סכסוכי שכנים הם דבר שבשגרה, בעיקר בבתים משותפים. אך מה קורה כאשר ישנו שכן הפוגע בצורה קשה באיכות החיים של יתר תושבי הבניין, ומסרב לטפל בבעיה? גם באגודה לתרבות הדיור יודעים כי הבעיה קשה ומציעים לפנות לערכאות משפטיות

 

 

מאת: טלי בנדו לאופר

זה מספר שנים שדייר באחד הבניינים בעיר החליט להזניח בצורה פושעת את כל מה שקשור להיגיינה שלו ושל סביבתו. השכנים המתוסכלים כבר פנו לגורמים רבים בבקשה לעזרה, אך לטענתם כל אחד מפנה אותם למישהו אחר ואף אחד לא מוכן לקחת אחריות על מציאת פתרון.

"אנחנו פשוט לא יודעים מה לעשות. הריח בבניין שלנו מזעזע, קשה לעלות במדרגות, קשה לנשום בהן, שמישהו יגיד לנו למי לפנות. יש ג'וקים וצחנה מטורפת שיוצאים מהדירה שלו. אנחנו רוצים עזרה", אמרה השבוע תושבת רחוב רקפת, יעל איבגי.

סיפורנו עוסק בחוסר אונים משווע של דיירי בניין הסובלים מהתנהלותו של אחד משכנם.

"הכל התחיל לפני כשלוש שנים", נזכרת אבגי, "יש לנו שכן שאשתו נפרדה ממנו והבית במצב ממש זוועתי. הלכנו למשרד איכות הסביבה לפני ארבעה חודשים ושלחו אליו צוות שפינה את הזבל שלו, הוא אוסף עיתונים ומקבל אוכל ויש המון קופסאות שמפיצות ריח רע".

איך זה משפיע עליכם?

/File/50101"צריך להבין שיוצאים ריחות בלתי נסבלים מביתו, הבית מלא פסולת והוא לא מפנה אותה. כל הריחות מצטברים. לפני כשבוע שלחתי מכתב לראש העיר שבאמת נאות לעזור לנו. גם פרודתו באה עם איכות הסביבה בשנית כדי לפנות זבל אבל זה פתרון זמני, המצב כל הזמן חוזר לקדמותו".

 

למה אתם לא מנסים לפנות אל ליבו?

"אנחנו פונים אליו, ביקשתי ממנו כמה פעמים הוא אומר שהוא לא יודע לנקות, אין לו שום דבר נגדו, ממש לא, רק שהמצב הזה חייב להשתנות. אני מדברת בשם כל השכנים כשאני אומרת שזה פשוט מטרד סבבתי. יש בעיה יותר רצינית כעת שהשירותים שבביתו סתומים, הוא עושה את צרכיו באמבטיה ולא אוסף אותם, בעלי ראה את זה כשנכנס לדירה. הריח עולה, באים ג'וקים וזו פשוט צחנה מטורפת. הלכתי למנהלת הרווחה שאמרה שזה לא לטיפולם ושאפנה למשרד הבריאות. שם אמרו שהם אינם הכתובת, אז למי אני אפנה? זה לא אדם שאפשר לדבר איתו, הוא לא משתף פעולה".

את שירותי ביתו, מספרת איבגי, הבטיחה פרודתו שתתקן אך פינוי הפסולת מהאמבטיה והריח שעולה ממנה, מעסיק אותה הרבה יותר, "היא נגעלה ואני מבינה אותה, כל הקירות מרוחים בצואה. היא שטפה את הבית אבל זה לא עוזר הוא אגרן, מישהו צריך לטפל באדם הזה. זה מצב שחוזר על עצמו כל פעם. לא נעים לארח משפחה או חברים, תמיד שואלים מי זה האדם הזה ומה קורה שם".

"גם מי שמנסה לעזור מתייאש בגלל שהוא רואה שהמצב חוזר על עצמו. פליקס אלימלך מאיכות הסביבה בעירייה אמר בעצמו שהוא הרים ידיים, האנשים שבאו לפנות את הפסולת מהדירה ממש הקיאו. המצב קשה ונורא, אנחנו לא יודעים מה לעשות. אין לנו שום דבר נגדו, ממש לא, חשוב לי להבהיר זאת, אנחנו רק רוצים שלא ייצאו ריחות מהבית, הוא אדם שלא מפריע לאף אחד".

אז מה הפתרון?

"אנחנו מבקשים שמישהו בעירייה ייקח אחריות על הדבר הזה ושלא יפנו אותי ממשרד למשרד, אנחנו רוצים רק לחיות בשלווה".

 

האגודה לתרבות הדיור:

"היות ומדובר בדייר שייתכן ולוקה בנפשו, ייתכן ויש מקום לפנות לרשות המקומית (מח' רווחה, עובדת סוציאלית וכו') ולבקש את עזרתם ואולי גם לנסות לאתר בני משפחה שיסייעו בפתרון הבעיה. מבחינה משפטית ניתן כמובן להגיש נגד הדייר תביעה בגין מטרד ריח/ לכלוך".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה