הקונספט של שירה ושני



שירה ושני הן יזמיות בנשמה. לא מזמן החליטו השתיים לפתח עסק בתחום ארגון הארועים. כששמעו על כוונת ערוץ 2 להפיק תכנית העוסקת במיזמים, הבינו כי הקונספט מתאים להן כמו כפפה ליד. בשבועות הקרובים תראו אותן על מסך הטלוויזיה בפריים טיים, כשכל שהן מבקשות זה שתורידו את האפליקציה ותצביעו עבורן. אולי הן ייצאו עם 100,000 ₪

 מאת: טלי בנדו לאופר

בעידן בו צומחות תכניות ריאליטי משל היו פטריות לאחר גשם אכזרי, מרענן לצפות בתכנית שלא רק מספקת הצצה לחיים של האחר, לרגשות ולסטיות אלא גם לחלומות, שאיפות ולמשהו קצת מעבר. תכנית שמדברת על העזה, לגעת בשמיים. התכנית המדוברת היא "המיזם" המשודרת ב"רשת" (ימי ב' ב-21:00) המשמשת קרש קפיצה בדמות 100,000 שקלים ליזמים. בתכנית ישתתפו בקרוב גם שתי יבנאיות משלנו: שירה (שירין) ברכה ושני צור (26) שינסו לממן את חלומן הקשור לתחום עיצוב אירועי קונספט אבל בסגנון "עשה זאת בעצמך".

שירה ושני הן אמהות צעירות ועובדות חרוצות בתחומים הקשורים לעיצוב. ברכה סטייליסטית בסלון כלות וצור עורכת שולחנות קונספט לאירועים ואף עוסקת במכירות באינטרנט.

 

"שתינו בנות לאמהות שבאות מהתחום האסתטי, מאוד דומיננטיות, משפיעות על העיר ועל החיים שלנו", מסבירה ברכה את הבחירה בתחום ובכלל, את הרצון לפרוץ קדימה. "אימא של שני היא סיגל ממן מהתרבוש של החינות ואני הבת של אווה, שהייתה בעלת חנות בגדים. הן ממש מודל השראה, הן עצמאיות ונשות קריירה וזה מה שאנחנו רוצות, גם לנהל בית וגם לנהל קריירה. הן אלו שבעצם דוחפות אותנו כל הזמן וכרגע אנחנו בנות 26 ורוצות קריירה ודוחפות את זה בגללן".

הייתה זו צור שהעלתה את הרעיון למיזם, "אני עושה שולחנות קונספט כבר מזה שנה. זה התחיל ביום ההולדת של בתי. ובלי קשר, אנחנו מאוד יצירתיות ממש מגיל אפס. בכל מקרה, במשך שנה שהכנתי שולחות קונספט בכל מיני אירועים עלה לי רעיון למיזם, שזה לפתוח חנות בתחום האירועים. שיתפתי את החברה הכי טובה שלי ברעיון ויחד פיתחנו אותו לרעיון מטורף וקראנו לו 'אהובתי'. אין דבר כזה בארץ, רק בעולם. זה נותן מענה לכל קהל יעד שחוגג אירוע ובמיוחד האמהות ביבנה שאוהבות להשקיע בימי ההולדת ישמחו לחנות כזאת בעיר".

ברכה: "וכאן נכנסת התכנית. המיזם נותנת במה לאנשים צעירים וזו חוויה מטורפת שאנחנו עוברות. זה הרבה צילומים וראיונות ואנחנו עושות את זה יחד, כמו כל הדברים שעשינו יחד: לידה, חתונה, צבא, הכל".

ובכל זאת, זה שהרעיון היה של שני השפיע על מהלך ההחלטות?

צור מתרעמת. "ממש לא. זה התפתח כפול מאה מאז ששירה נכנסה לעניין. שירה היא מאוד יצירתית מעבר לזה שהיא יזמית סדרתית והיא היחידה שיכלה לפתח את הרעיון כמו שאני חשבתי, היא קידמה את זה בדיוק כמו איך שהייתי רוצה שזה יהיה".

ברכה: "אנחנו עושות הכל יחד! זה המוטו וההתנהלות שלנו. אין אחת יותר מהשנייה, זו שותפות לכל דבר אנחנו חברות מעבר לכל. אנחנו משקפות את החברות שלנו בכל. אני עומדת מאחוריה במאה אחוז בכל דבר, אני ההשראה שלה והיא שלי".

נשמע דביק לקורא מהצד, אך יש גושפנקא לדבריהן. כשיצאה צור עם בעלה הטרי לירח דבש חלומי בתאילנד, הייתה זו ברכה ולא אחרת, שהצטרפה אליהם.

צור: "אנחנו חברות ילדות, מגיל 12, תמיד הכרנו אחת את השנייה אבל בגיל הזה הפכנו לממש אחיות. עברנו יחד את כל ההתבגרות ובצבא הכרתי את מור, שהיום הוא בעלי ואז במקום שניים נהיינו שלושה. קצת אחר כך, שירה הכירה את בעלה שלומי, שהוא החבר הכי טוב של בעלי ואז הפכנו לארבעה. היינו אפילו בירח דבש יחד, שירה, בעלי ואני".

מה??? שירה, איך יצאת איתם לירח דבש?!

"זה היה הכי טבעי. הם יצאו לירח דבש והם התגעגעו אלי אז פשוט הצטרפתי. נתתי להם שבוע לבד וזה מספיק! היה טיול מדהים, עשינו הכל יחד. לשני יש שני בעלים, זה ידוע. מור בעלה ואני בעלה".

צור: "ביום שילדתי היא גילתה שהיא בהריון".

ברכה: "נכון, אמרתי לה איך בא לי וגיליתי שאני בהריון. גם בחדרי לידה היינו יחד".

זה לא קצת לוחץ? נשמע שאתן כל הזמן יחד.

ברכה: "ממש לא. בחיי היומיום אנחנו מדברות כל יום, אין מצב שלא. אבל בטח שקורה שנפגשים עם חברים אחרים, אבל גם יש הרבה משותפים וגם נפרדים. בוא נגיד ככה, אם אני אסע לאילת היא הראשונה שאני אזמין".

יוזמת הרעיון, צור, כאמור, כבר היום עוסקת בתחום אירועי הקונספט.

שני, למה לא להישאר בנישה שלך? הרי יש לך עבודה.

"כדי לענות לכל הדרישות של הלקוחות שלנו. יש לקוחות שרוצות לחסוך את השירות, לצערנו לא לכולם יש את התקציב הזה והחנות תביא כלים כדי שאנשים יוכלו ליצור קונספט בעצמם, לעשות את השירות הזה בעצמם ועדיין שיראה ברמה גבוהה ואסטטית".

 

על מה אחראית כל אחת? קיימת חלקת תפקידים?

ברכה: "שתינו טובות באסתטיקה ועיצוב אבל שני היא ביזנס וומן, היא למדה מאימא שלה. היא מכירה את כל הפן העסקי. התמונות יעדו על עצמן, יופי ואסתטיקה חשובים לה, היא נראית בהתאם לתפקיד", מחמיאה ברכה לחברתה, "אני עצמי למדתי ב'שנקר' אז עיצוב זה בתוך תוכי. אנחנו יכולות לחשוב על איך לפתור משהו ו-99% שנקום בבוקר עם אותה מחשבה ורעיון. אנחנו מאוד מאורגנות לכל אחת יש את הצד שלה בעסק ואם מישהי מחליטה זה טאבו, לא סותרות.כמו בכל זוגיות, יש עליות, ירידות ומחלוקות אבל כשהחברות היא אמיתית, הרבה יותר קל למצוא את עמק השווה".

היו רגעי משבר?

ברכה צוחקת, "ברור! אנחנו מנהלים אורח חיים קדחתני, שתינו מנהלות בית ועובדות קשה. זה לא כזה פשוט ועוד לדחוס תכנית טלוויזיה. אז אנחנו נורא עייפות ויש הרבה מה לעשות אבל באמת התמזל מזלנו, גם כשיש משבר אנחנו יודעות לפתור ישר אחרי".

צור: "כן, אנחנו יודעות לפתור דברים מהר".

ברכה: "הבעלים שלנו אומרים שאנחנו משוגעות. יכולות שעה לדבר בקוצ'י מוצ'י, להתפרץ בצעקות אחת על השנייה ואח"כ חוזרות לקוצ'י מוצ'י. זה עניין של חברות, לתת את הבמה ולהכיר את הצדדים הטובים והפחות טובים".

עוד מספרות היזמיות הצעירות שמשפחותיהן האישיות וגם המורחבת, משמע יבנה כולה, תומכות ומעודדות ללא הרף. "לאן שאנחנו הולכות וגם בפייסבוק אנשים מחמיאים ואומרים שהם אחרינו", משתפת ברכה, "הבעלים שלנו עושים הכל כדי שאנחנו נוכל להצליח, אנחנו ההימור הבטוח שלהם. יש לנו בעלים משכמם ומעלה. כולם מבקשים לדעת מה המיזם ואנחנו קוראות לכולם להוריד את האפליקציה ולבחור בנו כמובן. יש רק מאה שניות לבחור".

רעיונות המיזם שעוברים בתכנית משולחן השופטים למבחן הקהל זקוקים לקהל בבית שיצביע עבורם דרך אפליקציית "רשת". המתמודד שיקבל את מירב ההצבעות יקבל דמי מימון עד 100,000 שקלים.

צור מבקשת לצאת בקריאה נרגשת ליבנאים, "יש רק מאה שניות לבחור בנו, ואנחנו מבקשות לשים עלינו את מירב הסכום, מאה אלף, שזה הסכום הכי גדול, כדי שיבחרו בנו. בבקשה תורידו את האפליקציה ותבחרו בנו. ישנה גם אפשרות להשקיע במיזם מהבית הפרטי שלכם דרך אתר התכנית, אפילו עשרה ש"ח ובתמורה תקבלו משהו קטן מהחנות. זה נקרא מימון המונים והיה מישהו שהצליח ככה להשיג מימון של מיליון דולר".

 

איך אתן מתכוונות לממש את החזון במידה ולא תזכו בתכנית?

"ניישם את הרעיון עם או בלי התכנית", אומרת צור נחרצות, "אנחנו מאוד שואפות להצליח ונגיד תודה רבה לערוץ 2 על הזדמנות ולתומכים שלנו בכל מצב. נשמח על הפרסום ונעשה זאת כדי שהילדים במדינה יהיו שמחים ושהאירועים יהיו יפים ואסתטיים. אירוע קונספט נותן ערך מוסף, זה בעצם מוטיב שעומד במרכז האירוע ומייחד אותו".

מה הקונספט הכי מטורף שערכת על פיו אירוע?

"אירוע אוסקר בבר מצווה יחד עם שירה. היו בובות ענקיות של מרלין מונרו, אלוויס פרסלי, פפראצי, שטיח אדום, היו בובות בדמות פסלון האוסקר וקינוחי בוטיק. היה מאוד מיוחד. היו מתנות לאורחים וגרפיקה שנעשתה במיוחד. זה השירות שלנו לאירוע, אבל אנחנו רוצות להגיע גם לאנשים שאין להם את היכולת הכלכלית לזה. אנחנו רוצים להגשים חלומות לילדים, מבוגרים ולכולם. כל דמיון שיש לך בראש אנחנו נלך וננסה להגשים".

ברכה: "הסיבה שאנחנו לא מפרטות יותר על המיזם זה כי אנחנו לא יכולות, אבל אנחנו כן יכולות להבטיח שזה מיזם שעונה על הרבה דרישות. הוא מקסים ומעניין ואנחנו צריכות את כל העיר איתנו. תגשימו לנו חלום כדי שאנחנו נגשים לכן".

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה