סטו מהמסלול



לאחר שנה בה פעל מסלול להסעת מכוניות על שלט בחולות ליד מחלף יבנה, נהרס השבוע המקום על ידי טרקטור של מנהל מקרקעי ישראל, בטענה כי השתמשו במקום ללא אישור. כעת מחפשים יואב בלולו, אייל יפה, נח סטמקר וחבריהם פתרונות יצירתיים ורוצים להקים מסלול מקצועי בעיר

מאז שאנחנו ילדים קטנים אנו משחקים עם מכוניות. בהתחלה אלו מכוניות צעצוע קטנות, אחר כך עוברים בהדרגה למכוניות על בטריות, יש מכוניות על שלט (עם חוט) ובסוף מגיעים למכוניות על שלט רחוק שנוסעות בכל השכונה. בשנים האחרונות הלך והתפתח ענף בו לוקחים חלק בעיקר מבוגרים המסיעים מכוניות על שלט שמונעות בידי דלק או חשמל ומגיעות למהירויות גבוהות שעוברות את ה-100 קמ"ש.

כיום ישנה קהילה גדולה העוסקת בתחביב בארץ. למעשה בכל עיר מרכזית ניתן למצוא לפחות חנות אחת המתמחה בתחום זה. בנוסף לזאת מתקיימת ליגה ארצית של באגי 1/8 בה משתתפים מסיעים מכל רחבי הארץ. מעבר לכך מדי סופ"ש ישנם מפגשים של מסיעים בערים מרכזיות וכמו כן נציגים מהארץ משתתפים בתחרויות רשמיות בחו"ל.

"יש בארץ אלפים שמסיעים ופשוט לא מודעים אחד לשני". אומר יואב בלולו, מהבולטים שבקבוצת המסיעים מיבנה. "אנשים מסיעים בבית, בשכונה, כמעט ואין לזה התארגנות מסודרת וממוסדת".

אז החלטתם לעשות מעשה.

"כן, התאספנו כמה חבר'ה ביבנה בדיוק לפני שנה והחלטנו להקים מסלול. זיהינו פוטנציאל בשטח ממערב לכביש 4, ישבה שם חברת 'דרכים' שסללה את מחלף יבנה החדש, וכשהם פינו את המקום, נשארו שם שאריות פסולת שלהם, שבחלקן אפילו השתמשנו כדי ליצור את המסלול".

מה זאת אומרת "יצרתם מסלול"?

"הקמנו במקום שם על שטח של שני דונם הקמנו מסלול שהוא לא נופל מהרבה מסלולים בארץ, גם המקצועיים. מבחינת הנתונים שלו, אם היינו משקיעים עוד קצת ועושים מעט שיפורים אפשר היה לקיים שם תחרויות מקצועיות".

כמה אנשים אתם?

"אנחנו 30 חבר'ה מיבנה ועוד כ-30 שבאים מבחוץ. אנחנו נפגשים באופן קבוע בימי שישי ויש חבר'ה שנפגשים גם בשבת, כל אחד לפי הרצון והפנאי שלו".

מה כל כך מיוחד בזה?

"אפשר להגיד שזה ממכר. זה בפורט עם המון אדרנלין ותחרותיות. זה אמנם מוגדר כתחביב, אבל אני בתוך הסיפור הזה כבר הרבה שנים והצלחתי להדביק בחיידק גם את הבן שלי שמשתתף בתחרויות המקצועיות והולך לו בכלל לא רע".

אבל אמרת שבמסלול שלכם אי אפשר לקיים תחרויות מקצועיות.

"נכון, התחרויות המקצועיות והליגות מתקיימות בדרום במקום שנקרא "ספיד בנגב" בניר משה, שם יש מסלול מוסדר עם כל האישורים ובתמיכה גדולה של המועצה"

למה לא הפכתם את המסלול שלכם למקצועי?

"המסלול שלנו למעשה הוקם בידיעה שזה הולך להיות זמני. הקמנו אותו על שטח של מנהל מקרקעי ישראל, ולאחר כמה חודשים הם פנו אלינו וביקשו שנתפנה משם. זה לא שבנינו שם או הצבנו איזשהו מבנה. אפילו לא קרוואן. מדובר רק בכמה צינורות שתחמו את המסלולים".

אז למי זה בעצם הפריע?

"לא יודע. פנה אלינו אחד הפקחים שלהם והודיע לנו שזה לא יכול להימשך וכל עוד אין לנו אישור להשתמש בקרקע, אנחנו צריכים להתפנות".

ולמה לא הגשתם בקשה לשימוש?

"תראה. אם הייתי קבלן תשתיות או משהו דומה, יכלתי לבקש אישור להציב שם את הכלים הכבדים ואולי היו מאשרים בלי בעיות, אבל אנחנו בסך הכל כמה חבר'ה שמשיעים שם מכוניות, באזור מרוחק שהרעש של הניטרו לא יפריע לאף אחד".

לאחר ההריסהוזה בכל זאת הפריע.

"כן, לצערנו ביום חמישי האחרון הם מימשו את האיום שלהם ושלחו טרקטור כדי להרוס את המסלול שלנו. זה מצחיק כי מה שנשאר שם עכשיו זה ערימה של פסולת שנראית הרבה יותר גרוע ממה שאנחנו עשינו".

מה שנקרא סוף ידוע מראש.

"כן, ידענו שזה רק עניין של זמן ולא הייתה לנו דרך למנוע את זה, אבל עכשיו אנחנו רוצים לפעול כדי להסדיר את העניין בצורה מסודרת".

מה אתם מתכוונים לעשות?

"אנחנו חושבים להתאגד בצורה מסודרת ולפנות לראש העיר צבי גוב ארי, להציג בפניו את כל הנושא והתחום הזה ואם צריך אנחנו גם נקים עמותה מסודרת כדי שנוכל לקבל מהעיריה איזה מקום אפילו באזור התעשייה הצפוני, שיהיה מסודר ומבוטח".

שם תוכלו לקיים תחרויות מקצועיות?

"לשם אנחנו מכוונים, כן. זה גם יוסיף המון ליבנה וימשוך אליה אנשים מכל הארץ. אמנם בישראל הספורט הזה עדיין לא מאורגן, אבל בעולם יש המון תחרויות נושאות פרסים ומגיעים לצפות אלפי צופים בכל תחרות כזו".

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה