הוא גדל ללא אב וזה לא ממנע ממנו לסיים כמצטיין המחזור בתיכון. בגיל 19 התייתם גם מאימו, אך זה לא מנע ממנו להתנדב לשירות צבאי ולקבל תארי הצטיינות גם בצה"ל. הכירו את מיכאל טהר, שזכה החודש במלגה להנדסת חשמל ומדעי המחשב באוניברסיטת ת"א על הצטיינות יתרה בלימודים ופעילות חברתית ענפה לאורך השנים

הצעירים האלה, כל אחד עם סיפור חיים מרתק משל עצמו, ככל הנראה היו מתקשים לסיים את התואר לולא זכו במלגת הצטיינות מיוחדת של יותר מ- 100,000 ₪, אותה הם מקבלים לכל מהלך התואר כחלק מקבוצה של עשרות סטודנטים בכל הארץ.

אחד מהם הוא מיכאל טהר, צעיר מיבנה, בנעוריו לקח חלק בתכנית "נוער מוכשר במתמטיקה" באוניברסיטת בר אילן ומאז חולם על לימודים אקדמאיים בתחום ההנדסה. מיכאל, בן 22, יתחיל ללמוד השנה הנדסת חשמל ומדעי המחשב באוניברסיטת ת"א. מיכאל נולד וגדל ביבנה, בביה"ס היסודי "ביאליק", ובחטיבת הביניים ותיכון גינסבורג "האלון" שביבנה במגמת פיזיקה-ביוטכנולוגיה-ביוכימיה. בנוסף הרחיב מתמטיקה ואנגלית ל-5 יחידות ואת התיכון סיים כמצטיין מחזור.

כבר במהלך התיכון, כחלק מתוכנית שבית הספר ניהל, עבד כמורה פרטי לילדים בעלי קשיים כלכליים. לאחר הלימודים חזר לתיכון כחונך של ילד בעל הפרעות קשב וריכוז. מאוחר יותר הוא התנדב לצבא לאחר שקיבל פטור משירות עקב עודף משקל. כעבור שנה של ביורוקרטיה וחילופי מכתבים הצליח להתנדב לצה"ל והתגייס בתחילת ספטמבר 2011. את השירות הצבאי שלו התחיל כמש"ק מודיעין ביחידה המטכ"לית לאבטחת בכירים ומשלחות של צה"ל ולאחר מכן קודם לתפקיד עוזר קמ"ן. במהלך השירות הצבאי שלו קיבל תואר מצטיין יחידתי ובנוסף, ביום העצמאות התשע"ד קיבל תואר מצטיין רח"ט המבצעים.

אביו נפטר כשהיה בן שנה וחצי, ואימו גידלה אותו ואת שני אחיו עד שגם היא נפטרה כשמלאו לו 18. מאז, מיכאל מפרנס את עצמו: "הסיבה שבחרתי במסלול של הנדסת חשמל בשילוב עם מדעי המחשב היא שרציתי תחום שיאתגר אותי ושייתן לי את הסיכוי הטוב ביותר להשתלב בתעשיית ההייטק הישראלית בעתיד, בזכות המלגה אוכל ללמוד בשקט ובלי לחשוב על איזו עבודה שתחזיק אותי במהלך התואר".

 שנת הלימודים החדשה שבפתח הביאה איתה הזדמנות לזכות במלגות שייפתחו דלתות נוספות לסטודנטים רבים בישראל. השנה, מלגת מנהיגי שוליך היוקרתית הוענקה ל-35 סטודנטים מצטיינים בעלי יכולות מנהיגות בתחומי המדעים, מתמטיקה, טכנולוגיה והנדסה באוניברסיטאות בישראל, ותקציבה עומד על 10,000 דולר לשנה המכסים את כל עלויות התואר והמחיה הנלוות. נבחרת הסטודנטים, בעלי רקע התנדבותי שלרוב לוקחים חלק גם בפעילות קהילתית ובתנועות נוער, מייצגת את המגזרים השונים בחברה הישראלית, לרבות עולים מאתיופיה ומבריה"מ לשעבר, תלמידי ישיבות הסדר, קצינים בצה"ל, סטודנטים חרדים ועוד.

המיליארדר הקנדי סימור שוליך תרם כבר מעל 350 מיליון דולר, ותפיסת עולמו היא שהשקעה בסטודנטים ישראלים בתחילת דרכם תוביל לבניית דור חדש של מנהיגים בישראל, שיוכלו להקדיש את עצמם ללימודים מבלי שייאלצו להתמודד עם יוקר המחייה. התנאי היחיד שעל הסטודנטים של שוליך לעמוד בו הוא להקדיש מזמנם לתרומה לקהילה ופיתוח כישורי המנהיגות הטמונים בהם.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה