שהילד שלך לא יישאר אחרון



בתוך המירוץ המטורף של החיים לא תמיד אנו מספיקים לעשות הכל על פי התכנון המוקדם שלנו. כך יוצא שמתעכבים בעבודה, נתקעים בפקק או מאחרים מכל סיבה אחרת. בינתיים, הילדים שלנו מחכים. רועי נפדוב, אב לגל בן השנתיים וחצי, החליט שלו זה יותר לא יקרה, אז הוא פיתח אפליקציה המיועדת להורים מאחרים, גם אם באופן חד פעמי ויותר הוא לא ייתן לילד שלו להישאר אחרון בגן

טלי בנדו לאופר

אתם אחרי יום עבודה ארוך ומפרך, בדרככם ליום עבודה נוסף בבית עם הילדים והלחץ והבהלה אוחזים בכם. לחוצים שתאחרו לאסוף את ילדכם, מבוהלים שהוא יישאר אחרון בגן ויחוש ננטש ועזוב. והאשמה, עוד לא התחלנו לדבר על האשמה.

מי לא חווה תרחיש שכזה? מעטים האנשים. גם רועי נפדוב חווה סיטואציה דומה שהיוותה עבורו נקודת מפנה. נפדוב פיתח אפליקציה אשר נועדה להורים אשר נאלצים לאחר להוציא את ילדם מהגן/בי"ס כשלא תכננו זאת מראש.

לחיצה על האפליקציה מעבירה התראה לכל ההורים באותה המסגרת עם "בקשת הצלה" וכך הילד לא נותר אחרון.

 

 "האפליקציה נולדה מאותו לחץ של כולם לקראת השעה 16:30, בה צריך להוציא את הילד", סיפר לנו השבוע נפדוב, "תמיד מצאתי את עצמי ממהר, טס בתוך העיר, רציתי עוד עשר דקות וחיפשתי פתרון. מספיק שנתקעת בפקק קטן והנה את מאחרת. זה לא נעים שבגללי הילד יישאר אחרון בגן, אז מפה הרעיון התחיל והיום הוא מאוד גדול".

כל שעלינו לעשות, כדי להשתמש באפליקציה "גלגל הצלה" הוא ראשית להורידה אל מכשיר הסלולאר שברשותנו, דבר שאינו כרוך בתשלום, ולהצטרף אל המסגרת בה ילדנו לומד.

"כל הגנים ובתי הספר בארץ כבר מוזנים במערכת, ככה שזה מאוד פשוט. כל הורה שנרשם צריך להזין שתי תמונות: שלו ושל ילדו. זה הכל. זה באמת מיועד למסגרת הפרטית והאישית שסביבי. כשאתה מבקש 'גלגל הצלה', ההורים מקבלים תמונה של הילד ושל ההורה ויש לציין את מס' דקות שאתה צריך עד שתגיע לאסוף אותו. כשמציעים לך עזרה אתה מקבל בעצם שתי תמונות, של ההורה המסייע והילד שלו. ישנה גם אפשרות מתוך האפליקציה לצאת לחייג או לסמס. יצא לי השבוע לדוגמא, שביקשתי עזרה ושתי אמהות הציעו לסייע, זה מאוד פשוט ונוח".

היום קבוצות הווטסאפ מאוד שכיחות בקרב הורי הגנים ובתי הספר. מה ההבדל?

"יש שני הבדלים עיקריים, האחד זה רישום: פה אין מנהל קבוצה, אני לא צריך טלפונים כדי להוסיף אנשים לקבוצה, אני פשוט מצטרף וזהו. ההבדל הנוסף הוא שההרשמה מותנית בכניסה עם שתי תמונות של ההורה והילד, זה חובה. מעבר לזה שזה נוח מאוד, קל לשימוש ותמיד נחמד להוריד כי לא יודעים מתי תתקע ותצטרך. אני לדוגמא לא חבר בקבוצת הווטסאפ של הגן כי יש מלא התכתבויות על כל מיני דברים ואין לי כוח. בדרך כלל מברברים שם על כל מיני דברים וכך יוצא שהדברים הרציניים באמת נבלעים. פה זה מאד חד משמעי, מישהו תקוע וצריך לעזור, זה לא עוד בירבור של מישהו".

אז יצא לך גם להציע עזרה?

"ברור, זו אפליקציה שעובדת כעת במס' גנים. הפיילוט כבר החל והולך יפה. יש ביקורות טובות ואנשים מרוצים".

נפדוב (33) חש בצורך למענה מסוג האפליקציה, לא רק עקב היותו הורה לבן 2.5 אלא גם מתוקף תפקידו כרכז חוגים במתנ"ס. "יש מספיק הורים שלא באים לאסוף את הילד בזמן מחוג או מצהרון, אז זה מתאים ורצוי לכולם. כולנו חיים על הקשקש, עובדים מאוד קשה, אז עזרה של כמה דקות מועילה לכולנו".

 

עוד הוא מספר כי מספרם של מורידי האפליקציה גדל מיום ליום והיא בהחלט מגשימה את יעדה אך עדיין לא לחלוטין מבחינתו. "השימושים בה הולכים וגדלים, הולכים לעשות בה שימוש להרקדת ענק בת"א. זה הולך להיות מעין רשת חברתית, אם אני הולך לרקוד ריקודי עם אז אני כותב שם ומתחבר לאנשים. אני לא צריך לבקש טלפונים. הקטע הוא השייכות הזאת, המסגרת. הקטע הוא שאם לא בא לך, אתה משתיק או הופך ללא פעיל ואף אחד לא יודע מזה. זו אפליקציה מאוד חברתית שלא מעליבה אף אדם".

רוצים גם אתם את האפשרות להיעזר בהורים אחרים? הורידו את "גלגל הצלה" מחנויות האפליקציות או כנסו לאתר www.galgalapp.com


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה