לתפארת מדינת ישראל



בצל מחאת יוצאי אתיופיה בישראל, נבחרה אביבית קבדה לייצג את המדינה בכינוס עולמי מיוחד שיתקיים בחודש הבא בארצות הברית

 

 

מאת: טלי בנדו לאופר

"כשהוזמנתי לכנס לראשונה היו לי לבטים אם לצאת או לא, בגלל המחאה של בני העדה, אם אוכל גם לייצג את המדינה בכבוד וגם את בני העדה, אבל החלטתי לצאת כי אני חושבת שזו החוזקה, ויש דרך לשלב את שני הרצונות והדעות", אמרה השבוע תושבת יבנה אביבית קבדה.

 קבדה (28), נבחרה לאחרונה להיות חלק ממשלחת ישראלית שתיקח חלק בכינוס העולמי של המנהיגות הצעירה של הוועד היהודי-אמריקני (AJC) אשר יתקיים בחודש הבא בוושינגטון DC.

קבדה הינה פעילה חברתית בולטת וסמנכ"ל ארגון טבקה: צדק ושוויון ליוצאי אתיופיה והשתתפה בהפגנות שנערכו בשבועות האחרונים.

 

"מדובר בכנס השנתי של הוועד היהודי", מסבירה קבדה, "זוהי הסברה ישראלית. המטרה היא לחשוף ולהציג את ישראל בפני אנשים שלא מעורים במה שקורה כאן. אני באופן אישי הולכת להציג את האתגרים של ישראל מבחינה תרבותית שאנחנו מתמודדים עמם ומצד שני גם להציג את המדינה כדמוקרטית שיש בה ריבוי דעות. מרבית האנשים שיהיו שם לא בטוח שהם נפגשו אי פעם עם יהודי אתיופי וזו הזדמנות נהדרת לחשוף מעט את התרבות של יהודי אתיופיה. חברים המשלחת מגוונים, וזו לחלוטין השתקפות של המדינה שלנו".

 

את הולכת לדבר על ההפגנות של בני העדה?

"בהחלט. אני חושבת שזו חובתי להציג את האתגרים שבני העדה שלי מתמודדים איתם, כמובן בתוך מסגרת דמוקרטית. אני חושבת שאחד האתגרים שיהיו לי בכנס הוא לשלב בין המחאה לבין להציג את ישראל באור חיובי, אני צריכה לשמור על איזון. על אף האתגרים, זה דברים שאנחנו חווים בגלל שאנחנו מדינה דמוקרטים ויכולים למחות, יש את היכולת הזו".

אני מבינה שהשתתפת בהפגנות

"השתתפתי כאדם עצמאי וגם במסגרת תפקידי כלומר, זו ממש לא הייתה הנחייה ממקום בעבודה אלא רק החלטה שלי אבל בהפגנה עצמה כן נתתי ייעוץ וסייעתי במה שיכולתי. בסופו של דבר, ישראל זה הבית ואני הולכת לשקף את מה שקורה כאן, ישראל היא הבית שלנו ועל הבית נלחמים וכך אני רואה את ההפגנות - אנחנו נלחמים על הזכות לחוש אדון כמו שכל אחד חש בביתו וזה למה אנחנו יוצאים לרחובות".

הופתעת כשבישרו לך שאת חלק מהמשלחת?

"זה הפתיע, בהחלט. זה כבוד גדול לייצג את ישראל, זו לא הזמנה שמקבלים בכל יום, מצד אחד אני חשה שמחה מצד שני זו אחריות ויש לכך משקל".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה