושה מאוד נעימה. זה היה תפקיד הגדול הראשון שלי וכבר אחרי יום צילום ראשון הרגשתי בבית, הוא נתן לי תחושה שאני עובד נכון. שניהם אנשים שהוליכו אותי לעשות עבודה הכי נכונה שיכולתי".

נוצרו חברויות?

"אני בקשר עם הרבה אנשים מהסט. מדבר המון עם עוז ועם אבגי, אנחל בונני שמשתתף בעונה השנייה, הפך לחבר ועם חן אמסלם (מגלמת את אבישג זגורי) שהיא אחותי בסדרה בתכנית וגם עכשיו בחיים. עם רני סער אני בקשר טוב ובאמת עם רוב הסט. אני גם מוזמן להופעה של נינט שאני מחכה ללכת אליה. כולם מקסימים! יש לנו קבוצת ווטסאפ פעילה שאנחנו צוחקים בה מלא על דברים שקרו על הסט ובכלל בתכנית, אני מאחל לעצמי תמיד לשחק עם אנשים כאלו".

מלבד כשרון המשחק שנגלה לעינינו מפרק לפרק, אי אפשר להתעלם ממראו המצודד של אטיאס או בלשון פשוטה: מדובר בחתיך. הורס.

"כשהייתי צעיר יותר עשיתי קצת עבודות דוגמנות וגם היום, אם תבוא הצעה מעניינת אני לא פוסל, אבל לאן שאני מכוון זה תיאטרון ולטלוויזיה. אני מאוד אשמח לקמפיין מעניין, דוגמנות או פרסומת אבל מה שעושה לי טוב ומרגיש לי בבית זה עולם המשחק".

עולם לא פשוט.

צילום אלכס פרגמנט"נכון, אבל כשאתה הולך עם אמונה עצמית גבוהה, מתמיד, לא מביט ימינה ושמאלה, זה יצליח. אתה צריך לעבור הרבה דברים שדוחקים בך אחורה ולהמשיך. אני גם אדם שמאמין באל שייתן לי את שלי ובואי נהיה כנים, מה פשוט היום? גם להיות שוטר קשה. מדברים אליך ככה וככה. עולם הבידור אולי לא יציב אבל אם אתה יוצר לעצמך דברים ולא מסתמך על אף אחד, אז יקרו דברים ולשם אני מכוון. גיא וחנן עשו זאת, כתבו את 'עספור' ו'פצועים בראש' אחרי עשור של אודישנים שלא רצו אותם וזה הרים אותם".

אטיאס מספר כי רגע קבלתו לסדרה עטורת הכוכבים, תפס אותו לא מוכן. "כשקיבלתי את 'פצועים בראש' נורא שמחתי ופתאום הודיעו לי על אודישן ל'זגורי'. לא ידעתי בכלל מה גודל התפקיד, חלפו שבועיים שלושה מהאודישן ולא חזרו אלי. אמרתי לעצמי, טוב זה נגמר ואז קיבלתי את הטלפון ממנהל הסוכנות שלי, יוני דותן, שאמר לי 'תשב תשב התקבלת לזגורי'. זלגו לי דמעות של אושר, זה תפקיד מרכזי מאוד. זה מטורף, אבא שלי על הסט זה אבגי ואחי זה עוז זהבי!".

 

וגם נינט. איך זה לעבוד איתה?

הוא מחייך. "האמת שלא היו לנו הרבה סצנות יחד, היו רק כעשר, היא אדם מדהים, חם ועוטף היא לא דוחה אותך, תמיד מקבלת, היינו יושבים ומדברים על מוזיקה, הופעות וזמרים שאנחנו אוהבים. איבגי הוא בשבילי סוג של אבא רוחני ואנחנו בקשר מצויין".

איך התגובות לסדרה עד כה?

"מאוד חמות. אנשים מאוד מפרגנים גם פה ביבנה. אני קורא הרבה תגובות תומכות באתרי החדשות שזה די מפתיע, כי קשה להוציא מהם כאלו מילים. אני רואה גם את הבאז, אנשים מתקשרים לבקש לדעת מה יקרה בפרק הבא, ואני כמובן, לא יכול לגלות".

את חיידק המשחק חש לראשונה, מספר אטיאס, בגיל 15 לאחר שחבר טוב השתתף באודישן כלשהו. "זה נורא עניין אותי אבל לא התעסקתי בזה, כשהייתי כבר חייל, בגיל 18.5 שאל אותי בחור באוטובוס אם אני רוצה לעשות אודישנים, פרסומות וכאלו, וזה עשה לי משהו. עשיתי כמה תמונות והופעתי קצת ב'על קצות האצבעות' וגם בכמה עבודות דוגמנות וכשהתקבלתי לערוץ הילדים, החלטתי שאני צריך ללכת ללמוד, שאני חייב, העבודה שם גם דחפה אותי לזה. רציתי לקבל כלים לעולם הזה, אני חושב שתמיד צריך ללמוד, ללמידה אין סוף. רציתי להתמקצע, להתנסות בדמויות שרחוקות ממני, הרי לא מלמדים אותך לשחק, מלמדים אותך להתקרב לעצמך. כשאתה יומיום משחק עם קבוצה שמכירה אותך, אתה לא יכול לזייף. רציתי לשחק דמויות של אדם יותר אפרורי, את דמות הנבגד, הנפגע, לא האדם החזק, כביכול על פי מה שרואים אותנו מבחוץ, דמויות למשל של הומלס, דמויות קיצוניות כמו רוצח או אדם שמכה את ילדיו, בקיצור אדם רע".

רגע קשה חווה בצילומיו לסדרה כשהתבקש לחנוק את אחותו בסדרה, חן אמסלם. "כשעשיתי את זה היא באמת נחנקה. היא התנגדה לי וצעקה 'איה תעצרו!' והקאסט עצר הכל כי היא באמת נחנקה. שנינו נשאבנו לתוך המקום הזה והיה לי מאוד קשה להכיל את זה אח"כ. סצנת החניקה הייתה קשה לי מאוד רגשית ופיזית".

בני משפחתו בחיים הוא מספר, תומכים בחלומו ושמחים לראות אותו מגשים אותו צעד אחר צעד. "המשפחה שלי, ההורים ושני האחים שלי מחבקים אותי ותומכים בי מאוד. הרגע הכי מרגש היה כשהלכתי לבמה בפרמיירה וסימנתי להם שזה הכול בזכותם. הם נורא תמכו, היו שם איתי וזה חימם את הלב. זה מדהים, זו סדרה יקרה וגדולה ואתה צובט את עצמך כדי לבדוק אם זה בכלל אמיתי".

בני משפחתו הם לא היחידים בצבא התומך, אליו משתייכת בשנה האחרונה גם בת הזוג, נעמי. "היא החברה כי טובה שלי, בלעדיה אני חושב שלא הייתי עומד בכ"כ הרבה לחצים שהיו לי בשנה האחרונה. היא תומכת ועוזרת, היא מבינה אותי ומקבלת לטוב ולרע, לא שופטת ועוזרת לי לצמוח. כשהתקבלתי לזגורי, התקבלתי גם לסרט שלא הסתדר עם ההפקה מבחינת ימים, היה לי קשה לחשוב שאדחה סרט בגלל לו"ז, אבל היא מאוד חיזקה אותי ועזרה לי עם קבלת החלטה. היא צנועה ומדהימה. היא לומדת אבטחת מידע ועשתה פה ושם עבודות דוגמנות אבל זה לא מה שמוליך אותה, היא שואפת להגיע להיי טק".

מה החלום שלך?

"זו אולי קלישאה אבל שכולנו נהיה בריאים. בפן המקצועי זה לקבל חוזה בתיאטרון, לעשות סרטים והשמיים הם הגבול".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה