אשת הברזל



סיגל בר ציון היא אמא במשרה מלאה, קפטנית של קבוצת כדורשת שמשתתפת בליגות בכל רחבי הארץ ומעצבת תכשיטים ואופנה שמתאפיינים בחומרי גלם מתכתיים מיוחדים, ביניהם החומר שמשמש להגנה מפני כרישים. בשבוע הבא תציג בתערוכה בינלאומית גדולה ומקווה לעשות את הפריצה

כשבנה של סיגל בר ציון החל להתעניין בתקופת ימי הביניים ולבקש להתלבש כאביר קטנטן עם מגן, שריון וקסדה היא זרמה איתו, התעניינה בחומר ונכנסה לעובי הקורה. עובדה, אפילו תחום עיסוק מעניין ואטרקטיבי יצא לה מזה.

בר ציון (43), צורפת, אמנית קרמיקה וציירת במקצוע מעצבת היום תכשיטים מאותו חומר קשיח המרכיב את שריון האבירים. את התכשיטים היא יוצרת בטכניקת שזירה הידועה בעולם (chainmaille""). מאותו חומר כיום, מייצרים עבור צוללנים כפפות המגנות על הידיים מנשיכות כרישים.

"זו טכניקה שידועה בעולם אבל בארץ בודדות עושות את זה", היא מספרת, "כי זו עבודה שצריך סבלנות ועוברות המון שעות של עשייה עד שמתקבל תכשיט. על ידי הטכניקה עשיתי גם בגד ים שהוא גימיק, יצרתי אותו רק כדי להציג את הטכניקה. קיבלתי עליו המון פידבקים יפים ונכנסתי לזה, עשיתי גופיות, עניבות וכתרים לראש ומפה זה התפתח לתכשיטים. אני עוסקת בזה כשלוש שנים".

בר ציון, כאמור, באה מתחום באומנות וכל חייה עוסקת בענפיו השונים. "זה מה שאני עושה, ככה שליצור תכשיטים, לא זר לי. פיסלתי, ציירתי, עשיתי פסיפס, ועוד המון דברים".

את יוצרת תכשיטים מחומר קשיח, אפילו גברי, למה לא ליצור מחומרים כמו זהב? כסף?

"כי זה בנאלי. יש המון כמוני. אני תמיד מחפשת את הדברים המיוחדים, במיוחד הטכניקה הזאת שהיא טכניקה של עוצמה וכוח, יש בה משהו גברי ועוד לעשות איתה תכשיט של אישה. זה לקחת את הכוחניות הגברית ולקשט איתה אישה, לעשות מזה משהו נשי".

למי מיועדים התכשיטים? איך את רואה את הלקוחות שלך?

"מדובר בנשים חזקות, עצמאיות וקרייריסטיות. נשים שאוהבות לדאוג לעצמן".

אלו תכשיטים שגבר יקנה לאשתו?

"זה בהחלט כן, אבל גם אישה לעצמה".

חוץ מעיסוקיה היצירתיים מס' פעמים בחודש עולה בר ציון על מדים ומתפקדת כקפטנית של קבוצת כדורשת, "כשהגעתי לקבוצה היא הייתה קיימת כבר, זה היה מעין חוג נשים שמתרחש פעם בשבוע וכשהגעתי לקחתי את הקבוצה למקום תחרותי. היום אנחנו משחקות בליגות בכל הארץ".

יש קשר בין התחומים?

"בוודאי. זו אישה שיודעת לעשות הכל: גם קריירה, גם להיות אישה וגם כזו שיודעת לקחת זמן איכות לעצמה. אישה קרייריסטית זו אישה שלא מוותרת, שזה בעצמם די משקף אותי". היא צוחקת, "גם בצבא הייתי כזאת טום בוי שרוכבת על אופנועים במשטרה צבאית, כל חיי הייתי כזאת שמוכיחה שהנה אני יכולה ושווה כמו גבר ואפילו יותר".

בשנים האחרונות קמו המון מעצבות ומעצבים צעירים. יש מקום בשוק לכולם?

"מה זה מקום? מקום יש אבל הקטע הוא לבלוט בתוך ההמון, להביא את המשהו החדש, את המשהו המיוחד ובתחום באופנה והאקססוריז יש בכלל את המקום לחדשנות".

איזה מעצב את מעריכה ולמי את מתחברת?

"אני מאוד מעריכה את מיכל נגרין אך לא מתחברת אל העבודות שלה. מעריכה את הדרך המדהימה שהיא עשתה, היא הגיעה למקום מאוד נחשב ועל זה הערכתי אליה. אבל היא לא ממש הסגנון שלי".

מה כן?

"דברים יותר גסים, משמעותיים, מיוחדים יותר, פחות צבעוניים, המון מתכות. אני למשל, משלבת המון עורות בתכשיטים שלי".

 

לפני עשר שנים עברה בר ציון עם בעלה ושלושת ילדיה (9,14,15) אל יבנה מראשון לציון, "אני מאוד אוהבת את יבנה. את השקט, את זה שכולם מכירים את כולם, את המסגרות, יש לי שלושה ילדים וכולם נורא עסוקים. ילדה אחת בקונסרבטוריון ושניים משחקים כדורסל. אני רצה איתם מחוג לחוג".

את חושבת שיש סטייל ביבנה?

"תראי, יש פה אוכלוסיה שאיכפת לה וחשוב לה איך היא תראה, נשים שיודעות להתחדש ולהיראות היטב ועם כל האוכלוסייה החדשה שמגיעה ליבנה, אני בטוחה שזה רק ילך וישתפר".

בראשית חודש יולי תשתתף בר ציון בג'ובלה, תערוכה בינלאומית הידועה כאירוע המרכזי של תעשיית התכשיטים בארץ. בתערוכה יציגו כ-200 אמנים, ביניהם גם בר ציון, "זו תערוכה מאוד מוערכת שצריך להיות מעצבת פעילה כדי להשתתף. האמת היא שפנו אלי כדי שאשתתף וזה מאוד מרגש".

את תכשיטיה ופרטי האופנה הייחודיים היא יוצרת ומוכרת מהסדנא שבביתה. מחירי התכשיטים נעים בין 150-450 שקלים ויצירות ייחודיות כמו בגד הים ימכרו בטווח המחירים 350-1,500 שקלים.

פשוט למכור במחירים כאלו?

"את התכשיטים כן, בהחלט. כי אלו מחירים עממיים ויש תכשיטים הרבה יותר יקרים מזה. את המיוחדים, רק באמת נשים מאוד ספציפיות ומיוחדות שמאוד מאוד התלהבו ממשהו והלבוש שלהן שונה, יקנו. כי ללבוש גופיה מתכתית שכולה לולאות זה לא דבר רגיל. אז באמת פעם ב.., יש הזמנה כזאת של מישהי שאוהבת ומסוגלת לשלם. לא היו המון הזמנות של כאלו דברים, אבל זה באמת נדיר והאמת שרק התחלתי עם הקולקציה. עוד לא התחלתי לפרסם. המטרה היא שהתערוכה תוציא את הקולקציה לשוק".

לסיכום, יש חלום על איזה סלבריטאית שתתהדר בתכשיטים שלך?

היא צוחקת. "ברור שיש חלום שזמרת מדליקה, נגיד כמו ליידי גאגא תשים בגד שלי, זה באמת יהיה שיא השיאים שלי. אבל יש לי עוד חלום. יש לי לקוחות מכל הארץ ומיבנה הכי פחות. נורא חשוב לי שיכירו אותי כאן, במקום שהוא הבית שלי. זה יהיה לי הכי כיף ללכת לסופר ולראות אישה עם צמיד שלי".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה