שבוע אחר שבוע מרטיטה אורית ביינסאי מאות אלפי לבבות של צופים ברחבי המדינה כשהיא עולה על במת "הכוכב הבא" ומתחילה לשיר. הערב היא תופיע בחצי הגמר כשכל העיר מאחוריה. רגע לפני היא מספרת על החיים ביבנה כבת למשפחה דתית מרובת נפשות, על ההתמודדות בתכנית ריאליטי ועל התכניות לעתיד. וכן, היא מאד רוצה לייצג את ישראל באירוויזיון, הערב היא תנסה להגשים האת החלום

  

מאת: טלי בנדו לאופר

צילומים: רונן אקרמן, יח"צ קשת

נפתח בוידוי: אני לא חובבת תכניות ריאליטי העוסקות בשירה. למה? כי אם כבר אתחיל לצפות וכמובן באדיקות, בסופו של דבר יפנו לדרכו את הזמיר החביב עלי ואני אחמיץ את פניי וגם את ליבי ואתייסר. אז בשביל מה אני צריכה את זה? ועדיין, בעידן הריאליטי, כשכמעט בכל ערב ריאליטי אחר משתלט לנו על המסך, יש תכניות או קולות שפשוט עושים לך משהו בבטן, נכנסים לך מתחת לעור ולא נותנים לך לעזוב. אז כן, זה מה שקרה לי גם כשפגשתי באורית ביינסאי או יותר נכון בקולה המענג.

ביינסאי (20) משתתפת בימים אלו בתכנית המוזיקלית "הכוכב הבא". השבוע תפסנו אותה בין חזרות קדחתניות לתכנית, לאחר שהגיע לשלב החצי גמר שייערך בשבוע הבא, ולשהותה בבסיס חיל האוויר בו היא משרתת.

פרט הטריוויה האולי מעניין ביותר לגביה הוא, שהיא בת למשפחה בת לא פחות מ-16 נפשות. "יש לי 14 אחים", היא צוחקת, "עשר בנות כולל אותי וארבעה בנים".

את זוכרת את הגילאים של כולם?

"אני חושבת שכן, 33,31,27,25,23,21,20,18,17,15,13,12,10,8. מאוד כיף לחיות במשפחה גדולה, כמובן שלא תמיד, אבל התרגלתי, בוא נגיד שזה לא מוזר לי. כולנו בקשר טוב ויש לי אח שקרוב אלי בגיל ואנחנו גם יוצאים יחד".

היא באה ממשפחה דתית, אביה הוא רב (קייס אדיסו) הקהילה האתיופית ביבנה, אך אינה מגדירה את עצמה כדתייה. "אני מכבדת את אבא שלי מאוד אבל אני לא שומרת שבת. הלכתי בדרך שלי ואם הייתי הולכת לפי הדרך שלהם, לא הייתי יודעת מה זה מועדונים ויציאות. זה בטח מעצבן אותם קצת, זה נושא בעייתי כי זה עניין של כבוד. הם כן מעירים לי על חצאית קצרה מהרגיל אבל אני ממשיכה בשלי".

אם ביינסאי נראתה מוכרת לכם ולו מעט יכול להיות שזה בגלל שהיא תושבת יבנה גאה אבל גם כי השתתפה באודישנים לעונתה הקודמת של התכנית, ניסתה אך לא הצליחה.

בראיון שקדם לאודישן הצליחה לעצבן את היח"צן רני רהב כשאמרה שזה לא בשבילה להתגייס לצה"ל. בסופו של דבר, רהב שלא אהב את ההערה, גער בה קשות ובמבחן הבמה, על אף שביצועה היה מרטיט לב, הקהל בבית החליט לא להעביר אותה שלב והיא נותרה מחוץ לתכנית. "אני מאמינה שזה שאמרתי שלא אתגייס, עשה את זה שהמסך לא עלה. הרבה אנשים שאלו בשביל מה אמרתי את זה וגם אמרו שאם לא הצביעו זה בגלל זה, אז בהחלט שיש לזה חלק, אני בטוחה".

מה שכנע אותך בכל זאת להתגייס?

"חשוב לי להגיד שהתכוונתי לעשות שירות לאומי שזה גם להתנדב למען המדינה ובשביל זה צריך להוציא פטור מהצבא. היו בעיות בירוקרטיות בכך ובסוף נתנו לי כבר תאריך גיוס, אז החלטתי ללכת על זה. אני לא מצטערת בכלל שהתגייסתי, ממש לא, זה רק עשה לי טוב מבחינת משמעת עצמית, מאוד השתנתי".

איך באמת מגיבים בבסיס להשתתפות בתכנית?

"מאוד תומכים בי.המפקדת שלי מאוד אוהבת את זה שאני משתתפת ומאוד מפרגנים ומתחשבים בי".

את האודישן לעונה הנוכחית ביצעה רק לאחר שרהב בעצמו דאג להציגה לשופטי התכנית החדשים: הזמר ובן העיר מוקי, הראל סקעת, קרן פלס ואסף אטגדי, שלא היו מעורים בניסיונותיה להתקבל לתכנית בעונה שעברה.

ידעת שהוא הולך להציג אותך ככה?

"ממש לא!" היא נרעשת, "הייתי בשוק מזה. הייתי קצת עצבנית עליו כי אני לא חושבת שזה יפה מה שהוא עשה קודם, שככה הוא אמר שאני לא בסדר שלא שירתתי בצבא. יש גם דרכים אחרות להתנדב, אלו שנתיים שאני מקדישה למדינה. אבל טוב לי בצבא".

את האודישנים עברה באחוזי הצבעה מן הגבוהים שנראו בתכנית, אם כי השופטים חוזרים ומבקרים את ביינסאי בטענה כי אינה רצינית, כזו שלא רוצה להיות זמרת בכל מאודה והיו גם דיבורים על אדישות.

מה דעתך על הביקורת?

"ברור שאני רוצה את זה, אני מקדישה זמן ונותנת מעצמי, זה להתרגל לדבר אחר. אני מתמסרת לזה. יש משהו במה שהם אמרו, הייתי לא אחראית בהתחלה אבל אני לוקחת את עצמי בידיים. נכון שאני מצחקקת הרבה זה כי ברגע שאדם נבוך הוא צוחק או בוכה ואני נבוכה, לכן עשיתי את זה".

את רואה את עצמך בגמר?

"אני רוצה להאמין וכן בעזרת השם אני אקח את הגמר".

מה דעתך על הפרס הגדול? לייצג את ישראל באירוויזיון שיתקיים במאי הקרוב בווינה.

"זה אדיר. הכרתי את התחרות עוד קודם, את השירים שנשלחו מישראל ואני מאמינה שאני הולכת להופיע באירוויזיון בעזרת השם, אלוקים איתי", היא צוחקת-לא צוחקת, "זה דבר ענק שאני מקווה מאוד לחוות".

את האהבה למוזיקה גילתה עוד כשהייתה ילדה קטנה. "הייתי שרה בכל מקום שרצו לשמוע אותי, ביסודי, בתיכון ובבית הם כבר לא יכולים ולא רוצים לשמוע אותי. הופעתי גם בלהקת 'דור עולה', היינו מופיעים ביום העצמאות באצטדיון ביבנה והייתי שם גם סולנית. היום אני מופיעה על הבמה הכי גדולה שהייתי עליה, התכנית נתנה לי את ההזדמנות הגדולה".

מה את חושבת על המתמודדים שלצידך?

"אני אוהבת את כולם, כולם ממש חמודים וטובים בהגזמה. הייתי מאוד רוצה שהלהקה של הראסטות (איקי לוי והראסטה איברו מן) תהיה בגמר, הם שרים מעולה, אני באמת מחוברת לכולם וסבבה עם כולם".

בתכנית בוחרת ביינסאי לרוב לשיר בלדות גדולות מהחיים של דיוות דוגמת ויטני יוסטון וביונסה, שאת שיריה ביצעה לא פעם.

איזו מוזיקה את אוהבת לשמוע בבית?

"מאוד אוהבת ביונסה".

כן, הבנו את זה.

היא צוחקת. "גם מוזיקה ספרדית. אני מחוברת לשירים שקטים, דיכאון ספרדי כזה, לא שומעת מוזיקה בעברית ולא במזרחית, אבל יש שירים בעברית שאני ממש נתפסת אליהם".

 

בתכנית את שרה לרוב באנגלית, יש סיכוי שנשמע אותך שרה באמהרית?

"בעברית אני מאמינה שכן, שעוד אשיר מעט יותר אבל באמהרית קשה לי".

למה?

"אני מבינה שמדברים איתי את השפה אבל לדבר חלק אני לא יודעת. אני נולדתי בארץ, לא באתיופיה".

מדוע בחרת להיחשף דווקא ב"כוכב הבא", ישנן עוד תכניות מוזיקה, יותר נכון תכנית.

"מה שקרה זה שידיד שלי לקח אותי בלי שאני אדע. הוא אמר לי בואי קפצי איתי לאשדוד ופתאום אני מוצאת את עצמי עם טפסים של פרטים אישיים וככה זה המשיך. בקיצור, הוא בחר בשבילי, לא התעצבנתי, מאוד שמחתי לעשות את זה".

יש לך חומרים משלך?

"יש מישהו שהתחלתי לעבוד איתו עוד לפני התכנית, אני כותבת, הוא עוזר לי עם זה וגם מלחין את החומר".


ספרי לנו קצת מה קורה מאחורי הקלעים. איך השופטים מתנהגים כשהמצלמות כבויות?

"אז ככה, אסי ורותם הם אהבה גדולה, הם ממש חמודים. אסף אטגדי חמוד, הוא ממש נלחם עלי ואהבתי את זה מאוד. הוא מבין מאיפה הביישנות והחוסר בטחון שלי באים, מוקי נעול עלי ולא לחיוב,הוא נותן לי המון ביקורת שלילית כנראה בשביל לדרבן אותי, קרן פלס נסיכה ואת הראל סקעת אני מאוד אוהבת. הם תפוסים על זה שאני לא זזה, אני מנסה לעבוד על זה, אבל זה קשה, לאט לאט".

ממי את הכי לומדת ומושפעת?

"כולם מבקרים אותי ואני מתייחסת ומנסה ליישם את זה. אחרי הכל חבל לזרוק את הביקורת החשובה שלהם לפח".

 

ביינסאי ובני משפחתה חיים שנים רבות ביבנה. "אין על העיר הזאת, לא יעזור כלום! מה שכן, חסרות אטרקציות, חסר מה לעשות לצעירים, די משעמם וצריך לשפר את זה. אנחנו לא יכולים אפילו ללכת לסרט, מועדון או לקנות משהו בתוך העיר. אבל מבחינת אנשים, אין על יבנה, האנשים הכי טובים".

איך הסביבה והמשפחה מגיבות להשתתפות בתכנית?

"כולם מאוד תומכים. המשפחה מאוד מפרגנת, אבא שלי מאוד גאה".

בחרת להקדיש את שיר בתכנית לאבא, ובכלל נראה שאת מאוד רגישה אליו.

"זה לא רק אבא, זה גם לאמא. אבא שלי אדם מאוד רגיש שמאוד רוצה שאני אצליח, כי עד היום עשיתי רק שטויות ולא עשיתי משהו עם עצמי, גם אמא שלי כן? חשוב לי להראות להם התקדמות במה שאני עושה, לעלות לבמה ולפוצץ, זה עושה להם טוב".

עוד היא מספרת כי אינה הזמרת היחידה במשפחה, "לאבא שלי יש קול נדיר ויש לי שני אחים ששרים עם קולות מדהימים. גם לסבא שלי שהיה קייס היה קול מצוין, הם החזנים בבית הכנסת והיה לו קול יפה".

תמליצי לאחותך לצאת לחוויה הזאת?

"בהחלט, אבל היא לא תעשה את זה כי זה לא היעד שלה, אני לא רואה אותה עושה את זה".

מה יקרה אחרי הכוכב הבא?

"אני רואה את עצמי ממשיכה, גם אם אני אקח את הגמר וגם אם לא. תמיד ידעתי שאני רוצה להיות זמרת, אני רואה את עצמי כזמרת מצליחה בעזרת השם וגם בארוויזיון".

 

מה אנחנו יכולים לאחל לך?

"המון בהצלחה בהמשך הדרך כי עכשיו זו לא הדרך, זה מה שיקרה אחרי ולזה אני צריכה הצלחה. עכשיו זה לעלות לבמה ואם אוהבים אז מצביעים ואחרי זה כבר לא שופטים אותך, לא מבקרים אותך ואת צריכה לעבוד מאוד קשה כדי להצליח".

 

"אסי ורותם הם אהבה גדולה, הם ממש חמודים. אסף אטגדי חמוד, הוא ממש נלחם עלי ואהבתי את זה מאוד. הוא מבין מאיפה הביישנות והחוסר בטחון שלי באים, מוקי נעול עלי ולא לחיוב,הוא נותן לי המון ביקורת שלילית כנראה בשביל לדרבן אותי, קרן פלס נסיכה ואת הראל סקעת אני מאוד אוהבת. הם תפוסים על זה שאני לא זזה"


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה